To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - Mitsubishi Eclipse 1G

Anonymous - 02-05-2006, 23:33
Temat postu: Mitsubishi Eclipse 1G
Witam

Za jakis czas bedzie trzeba kupic samochodzik. Moj wybor padnie raczej na Mitsubishi Eclipse pierwszej generacji.

Niestety interesuje mnie glownie wersja z Turbina - naped raczej FWD z racji malych srodkow finansowych (ok. 10.000 - slyszalem ze za tyle mozna dostac GS-T)... Problem jest taki ze nigdzie nie moge sie doszukac tych modeli - wszedzie tylko GS 150PS i nic innego... Allegro, Trader, Gratka, AutoScout24, Mobile... wszedzie tylko GS 150PS i brak Turbiny...

Powiedzcie mi w jaki sposob zdobyc, i jakie sa to faktyczne koszty, bo spodziewam sie ze bedzie trzeba sprowadzac, takiego auta. Do wydania jest 10.000 PLN - czy jest mozliwy zakup Eclipse'a 1G 195PS ktory nie zostanie przyslowiowa skarbonka bez dna?


Ponadto prosilbym o opinie o awaryjnosci modeli Turbinowych jak i GS'a.

Bede bardzo wdzieczny za wszelkie informacje.


Pozdrawiam

Serek - 03-05-2006, 18:48

Wypowiem się tylko w temacie ceny: za tę, którą podałeś będziesz szukał do usr...ej śmierci w dobrym stanie lub trafisz szybciej na skarbonkę bez dna. Niecałe dwa lata temu przywiozłem Eclipse z Niemiec za ok. 1800 Euro w wersji GS rok 93, stan wizualny Ok, wyposażenie działało ale silnik...brał olej. Ktoś pojeździł, przestraszył się że spala olej i wstawił do komisu. Kupiłem ze względu na wygląd, choć sam silnik też zły nie był. Na twoim miejscu nie liczyłbym na szansę powodzenia, z jednego powodu: takich aut w dobrym stanie nie ma na rynku wtórnym do czasu aż się nie zepsują. Potem trzeba sporo zapłacić za remont, więc lepiej sprzedać. Jeżeli trafi na Ciebie, to albo bedziesz miał szczęście i zrobisz go za niewielkie pieniądze (10-15% szansy) lub - co jest bardziej prawdopodobne - wydasz znacznie więcej niż 10 tyś. Kup Gs-a w dobrym stanie, odłóż trochę pieniążków na silnik turbodoładowany. Wyjdzie na to samo, ale bez niespodzianek.
Anonymous - 04-05-2006, 16:30

Czyli uwazasz ze w tej cenie jesli juz kupowac Eclipse'a to jedynie GS'a 150PS i faktycznie jest szansa ze trafie na zadbany? Czy jak to zwykle bywa bedzie to "zadbany" model i bede musial wrzucic drugie tyle zeby on sprawnie chodzi..?

Poza tym chcialbym dowiedziec sie o dane techniczne Eclipse'a 1G takie jak moc@rpm, moment@rpm, skala obrotow, przyspieszenie 0-100km, waga, oznaczenia nadwozia, silnika itp sprawy bo nigdzie tego nie moge znalezc...

Do tego interesuje mnie apetyt na paliwo:

Miasto/Trasa/Krecenie silnika na maxa

Serek - 05-05-2006, 19:56

Co do opisu, danych, itp. zajrzyj na Mitsubishiklub.pl
Co do pomysłu z kupnem - TAK !! Jeżeli myślisz na poważnie o Turbo to szykuj ok. 4-5 tyś Euro za wersję utrzymaną i do jazdy (niestety 1G w Turbo to prawie wersja kolekcjonerska). Kup GS-a, jeżeli chcesz Eclipse. Ew. poszukaj Galanta vr-4 z tych samych lat co Eclipse. Jeździ w Polsce kilka. W tej chwili rozważ kupno od klubowicza lub jedź na zachód i poszukaj czegoś dla siebie. Tylko nie 50 km za naszą granicą a raczej pod granicę niemiecką np. z Belgią lub Holandią.

Anonymous - 05-05-2006, 20:34

Juz odwiedzilem Mitsubishiklub.pl i rowniez zapytalem juz od innej strony.

Bede kupowal GS'a - 150PS , osiagi z tego co czytalem nieduzo gorsze od CRX'a 130PS a przynajmniej wyrozniam sie. Po zakupie GS'a powoli bede mogl go doprowadzac do dobrego stanu i bawic sie w stylizowanie wnetrza i budy a kiedy przyjdzie czas ze naprawde zabraknie mi mocy to poszukam samego silnika 4G63T i przeloze, a reszta juz bedzie zadbana - mysle ze ten "sposob" jest najlepszy :)

kiepuczi - 06-05-2006, 18:24

jesli liczysz ze w przyszlosci kupisz sionik 4g63T za 2-3 tys i przelozysz go i bedzie wszystko gralo to sie grubo mylisz. jelsi nawet zainstalujesz kompletny sionik z turbo, przeplywka, czujnikami i wiazka oraz ECU ( od biedy mozna puscic dodatkowa wiwzke do ECU z GS) , to nie wytrzyma ci seryjna skrzynka dluzej niz rok, razem z oskami. Kompletny swap to by bylo, skrzynka , polosie, ecu + silnik , przeplyka turbo i czujnik spalania stukowego, wtryski 450 cc , regulator cisnienia paliwa turbo , pompa paliwa i inne drobniejsze detale, nie mowie juz o zainstalowanie hamolcow lepszych jak i zawieszenia, Ciezko bedzie ci wychamowac ciezkiego miska z 200 konmi pod maska na 10 calowych tarczach z zaciskiem jednotloczkowym.
Anonymous - 06-05-2006, 23:12

Po pierwsze napisalem ze "mozna w przyszlosci" a bo mozna.

Po drugie nie pisalem nic o kosztach - takze nie mow ze liczac 2-3tys to sie przelicze...

Po trzecie - w ten sposob mowiac o hamulcach to... Eclipse'em wogole nie powinno sie jezdzic bez klatki bezpieczenstwa a to tez spory koszt....

Hubeeert - 06-05-2006, 23:42

Grucha_pl napisał/a:
Po trzecie - w ten sposob mowiac o hamulcach to... Eclipse'em wogole nie powinno sie jezdzic bez klatki bezpieczenstwa a to tez spory koszt

No cóż - seryjne hamulce to pięta Achillesowa Misków. Wiekszość ma z tym problem - zwłaszcza słabsze wersje.
Proponuję Ci porównanie
Eclipse GSX 2G - tarcze 256mm 200KM
Mirage Turbo '88 - tarcze 266mm 135KM
Pomijając kwestie masy (mirage jest sporo lżejszy) to ja mam większe tarcze z Galanta VR4 a te z Eclipse to zwalniacze. Stary problem i szeroko znany.

Serek - 07-05-2006, 17:50

Tak czy inaczej : jeżeli znajdziesz wersję Turbo to licz się z kosztami naprawy - nie dostaniesz auta do jazdy. Pozostaje kupno GS-a. Poszukaj dobrze utrzymanego auta od strony mechanicznej a lakier i inne dodatki wizualne to z reszty po zakupie. Na początek 145 koni wystarczy, sam zobaczysz. Silnik 4G63 ciągnie niesłychanie równo od średnich obrotów i kręci się do 7-8 tyś. Niejedną hondę złapiesz, zanim wskoczy na obroty. Poza tym ktoś mi kiedyś powiedział, że czterocylindrowce Mitsubishi to najlepsze tego typu konstrukcje. Wierzę, że to prawda.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group