Pajero IV - Problem przy startowaniu silnika
jatoch - 15-07-2008, 22:20 Temat postu: Problem przy startowaniu silnika Witam. Mam problem przy starcie silnika, pali od kopa jednak motor dostaje duzych wibracji, lewarek od zmiany biegow chce wyskoczyc, rano gdy jest zimny potrafi zgasnac na sekund pare po zapaleniu. Zastanawiam sie co moze byc przyczyna czy oberwana poduszka silnika, czy zly stan jakiejs swiecy (serwis jest teraz wymagany), czy moze pompa paliwowa? Za jakiekolwiek sugestie dzieki, pozdrawiam
Anonymous - 16-07-2008, 16:10
najprawdopodobnie nie pali na jeden gar. Szukaj przyczyn, kable, swieca, zawór, uszczelka pod głowicą, wtryskiwacz.
jatoch - 17-07-2008, 02:09
dodam, ze po zapaleniu rano jak jest zimny chodzi glosniej, wraca do normalnej spokojnej pracy po okolo 10 minutach; uszczelka pod glowica? wykluczam, chociazby ze wzglegow finansowych
Anonymous - 17-07-2008, 09:37
wykluczac to ty sobie mozesz szczegolnie ze wzgledów finansowych ;D
Anonymous - 17-07-2008, 11:13
Witam
Ja obstawiam ktoras ze swiec zarowych. Wykrecaj po kolei i podlacz bezposrednio do akumulatora na 1-2 sek. Powinna rozgrzewac sie i robic sie czerwona na koncu. Jak jest zimna albo grzeje nierownomiernie to masz winowajce.
Anonymous - 17-07-2008, 20:50
Możliwe, że wraca ci paliwo z układu do zbiornika-nieszczelność-sam to miałem(te szme objawy)
jatoch - 27-07-2008, 10:03
Wymienilem swiece, silnik kilka razy zapalil normalnie lecz charakterystyczne trzepanie lewarkiem wystepuje ponownie. Nie mam pojecia co moze byc przyczyna wibracji
Jak moge sprawdzic nieszczelnosc pompy paliwowej?
jawaldek - 27-07-2008, 13:02
jatoch napisał/a: | Wymienilem swiece, silnik kilka razy zapalil normalnie lecz charakterystyczne trzepanie lewarkiem wystepuje ponownie. Nie mam pojecia co moze byc przyczyna wibracji
Jak moge sprawdzic nieszczelnosc pompy paliwowej? |
Witaj Trzepanie lewarkiem,jak to nazwałeś, może być oznaką zapowietrzonego układu paliwowego i stąd też nierówna praca silnika. Jakiego koloru są spaliny gdy uruchomisz silnik? a jakiego gdy uruchamiasz po tym jak zgaśnie? Początkowe "zapalenie" silnika jest ok bo ma paliwo w filtrze a potem to już powietrze i na końcu paliwo w baku lecz nie w przewodach Jeśli możesz zainstaluj przezroczyste przewody paliwowe przed filtrem i za filtrem paliwowym i wtedy będziesz miał podgląd co się dzieje z paliwem->> to jest najtańszy sposób diagnozy.Jeśli nie zobaczysz pęcherzyków powietrza w przewodach to wtedy dopiero droższa diagnoza w warsztacie->>> pompy paliwowej ale też nie słyszałem aby te pompy padały ( może muszę iść do laryngologa ) Zjawisko jakie opisałeś miałem w swoim Miśku i powodem drgań silnika był nieszczelny układ paliwowy. Pozdrówka i oby to był tylko dziurawy przewód paliwowy
Anonymous - 27-07-2008, 15:23
ja też to miałem(diagnozowałem to jak jawaldek).wymiana uszczelnień filtra i robocizna 300zł
Gene - 28-07-2008, 09:49
Sprawdzales moze czy nie masz wody w filtrze paliwa?
jatoch - 28-07-2008, 21:41
Wielkie dzieki za podpowiedzi panowie. Widze, ze wszystko prowadzi jak narazie wedlug Was do paliwa. Prawda jest taka, ze ostatnio robilem serwis i braklo mi dnia na jedna rzecz, na wymiane filtra paliwa; jezeli wierzyc ksiazce serwisowej to ostatnia wymiana byla robiona ponad 30 tys km temu. Jutro po pracy biore sie (z nadzieja) za wymiane filtra, pozdrawiam.
jawaldek - 28-07-2008, 21:51
jatoch napisał/a: | Wielkie dzieki za podpowiedzi panowie. Widze, ze wszystko prowadzi jak narazie wedlug Was do paliwa. Prawda jest taka, ze ostatnio robilem serwis i braklo mi dnia na jedna rzecz, na wymiane filtra paliwa; jezeli wierzyc ksiazce serwisowej to ostatnia wymiana byla robiona ponad 30 tys km temu. Jutro po pracy biore sie (z nadzieja) za wymiane filtra, pozdrawiam. |
Witaj Wymieniając filtr wstaw przezroczyste przewody i jeszcze możesz wstawić zawory zwrotne (jeden kosztuje około 30zł ????? ) Nie pomyl tylko kierunku przepływu paliwa.Co to da?? ->>jedna robota to po pierwsze po drugie->> zobaczysz czy masz powietrze w układzie a po trzecie-zaworki-wykluczą ewentualne cofanie się paliwa do zbiornika.Nie zapomnij odpowietrzyć filtra paliwowego.Powodzenia i pozdrówka
Gene - 29-07-2008, 07:53
Jatoch, he he najprostrze rozwiazanie...
przyznam sie, ze ja zaczalbym od filtra. Zroznicowanie ropy w naszym kraju jest duze i jakosc paliwa nie zawsze odpowiada normom. Filtr to wazna sprawa i jest nie drogi. Powinno sie go wymieniac co 15 tysi.
jatoch - 31-07-2008, 20:20
Moje szczescie trwalo krotko, kilka startowan, czulem sie bosko. Wymienilem filter w nastepujacy sposob: nowy zalalem do polowy dislem, reszte dopelnilem olejem silnikowym, 2 razy zaplon, odpowietrzylem, 2 razy zaplon, odpowietrzylem, po tych czynnosciach zapalilem, motor chodzil jak zegarek, gasilem i zapalalem go cieszac sie jak dziecko. Wibracje powrocily, silnik pracuje zdecydowanie ciszej, start jest latwiejszy. Probowalem kupic zawor zwrotny, no dostanie przewodu paliwowego i zaworu o sr 12 mm graniczy z cudem ale jestem na dobrej drodze. Bedac w sklepie trafilem na wlasciciela Pajero 2.8td, wymienilismy poglady, bacznie sie przyjzal sie na moj silnik i zauwazyl, ze kopula filtra powietrza nie dolega do obudowy i pasek mam luzny, cos nawiazywal do zaleznosci pomiedzy paskiem i wibracjami.
Czy pasek moze miec cos z tym wspolnego?
[ Dodano: 08-08-2008, 20:41 ]
Wielkie dzieki >jawaldek<
|
|
|