[02-06]Lancer CS0 - [4G18] Nierówna praca silnika na luzie
Anonymous - 27-04-2006, 22:03 Temat postu: [4G18] Nierówna praca silnika na luzie Jakoś tak coraz bardziej nerwowo pracuje silnik mojego Lancerka (4G18) na luzie co mnie dodatkowo wkurza jak stoje w korkach. Jak byl nowy to nic nie czulem, a teraz od pół roku coraz czesciej wystepuje takie lekkie poszarpywanie, jakby zapłony gubil. Obroty niby stoją, a to poszrapywanie jest sporadyczne (co 1 - 2 sekundy).
Co to może byc i czy należałoby pofatygować się do serwisu?
- Benzynę tankuję dobrej jakości (przynajmniej z nazwy).
- 90% przebiegu to korki miejskie, zużycie paliwa 9,3 l/100km w miescie (silnik 1.6)
- brak jakichkolwiek innych niepokojących objawów.
- te podrygi wystepuja po jakiejs kilkusekundowej chwili od zatrzymania jak komputer obniża obroty do minimum.
Dzisiaj kumpel wiózł mnie fordem fokusiem i nic mu nie dygotało...wrrrr
Proszę zatem o radę
wichura1 - 28-04-2006, 09:37
Nie wiem jak jest w nowszych, ale w moim trzeba samochód nauczyć obrotów. Wyciągasz bezpiecznik ECI, czekasz około 10 sekund i wkładasz go z powrotem. Jeżeli jeździsz na światłach, odpal silnik i włącz światła. Pozwól mu pracować bez przyciskania pedału gazu, aż do momentu włączenia wentylatora chłodnicy. Nie mam prawa drżeć na wolnych obrotach.
Karwoś - 02-05-2006, 20:45
Z tego co wiem to nierówna praca silnika na wolnych obratach może być skutkiem problemu z silnikiem krokowym, albo przepływką - ale to tylko taka luźna myśl. Co prawda ja mam 2,0 ale na P (automat równo pracuje), na D przy trzymaniu hamulca czuc delikatne drgania - ale zauważyłem że w każdym automacie jest to odczuwalne- w niektórych mocniej w niektórych słabiej.
Mam nadzieje że znajdziesz przyczynę i szybko ją wyeliminujesz.
josie - 04-05-2006, 10:25
Świece, przewody WN, kopułka
raddex - 10-05-2006, 20:58
Josie to co napisałeś to ok, ale w Lancerniku który ma dopiero 2 lata?? Jakoś nie chce mi się wierzyć. Może wystarczy jakaś komputerowa diagnostyka silnika?
Anonymous - 28-11-2006, 23:58
Objawy "nerwowej szkapy" znikły nagle po zatankowaniu Shell V-Power zamiast VP Racing.
Podejrzewam, że jakieś dziwne frakcje sa w tej wersji wyścigowej, albo za długo się kisi w zbiornikach na stacjach bo mało kto kupuje...
Potwierdzę jak zatankuję z powrotem VPR albo to drugie "cudo" z BP.
Anonymous - 29-11-2006, 17:11
josie napisał/a: | Świece, przewody WN, kopułka |
No cóż, przyznam, że jak mój Lancerek jest zimny również ma problemy z utrzymaniem równych obrotów na N. Czy może to być spowodowane którymś z powyższych jeżeli świece i przewody wymieniane byly w 2002?
Co to jest kopulka
Pozdrowienia
wojmi1 - 30-11-2006, 22:15
A czysciles przepustnice i regulacja obrotow ? nie piszesz od kiedy moze to byc kwestja podsysan moze jakis spadl
Anonymous - 01-12-2006, 00:01
gobe napisał/a: | No cóż, przyznam, że jak mój Lancerek jest zimny również ma problemy z utrzymaniem równych obrotów na N. |
Przepraszam, mialo byc jak jest ciepły! W momencie kiedy jest zimny ssanie trzyma go na rownych obrotach do czasu az temparatura silnika osiagnie norme. W momencie kiedy ssanie sie wylacza obroty sobie fikaja na N. To 600, to 700, roznie...
Co ciekawe odrobine sie zmniejszaja przy wcisnieciu hamulca, pracy wspomagania kierownicy?
wojmi1 napisał/a: | A czysciles przepustnice i regulacja obrotow ? nie piszesz od kiedy moze to byc kwestja podsysan moze jakis spadl |
Przepustnicy nie czyscilem i jak zgaduje poprzedni wlasciciel rowniez nie (auto posiadam od niedawna), regulacji rowniez nie dokonowalem.
Co oznacza podsysanie, bo nie znam tego terminu?
Myslalem rowniez o komputerze, ktory reguluje obroty. Gdzies mi kiedys wpadlo w oczy cos o jego resetowaniu, zeby ustalic odpowiednia wartosc. Niestety zgubilem post
Pozdrawiam
.TM - 27-07-2009, 08:59
Wracając do tematu:
Właśnie zaobserwowałem w swoim Lancerze to samo (poszarpywanie podczas postoju na luzie - najczęściej w korkach). Trochę mnie to irytuje kiedy stojąc na światłach auto całe dygocze.
Czy wyjęcie bezpiecznika ECI i zostawienie auta na kilka minut na wolnych obrotach rozwiąże problem?
Czy ktoś uporał się z tym we własnym zakresie czy trzeba lecieć do serwisu na jakieś specjalne zabiegi?
Przepustnica była czyszczona w marcu na przeglądzie.
Pozdrawiam!
gringo66 - 03-08-2009, 17:48
zulu napisał/a: | Objawy "nerwowej szkapy" znikły nagle po zatankowaniu Shell V-Power zamiast VP Racing.
Podejrzewam, że jakieś dziwne frakcje sa w tej wersji wyścigowej, albo za długo się kisi w zbiornikach na stacjach bo mało kto kupuje...
Potwierdzę jak zatankuję z powrotem VPR albo to drugie "cudo" z BP. |
Po ostanim przeglądzie serwisowym ale nie w ASO w moim również występują drgania.Nawet znacznie spadały obroty na biegu jałowym.Obroty się unormowały po zatankowaniu 98 na Statoil Ja ostanio jeżdżę przeważnie na VP Racing .Po tej wizycie przeglądowej wydaje mi się ,że wiecej pali.Ale nie mogę tego potwierdzić bo nie można zatankować do pełna ( zapowietrzony).Staram się dobić do końca a tu wychodzi np: miasto 6,9 - trasa 9,9.
.TM - 03-08-2009, 22:42
Na opadające obroty pomogło jakiś czas temu porządne czyszczenie przepustnicy - do tej pory jest w porządku. Natomiast drganie pojawiło się niedawno i nie chce ustąpić - chyba spróbuję sztuczki z bezpiecznikiem ECI. Mam nadzieję że nie będę musiał holować auta do serwisu.
krzychu - 04-08-2009, 19:08
Nie wiem o jaki bezpiecznik ECU Ci chodzi ale ECU możesz po prostu wyciągnąć... Ja zrobiłem to przez przypadek bo myślałem że to osłona jakiś bezpieczników Wyszło bez problemu, a po włożeniu zresetowały się zegary liczniki użytkownika itd.
Pawel`85 - 05-08-2009, 02:39
A masz wlaczona klime jak ci tak sposzarpuje?
.TM - 05-08-2009, 08:18
Czy klima jest włączona czy wyłączona jest to samo, więc jak dojeżdżam do czerwonego na skrzyżowaniu już jestem przygotowany na nową porcję drgawek.
O bezpieczniku ECI (czy też ECU) wyczytałem trochę wyżej w poście wichura1, tyle że nie wiem czy to coś pomoże - spróbować warto.
|
|
|