To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - [VR4] AYC vs ... ??

xor - 19-05-2008, 08:30
Temat postu: [VR4] AYC vs ... ??
Active Yaw Control.
Czy bmki M, audice S/RS mog± się pochwalić czym¶ równie skutecznym ? Przynajmniej z tamtych czasów (1997-2002) ?

Owszem, mocy maj± więcej. Ale ciekawym, jakby wyszło porównanie podkręconego gala vr4 z m5 czy wła¶nie rs-em na krętej drodze...

sampler - 19-05-2008, 09:47

Na tyle na ile mam wiedzy to sprawa wyglada tak: M5 to tyl naped wiec temat zamkniety. Natomiast RS ma naped na torsenie to jest ukla dyfra slimakowy ktory potrafi plynnie rozkladac moment w granicach 20-80 %. Urzadzenie jest od dawna znane. Audi stosowalo to juz w modelu od Sport Quattro i S1 i chyba w RS2. To samo montowali japonce w Celicy GT4 i wlosi w Lancii Delcie Integralle. Powiem szczerze ze fajnie takie cos dziala ale jest to urzadzenie czysto mechaniczne.

Audi RS4: centralny dyfer Torsen, przod i tyl Hipoidalne z blokada elektroniczna

Legnum: Tylny AYC, przod i centralny nie znalazlem specyfikacji

Takze do aktywynych dyfrow z Imprezki i EVO to audi jeszce daleko :)

Anonymous - 19-05-2008, 12:41

prawdziwa rola AYC zaczyna sie WSPOMAGANIEM po utracie przyczepnosci jednego lub wiecej kol. na takiej tam kretej drodze nie bedzie duzej roznicy chyba ze na odcinku rajdowym zamknietym/slalomie z zawodowym kierowca sportowym. system przekazuje wiekszosc momentu na kolo ktore ma przyczepnosc i pomoze "wyciagnac" kierowcy samochod po stracie przyczepnosci pod warunkiem ze wie on co robic a czego nie. w europejskich odpowiednikach jest po prostu inaczej lub czasami na odwrot. prawdziwa roznice widac dopiero przy ekstremalnych sytuacjach bo zbierac normalne zakrety beda podobnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group