Pajero IV - [Pajero] Konkretne opony do Pajero I Long.
Anonymous - 18-06-2008, 13:50 Temat postu: [Pajero] Konkretne opony do Pajero I Long. Witam serdecznie.
Wiem, że o oponach już trochę na forum było. Przeczytałem to, jednak mam dylemat.
Chcę kupić nowe opony do Pajero I Long 87r i po selekcji wybrałem następujące do rozważań o kupno.
Goodyear Wrangler ATR 215/75R15 100T,
BFGoodrich Long Trail T/A 215/75R15 100T,
BFGoodrich Long Trail T/A Tour 215/75R15 100T,
BFGoodrich All Terrain T/A KO 215/75R15 100S,
Dunlop SP QUALIFIER TG 20 215/80R15 100S,
Dunlop Grandtreak AT2 215/75R15 100/97Q,
General Grabber AT2 215/75R15 100S,
Bridgestone A/T 694 215/75R15 100T. Jeszcze Fulda Tramp .
Może ktoś z was coś doradzi jakie ewentualnie opony wybrać. Nie chodzi i jazdę off road w terenie tylko i po czarnym i po niezbyt ciężkim terenie. No i żeby nie wpadac w poślizg na deszczu.
Pozdro
Anonymous - 18-06-2008, 20:32
Fulda Tramp 4x4 Mix-Dobre w terenie, super na śniegu, na mokrym nie zarzuca
Tylko troche głośne-tak od 110km/h(265/70/15)
Polecam
Anonymous - 18-06-2008, 22:03
Dzięki serdeczne, właśnie tak się zastanawiam nad tą Fuldą, nie jest droga i wygląda dosyć dobrze.
pozdro
Gene - 19-06-2008, 09:00
Na poczatek sprostowanie. Fabryka dawala 225/75/15. Rozumiem, ze te 215 to swiadomy wybor podyktowany cena i wezszym rozmiarem ulatwiajacym prowadzenie na mokrym. Szersze opony lepiej robia w terenie! Moim zdaniem wybrac musisz sam wiedzac jak, gdzie i ile jezdzisz. Jesli raz w miesiacu zjedziesz z czarnego i pogonisz Pojarke po polnej drodze dojazdowej do dzialki babci to nie zakladaj klasycznych opon typu All Terrain. Zainwestuj w opony szosowe przeznaczone do samochodow terenowych. Moje propozycje to:
UniRoyal Rallye 4x4 street
lub Continental ContiCrossContact LX
Wiekszosci opon, ktore wymieniles nie znam lub nie miale mozliwosci jezdzic tak aby wyrobic sobie zdanie. Jesli szukasz jednak oponki bardziej zadziornej przeznaczonej nie tylko do jazdy po drogach asfaltowych proponuje:
Dunlop Grandtrek AT2 - od lat jezdze na oponach tej firmy i uwazam, ze to swietne gumy. Mam na zime Grandtreki SJ 6 i w zyciu nie jezdzilem na lepszej oponie.
Latem moj Sport jezdzi na Wranglerach AT/R ale to byl swiadomy wybor i kompromis. Jak na gumy 50/50 GoodYear'y nadspodziewanie dobrze daja sobie rade w terenie. Po asfalcie praktycznie jezdzi sie bez stresowo, dla mnie duzo lepiej niz np na fabrycznych Dueler'ach HT Bridgestona. Co do mokrego to pierwsze myslec a nie oczekiwac cudownych wlasciwosci opon. Ja staram sie dostosowywac predkosc do warunkow na drodze. Nie mialem nigdy problemu z uslizgiem tylu. Oczywiscie na AT/R-ach nie bede jezdzil po autostradzie z predkosciami samochodow osobowych. Raz tylko przekroczylem 180 na h i wiecej tego nie zamierzam robic. Kola przy tego typu oponie trzeba dobrze wywazyc i dbac o cisnienie.
Na samym koncu stawialbym ta Fulde. He he co opinia to skrajnie rozna.
Moja rada, niech cena nie wplywa na Twoj wybor. Powtorze to raz jeszcze lepiej nie oszczedzac na oponach. Kup opony z jak najwyzszej polki w Twoim zasiegu cenowym.
Anonymous - 19-06-2008, 13:24
Ale gdy "zedre" Fuldy kupię Wranglery AT/R
Podoba mi się ich bieżnik
Student - 19-06-2008, 13:58
Nie brać FULDY nie wiem jak do waszych 4x4 ale do plaskiego wziąłem Fulgę, nigdy więcej, głośna jak szlak i szybko bieżnik schodzi choć to jest podyktowane stylem jazdy.
Fuldy są robione w kilku miejscach w Europie jak traficie te z Polski to szlak, padają wkładki i szmaty w oponie potem dostaje wypaczeń i huczy.
Sprawdzać producenta, dobra rada choć może te opony do 4x4 to tylko Niemcy robią.
Anonymous - 20-06-2008, 13:39
Moje są z RPA.Jest tylko problem przy wyważaniu(dużo ciężarków)
|
|
|