To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Interfejsy diagnostyczne

Anonymous - 28-07-2008, 01:19
Temat postu: Interfejsy diagnostyczne
Czy ktoś próbował podłączyć Interfejs diagnostyczny (na przykład
http://allegro.pl/item400..._do_2008pl.html ) do Outlandera 2? Czy można nim zmienić światła na dzienne?

saphire - 28-07-2008, 07:36

Nie licz na to że którymkolwiek interfejsem zmienisz cokolwiek - wszystkie one są w zasadzie tylko do odczytów i ewentualnie do skasowania błędów. Takie rzeczy jak zmiana ustawień robi się w ASO na MUT'cie bo nawet EvoScan którym można zmieniać epromy z mapami paliwowymi i zapłonami w EVO także ci nie da takich możliwości.
Hiszpan - 28-07-2008, 08:36

Nie jest to odpowiedź na pytanie, ale może coś pomoże 8)

Niestety nie wiem jakiego Outka posiada kolega piotrl
Zmianę ustawienia świateł mijania proponowałbym zrobić w ASO. Powinni to zrobić w ramach gwarancji - jeżeli takowa jest.
W Rzeszowskim ASO zmianę wprowadzono gratis, a przy każdej wizycie serwisowej panowie pytają "czy ustawić światła na stałe" jeszcze przed wjazdem na podnośnik :thumbleft:

Gdyby jakiś serwis mocno upierał się przy opłacie, sugerowałbym reklamowanie czytelności wyświetlacza od radia.
Najprostszym rozwiązaniem tego problemu dla ASO będzie właśnie zmiana trybu świecenia świateł mijania ;)

Anonymous - 28-07-2008, 10:11

witam

To ja sie dolacze odnośnie tego wyświetlacza do radia i świateł.

Czy jest jakiś sposob zeby wyswietrlacz radia świecil jasno po wlaczeniu swiatel?

O co chodiz z ta zmiana swiatel na dzienne? bo nie rozumiem troche :)

rezon - 28-07-2008, 11:33

mati2 napisał/a:
O co chodiz z ta zmiana swiatel na dzienne
Jak jest włączony tzw. tryb skandynawski to świecą światła przy włączniku w pozycji wyłączony oraz auto. Podświetlenie wskaźników oraz radia jest wg ustawień jak przy wyłączonych światłach (ja mam na maks), nie można włączyć długich świateł (tylko miganie). Przy włączeniu świateł włącznikiem lub po zapadnięciu zmierzchu (włącznik w pozycji auto) podświetlenie wskaźników jest ustawione jak w nocy (tu mam na trzeciej kresce). Dzięki ustawieniu świateł na tryb skandynawski nie trzeba pamiętać o włączeniu/wyłączeniu
Hiszpan - 28-07-2008, 20:12

mati2, poczytaj ten temat
Nie ma dużo, a wszystko się wyjaśni ;)

tomek.rzepek - 28-07-2008, 20:55

Nie wiem jak w dwójce, ale w I Outek ma automatyczny wyłącznik świateł mijania. Tzn. Ustawiasz dzwignie w pozycję w której światła mijania są włączone, gasząc silnik, nie wyłączasz swiateł-wyłączają się same. Gdy nastepnie zapalisz samochód wlączą się i światła. Mała rzecz a cieszy w czasach gdy trzeba na swiatłach cały rok jeździć:-)
rezon - 28-07-2008, 23:37

tomek.rzepek napisał/a:
Ustawiasz dzwignie w pozycję w której światła mijania są włączone
tylko wtedy masz podświetlenie radia prawie niewidoczne, albo musisz co wieczór ranek zmieniać natężenie oświetlenia. tzw. światła dzienne lub skandynawskie są znacznie wygodniejsze i o nich mowa, a ustawia się to na komputerze.
Anonymous - 01-08-2008, 09:44

Dzięki za odpowiedzi! Czyli że albo mamy ciemny wyświetlacz albo nie możemy wyłączyć świateł w czasie jazdy. Gdy zniosą obiowiązek świateł dziennych w związku z ekologią trzeba będzie pewnie wyciągać żarówki za dnia. Pozdrawiam,
bosak - 30-08-2008, 22:29
Temat postu: Re: Interfejsy diagnostyczne
piotrl napisał/a:
Czy ktoś próbował podłączyć Interfejs diagnostyczny (na przykład
http://allegro.pl/item400...do_2008pl.html) do Outlandera 2? Czy można nim zmienić światła na dzienne?

Witam!
Jest problem z tym linkiem,szukam też jakiegoś schematu na zrobienie interfejsu. Kiedyś miałem do VW ale był stary tam była jednak szyna K tutaj są chyba 2 jak pamiętam,ale warto coś takiego zrobić.Tak można zmienić światła jak połączysz się z autem. Jak ktoś ma taki interf. lub schemat proszę o info.

elektryk - 02-09-2008, 01:20
Temat postu: Re: Interfejsy diagnostyczne
bosak napisał/a:
piotrl napisał/a:
Czy ktoś próbował podłączyć Interfejs diagnostyczny (na przykład
http://allegro.pl/item400...do_2008pl.html) do Outlandera 2? Czy można nim zmienić światła na dzienne?

Witam!
Jest problem z tym linkiem,
Usuń nawias na końcu linka.
bosak napisał/a:
szukam też jakiegoś schematu na zrobienie interfejsu. Kiedyś miałem do VW ale był stary tam była jednak szyna K tutaj są chyba 2 jak pamiętam,ale warto coś takiego zrobić.Tak można zmienić światła jak połączysz się z autem. Jak ktoś ma taki interf. lub schemat proszę o info.
Szukaj pod ELM327, ale z góry informuję że dużo tym nie zdziałasz. Owszem można odczytać kody diagnostyczne i skasować błędy, ale w większości modeli wyłącznie błędy silnika. Można jeszcze nim odczytać dane chwilowe pracy silnika (dawka, przepływ, obroty etc), ale trzeba dużej praktyki żeby z nich coś wywnioskować. Co do ceny interfejsu to cena samego chipa jest ok 120-150zł, gotowego interfejsu przynajmniej 200zł (+ wszelkiego rodzaju marże sprzedawców). Takim interfejsem nie zmienisz ustawień świateł, nie zrobić diagnostyki ABS ani Airbag.
Vader_L - 01-01-2009, 20:22

rezon napisał/a:
[...] nie można włączyć długich świateł (tylko miganie) [...]


U mnie po wprowadzeniu "skandynawskiego" można w tym trybie włączyć długie światła po zmierzchu.

change - 02-01-2009, 08:57

tomek.rzepek napisał/a:
Nie wiem jak w dwójce, ale w I Outek ma automatyczny wyłącznik świateł mijania. Tzn. Ustawiasz dzwignie w pozycję w której światła mijania są włączone, gasząc silnik, nie wyłączasz swiateł-wyłączają się same. Gdy nastepnie zapalisz samochód wlączą się i światła. Mała rzecz a cieszy w czasach gdy trzeba na swiatłach cały rok jeździć:-)


w dwójce jest podobnie. ale!
kiedy chciałem w moim ASO zmienić ustawienia na tzw. tryb skandynawski, nikt nie mówił o kasie, ale diagnosta odradził mi takie rozwiązanie jako szkodliwe dla ksenonów.

z jego słów wynikało, że podczas uruchamiania silnika (światła zapalają się wcześniej, kiedy jeszcze grzeją świece) może wystąpić skok napięcia, z którym nie radzi sobie przetwornica ksenonów. efekt: konieczność wymiany żarówek.

nie wiem, na ile to prawda, ale podobno mieli już kilka takich przypadków.

być może dałoby się ustawić to w ten sposób, żeby lampy z automatu włączały się z większym opóźnieniem, ale - jak się domyślam - z tym też jest jakiś problem.

Hiszpan - 02-01-2009, 10:02

change, w trybie skandynawskim światła włączają się:
- jeżeli na wyłączniku świateł ustawisz OFF, zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika
- jeżeli ustawisz AUTO to w przypadku,
--- gdy jest wystarczająco jasno światła zapalają się po uruchomieniu silnika
--- gdy jest już w miarę ciemno czyli czujnik zmierzchowy zamyka obwód, światła zapalają się od razu po włączeniu zapłonu

Nie wiem czy w każdym przypadku tak jest, ale ja tak mam ;)
Być może zależy to też od serwisu i tego jakie wprowadzi ustawienia :roll:

yesko - 02-01-2009, 18:40

change napisał/a:

kiedy chciałem w moim ASO zmienić ustawienia na tzw. tryb skandynawski, nikt nie mówił o kasie, ale diagnosta odradził mi takie rozwiązanie jako szkodliwe dla ksenonów.

z jego słów wynikało, że podczas uruchamiania silnika (światła zapalają się wcześniej, kiedy jeszcze grzeją świece) może wystąpić skok napięcia, z którym nie radzi sobie przetwornica ksenonów. efekt: konieczność wymiany żarówek.


też o to pytałem w moim serwisie ale stwierdzili, że tęgie mózgi w Japonii to wymyśliły i tak ma być /tryb skandynawski/ . Zaproponowali mi, że mogą mi go ewentualnie wyłączyć ale nie da się opóźnić momentu włączenia świateł mijania tak żeby włączały się np 5 sekund po uruchomieniu silnika. Jak dla mnie to chyba nie jest to tak całkiem ok ponieważ żarówki się szybciej zużywają /to jest akurat ok dla serwisu/ akumulator w trakcie grzania świec i rozruchu jest dodatkowo niepotrzebnie obciążany. Chyba poproszę ich o wyłączenie tego trybu. Dla mnie nie jest problemem włączenie świateł ręcznie - robię to "prawie" automatycznie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group