To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - EAxA a poprzedni model - różnice i podobieństwa ...

Anonymous - 07-07-2008, 13:56
Temat postu: EAxA a poprzedni model - różnice i podobieństwa ...
Witam noszę się z zamiarem zmiany miśka na miśka ;-) Konkretnie chciałem zakupić wersję 2.5 V6 z digitalem w super stanie. Mam pytanko, które mnie nurtuje : Obecnie posiadam model E88A 4x4 2.5V6 - Legnum to abstrakcja bo nie jestem mechanikiem samochodowym a jakoś po prawej stronie fajera w Polsce mało mnie przekonuje (jakoś dziwnie się jeździ tymi furami z - jak to mówią angole kierownicą po "prawidłowej stronie")
Jeśli miał ktoś gala E88A ten wie że zawieszenie to kłopot finansowy na naszych drogach (bezdrożach) bo wahacze i gumy trzeba często wymieniać (ja średnio co 3 miesiące) Muszę niestety przeżyć napęd na przód w nowym Galu EAxA i wiem że prowadzenie tego samochodu to już nie będzie to samo co 4WS, ale bardziej ciekawi mnie rozwiązanie konstrukcyjne zawieszenia - Czy też jest tam tyle wahaczy i czy te zawieszenia są do siebie podobne ? (mam na myśli przód) Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie w tej sprawie.

Krzyzak - 07-07-2008, 20:15

zawieszenie jest identyczne w obu modelach
w E88 masz za to zaje....ste hamulce, ktorych zaden EAx nie ma - mozna je przelozyc (znam taki egzemplarz)
i zaden procz Legnum nie ma AWS i AWD

RoveR - 07-07-2008, 21:08

A jakie są hamulce w E88, tzn chodzi mi o średnicę tarczy bo zaciski są chyba dwu tłoczkowe, może do swojego takie strzelę jakbym coś znalazł :P .
jacek11 - 07-07-2008, 22:29

A jak jest z napędami w E88?
Są trwałe,psują się?

Pytam,bo zastanawiam się nad zmianą auta,a jest on na liście między innymi.

Anonymous - 07-07-2008, 22:41

Jacek11 E88 to klasyka teraz już nie robią takich samochodów gorąco polecam to naprawdę niesamowita maszyna. Jeśli chodzi o hamulce to są na poziomie EVO. Kurde nie wiem jak jeżdżą te Galanty EAxA nawet EVO 8 jeździłem kiedyś tydzień czasu ale tego rekina w 2.5 V6 jeszcze nie dosiadałem. Ciekawi mnie czy gdybym spotkał takiego kiedyś na światłach to czy bym go objeździł. Teoretycznie ma 163 konie a mój Galant 170. Martwi mnie tylko że zawieszenie jest takie samo - znaczy wydatki...
jacek11 - 07-07-2008, 23:06

MadMax napisał/a:
Teoretycznie ma 163 konie a mój Galant 170.


Owszem,tylko że E88 ma 4wd,a to jest dodatkowe obciążenie.
Za to w zime ...musi działać. :)

Krzyzak - 08-07-2008, 11:39

hamulce w E88 sa swietne - z tylu sa wentylowane tarcze 310 mm srednicy :)
Anonymous - 08-07-2008, 13:48

A czy da się kupić nowe od E88A i zrobić przekładkę tył i przód do EAxA ?? Albo czy są jakieś zamienniki powiedzmy Brembo do EAxA ktoś przekładał ?
Krzyzak - 08-07-2008, 15:50

przekladal - znam takiego osobnika :) - TommeK ze Stargardu Szczecinskiego
niestety na tym forum juz nie bywa, bo obecnie - po przygodzie z bmw 3.0d posiada merca cl o ile dobrze pamietam

swinks_UK - 08-07-2008, 16:14

Tylko zgaduję, bo tematu hamulców w E88x nie znam, ale:
1. przypuszczam z tego co napisałeś na forum, że masz hamulce i piasty takie jak w EC5x (VR4 po 1996) pre-lift, czyli tarcze 295mm, pieciośrubowe koła, dwutłoczkowe zaciski.
2. Jeśli tak, to masz to co ja w moim EC5x.
3. Co do zestawów Brembo, które szły w EVO 5 - 8 to niestety trzeba wymienić mocowania piasty, czy jak tam zwał (z angielska "hub carrier", polskiego terminu nie znam) na to co szło w VR4 post-lift (EC5x po 1998). Inny rozstaw śrub mocujących zaciski. W wersjach ECxx post-lift zestawy hamulcowe z EVO tarcze 330mm przód i zaciski Brembo) wchodzą bez problemu, trzeba tylko pamiętać by felgi mieć też z odpowiednim prześwitem (zaciski Brembo są grubsze).
Ogólnie to dość powszechna metoda upgrade'u hamulców przez posiadaczy VR4 sprzed liftu w 1998, czyli wymiana "hub carriers".
Acha, tył z VR4 (EC5x) był kompatybilny z EVO.

Serek - 08-07-2008, 19:25

Krzyzak napisał/a:
hamulce w E88 sa swietne - z tylu sa wentylowane tarcze 310 mm srednicy :)

Jesteś tego pewien?

swinks_UK - 08-07-2008, 19:56

No z tym 310mm to przesadził... :wink:
Krzyzak - 08-07-2008, 21:42

Serek napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
hamulce w E88 sa swietne - z tylu sa wentylowane tarcze 310 mm srednicy :)

Jesteś tego pewien?

no moze mi sie przod z tylem pomylil, bo juz nie pamietam, jakie tarcze zakladalem
ale gdziestam te 310 mm bylo :)

josie - 08-07-2008, 22:23

E88 ma z tyłu 284, z przodu 276

Ale oczywiście nie ma to przełożenia na powierzchnie cierne.

Serek - 09-07-2008, 00:29

josie napisał/a:
E88 ma z tyłu 284, z przodu 276.

To już prędzej. Czy zaciski przednie podejdą do Gala E3x?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group