To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY8A 2.0DID] Spalanie 2.0 DID

arekp - 10-05-2008, 14:54
Temat postu: [CY8A 2.0DID] Spalanie 2.0 DID
Wlasnie dzwonil do mnie kolega pochwalic sie nowym zakupem :)

Samochod na trasie 500km spalil mu 5.5l/100km w cyklu mieszanym (zmierzone poprzez dolewke do pelnego).

Anonymous - 11-05-2008, 10:57

A w TVN Turbo "test 300" mowili ze ten Lancerek spalil im ponad 9l/100 w miescie i cos chyba kolo 6l/100 poza miastem - to chyba niezbyt oszczednie.
JCH - 11-05-2008, 11:07

wojto napisał/a:
A w TVN Turbo "test 300" mowili ze ten Lancerek spalil im ponad 9l/100 w miescie i cos chyba kolo 6l/100 poza miastem
Bo dawali w palnik ostro, jak to w testach.
Rafal_Szczecin - 11-05-2008, 11:15

arekp napisał/a:
Samochod na trasie 500km spalil mu 5.5l/100km w cyklu mieszanym (zmierzone poprzez dolewke do pelnego).

dobrze wiedziec :)
szkoda tylko ze w tej chwili nie ma dostepnych DiD'ow w intense ... i beda dopiero na przelomie sierpnia, mooooze pazdziernika ... :?

Arek, kolega kupil z niemiec nowe auto, zgadza sie ?

w ogole w dojczlandii instyle(czyli max maxow z wyposazenia) kosztuje w przeliczeniu na zlotowki 85 kawalkow, gdzie w PL 105 ...

arekp - 11-05-2008, 12:26

Rafal_Szczecin napisał/a:
szkoda tylko ze w tej chwili nie ma dostepnych DiD'ow w intense ... i beda dopiero na przelomie sierpnia, mooooze pazdziernika ... :?

(...)

w ogole w dojczlandii instyle(czyli max maxow z wyposazenia) kosztuje w przeliczeniu na zlotowki 85 kawalkow, gdzie w PL 105 ...


I to sa dwa glowne powody dla ktorych auto zostalo sprowadzone wlasnym importem.

Anonymous - 26-05-2008, 14:13
Temat postu: Spalanie Lancera
Witam wszystkich , mój lancer z tego co pokazuje mi komputer pali w mieście ok 7,5 a na trasie od 6,4 do 6,8 przy predkościach od 120-140 km , wczoraj robiłem test na autostradzie przy 215 km jest odcinany zapłon :)
Pozdrawiam

Student - 26-05-2008, 14:33

Tylko jak do tych (od 21tyś. EUR) 85tyś. doliczysz VAT i akcyzę to już nie jest tak pięknie.
cns80 - 26-05-2008, 14:40

wojto napisał/a:
A w TVN Turbo "test 300" mowili ze ten Lancerek spalil im ponad 9l/100 w miescie i cos chyba kolo 6l/100 poza miastem - to chyba niezbyt oszczednie.
Pewnie testy robili w Warszawie. W broszurach dealera powinna być oddzielna kategoria:
Spalanie:
- w mieście,
- trasie,
- w cyklu mieszanym,
- w Warszawie :twisted:

Jeśli testował go dziennikarz, który na codzień jeździ benzyną to pewnie kręcił go po obrotach, a wtedy dużo pali, a mocy i momentu praktycznie zero :roll:

JCH - 26-05-2008, 18:54

Student napisał/a:
Tylko jak do tych (od 21tyś. EUR) 85tyś. doliczysz VAT i akcyzę to już nie jest tak pięknie.
Przecież "import" prywatny jest zwolniony z VAT-u. Akcyzy 3,1% więc to nie aż tak dużo.
jmb7 - 16-06-2008, 12:24

zwolniony z VATu bedzie samochod jezeli ma powyzej 6tys km lub powyzej 6mies od pierwszej rejestracji; pewnie juz by sie jakies samochody znalazly, ale jeszcze moze byc ciezko;

czesto DE dealer rejestruje sampochod tylko po to przed sprzedaza, aby sprzedac ponizej ceny katalogowej jako samochod uzywany np. z przebiegiem 5km; tak kupowalem swoj egzemplarz;

co do spalania to rekord mialem jadac od dealera w Niemczech zaraz po odebraniu samochodu; zrobilem ponad 800km w tym 200km w DE, predkosc do 150, bo nowy samochod i paliwo niemieckie i wyszlo 5,7l/100km;

na razie to tylko gorzej; w Warszawie pom 7-8l/100km; ostatnie spalanie to 7,44 tryb mieszany; na trasie okolice 7 litrow do 7,5, ale nie potrafie tym samochodem jezdzic spokojnie :) aktualny przebieg to 8800km;

JCH - 16-06-2008, 19:37

jmb7 napisał/a:
zwolniony z VATu bedzie samochod jezeli ma powyzej 6tys km lub powyzej 6mies od pierwszej rejestracji; pewnie juz by sie jakies samochody znalazly, ale jeszcze moze byc ciezko;
Przy nowym zapłaci się VAT tylko w Polsce więc nie będzie to jakoś koszmarnie więcej.

Z broszury wydanej przez Ministerstwo Finansów "100 pytań o transakcje wewnątrzwspólnotowe":
Cytat:
Dlaczego przy dostawie nowego środka transportu dla osoby fizycznej z Niemiec stosuje się stawkę podatku VAT w wysokości 0%?

Obrót nowymi środkami transportu podlega szczególnym regulacjom, obciążenie podatkiem VAT następuje w państwie docelowym dla wysyłanego środka transportu. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów ma zatem miejsce również w przypadku, gdy nabywca nie jest podatnikiem podatku VAT zidentyfikowanym dla transakcji wewnątrzwspólnotowych lub osobą prawną z innego państwa członkowskiego również niezidentyfikowaną dla transakcji wewnątrzwspólnotowych.

Podstawa prawna: art. 13 ust. 2 pkt 4 i art. 41 ust. 3 ustawy

jmb7 - 17-06-2008, 21:21

JCH masz racje, ale to oznacza, ze jest co najmniej VAT w PL, czyli nie mozemy mowic o zwolnieniu z VAT ;-) taka zawodowa dokladnosc;

oczywiscie to co podales z wyjasnien MF to racja; tylko dotyczy sprzedazy samochodu z PL do innego kraju UE; w DE powinna byc analogiczna zasada ale na 100% nie znam przepisow i zasad;

oprocz przepisow jest jeszcze praktyka; w praktyce osoba fizyczna, ktora nie ma firmy i unijnego numeru VAT moze napotkac problemy z kupnem samochodu bez niemieckiego podatku VAT;

ostatnio /grudzien07 i luty08/ kupowalem 2 Miski od dwoch roznych autoryzowanych dealerow Mitsu w DE; nienaliczanie VATu niemieckiego bylo poprzedzone szczegolowa weryfikacja i potwierdzeniem, ze mam unijny numer VAT w PL i nie kupuje na handel;

dzwoniac do roznych autoryzowanych dealerow Mitsu w DE, jak juz znalazlem kogos mowiacego po ang /nie znam niemieckiego/ na ogol byl problem ze sprzedaza samochodu do Polski, nie mowiac juz o braku niemieckiego VAT;

niektorzy dealerzy naliczaja VAT, bo np mieli problemy z Polakami /Polak kupowal samochod bez VAT i nie przeslal do dealera potwierdzenia, ze samochod zostal zarejestrowany w PL, wiec dealer doplacal pozniej niemiecki VAT/;

oczywiscie pisze o moich wrazeniach i praktyce ktora zaobserwowalem, a niekoniecznie o obowiazujacych przepisach; ale wlasnie praktyka moze skutecznie utrudnic kupno samochodu w DE lub sprawic, ze transakcja jest malo oplacalna (VAT w DE i w PL);

arekp - 17-06-2008, 21:52

jmb7 napisał/a:
zwolniony z VATu bedzie samochod jezeli ma powyzej 6tys km lub powyzej 6mies od pierwszej rejestracji; pewnie juz by sie jakies samochody znalazly, ale jeszcze moze byc ciezko;


I ... ma ponad 6kkm I ponad 6 miesiecy od pierwszej rejestracji. Taki maly kruczek, na ktory od cholery osob sie lapie.

[ Dodano: 2008-06-17, 21:54 ]
JCH napisał/a:
jmb7 napisał/a:
zwolniony z VATu bedzie samochod jezeli ma powyzej 6tys km lub powyzej 6mies od pierwszej rejestracji; pewnie juz by sie jakies samochody znalazly, ale jeszcze moze byc ciezko;
Przy nowym zapłaci się VAT tylko w Polsce więc nie będzie to jakoś koszmarnie więcej.


Zaplacisz VAT u Niemcow jak i w Polsce. Pozniej mozesz sie ubiegac o zwrot VATu u Niemcow, ale:

- mozesz to zrobic dopiero w kolejnym roku podatkowym po roku transakcji
- jest bardzo dlugi termin oczekiwania na decyze

kamil1qaz - 08-04-2010, 21:32
Temat postu: Re: Spalanie Lancera
siebastian napisał/a:
Witam wszystkich , mój lancer z tego co pokazuje mi komputer pali w mieście ok 7,5 a na trasie od 6,4 do 6,8 przy predkościach od 120-140 km , wczoraj robiłem test na autostradzie przy 215 km jest odcinany zapłon :)
Pozdrawiam


Mi troszkę miej pali w mieście ale zgodzę się z tym 215km i zapłon odcięty;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group