To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] Jaki olej (płyn) do wspomagania kierownicy.

Witek - 03-08-2008, 11:59
Temat postu: [MSS ALL] Jaki olej (płyn) do wspomagania kierownicy.
Witam!
Nabyłem Space Star niedawno, a wcześniej nie miałem auta ze wspomaganiem kierownicy. Mam pytanie jaki ojej dolać do zbiorniczka bo na podziałce mam mniej niż "mini". Przeszukałem wszystkie posty i nic na forum nie znalazłem. Z góry dziękuje :o


EDIT by MOD.
Ilość płynu potrzebna do zalania układu wspomagania.

MadReapeR napisał/a:
Jakby ktoś kiedyś szukał też tej informacji to tak jak pisał bestja83 - weszło 0,8 L.

Anonymous - 03-08-2008, 12:15

A może wiesz jaki jest kolor twojego? Czerwony czy zielony? Ja bym wymienił na ATF-a i problem z głowy.
saphire - 03-08-2008, 12:40

Na zakrętce zbiornika powineneś mieć napisane ATF a w instrukcji resztę ale zapewne tak jak w Carismie chodzi o ATF Dextron II
Krzyzak - 03-08-2008, 15:26

saphire napisał/a:
chodzi o ATF Dextron II

Dexron II - nie Dextron II

cns80 - 03-08-2008, 18:53

Z tego co czytałem w serwisówce to i Dexron II i Dexron III są dopuszczalne.
Misiek79 - 26-02-2010, 01:43

Potwierdzam co napisal csn80. Ja bym lal Dextron II. Moze jak jest juz malo tego plynu to lepiej go wymienic na nowy (tylko nalezy pamietac o odpowietrzeniu ukladu hamulcowego).
Lukaso - 22-01-2013, 20:06

Misiek79 napisał/a:
Potwierdzam co napisal csn80. Ja bym lal Dextron II. Moze jak jest juz malo tego plynu to lepiej go wymienic na nowy (tylko nalezy pamietac o odpowietrzeniu ukladu hamulcowego).


Odświeżę trochę temat. Też dziś wykryłem poziom poniżej minimum w zbiorniczku. Niestety jakiś rok temu jak sprawdzałem źle to zrobiłem gdyż odkręciłem wieczko spojrzałem na miarkę która była zamoczona do max i tylko zerknąłem okiem do zbiorniczka gdzie widziałem lustro płynu. Dziś to samo ale wytarłem miarkę i już po zakręceniu nawet nie było poziomu min. Nadal jakiś płyn tam widzę okiem ale zdecydowanie na dnie.

Do tego skłoniło mnie lekkie wycie spod kolumny kierowniczej od jakiegoś czasu po uruchomieniu samochodu które po jakimś czasie ustaje albo już go nie słyszę. Co ciekawe naciśnięcie kilka razy mocno hamulca (podniesienie ciśnienia w układzie) wyłącza to "wycie" które za 2-3 wraca znowu.

Zastanawia mnie tak jak w cytacie jaki ma związek odpowietrzenie układu hamulcowego z układem wspomagania. Załóżmy że jutro uzupełnie ten płyn wspomagania - coś muszę robić jeszcze z hamulcami ???

cakp - 22-01-2013, 20:30

Zbiorniczek płynu hamulcowego i płynu od wspomagania to 2 odrębne rzeczy. Ty masz raczej problem z niskim poziomem płynu wspomagania lub kończącą się pompą, ale po kolei..........
Pokręć kierownicą szybko w prawo w lewo w prawo w lewo i powiedz czy wyje. (Robisz to na postoju na włączonym silniku) Jeśli tak, to dolej płynu do układu wspomagania, jeśli nie wiesz jaki masz, dolej tzw uniwersalny mieszalny ze wszystkimi. Bezpiecznie będzie wlać np STP power stering,(mieszalny ze wszystkimi kupisz na każdej stacji benzynowej) ja takiego kiedyś użyłem gdyż tej firmy używam akurat specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy i działał jeżdziłem aż sprzedałem auto. Być może są inne mieszalne ale nie wiem nie uzywałem. Jeżeli po wlaniu będzie nadal dalej wyć to pompa wspomagania jest na wykończeniu. Mówi się że jeżdzij póki nie padnie ale może byc tak że akurat Ci padnie podczas pokonywania zakrętu i nagle zostaniesz bez wspomagania-nie polecam czekać. Można tez sprawdzic czy nie pływają czastęczki resztki pompy opiłki metalu. Ale to musisz miec taki dlugopisik teleskopowy z magnesem na końcu i zanurzyć w zbiorniczku. Wg mnie na pierwszy rzut oka wystarczy dolać płynu i problem ustąpi, mi raz wyło gdy płyn spadł poniżej minimum.

Ps sprawdz poziom płynu hamulcowego jeśli nie wiesz jaki jest wlany śmiało możesz wlać DOT-4. byle nie DOT-3

Bizi78 - 23-01-2013, 10:40

Lukaso, jeżeli mowa o płynie od wspomagania to sprawdza się jego poziom na włączonym silniku i biegu jałowym :wink: .
Hamulcowego może troszkę ubywać w miarę ścierania się klocków, szybki spadek ilość świadczy o jakimś wycieku :? .

Lukaso - 23-01-2013, 11:50

Bizi78 napisał/a:
Lukaso, jeżeli mowa o płynie od wspomagania to sprawdza się jego poziom na włączonym silniku i biegu jałowym :wink:


Dopiero po pracy sprawdzę. Gdzieś wyczytałem że różnica między na postoju [tak wczoraj patrzałem] a na jałowym to 5 mm w górę zatem i tak pewnie jest za mało. Aczkolwiek wczoraj pierwsze wyciągnięcie miarki pokazywało ślad oleju na max, po wytarciu i zakręceniu bez uruchomienia silnika już zero śladu na miarce.

pawlow83 - 22-06-2014, 12:37
Temat postu: Płyn do wspomagania kierownicy
Witam.Kilka miesięcy temu zakupilem MSS 1.3 '01.Sprawdzajac ostatnio poziom płynow w aucie stwierdziłem niski poziom płynu wspomagania.Poradzcie jesli możecie jaki płyn byłby najbardziej zalecany.Pozdrawiam

Edit by MOD.
Proszę używać szukajki.

robertdg - 22-06-2014, 13:24

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26471
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=64018
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61900
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61447
Tak jak powyzej pisza, instrukcja zaleca płyn klasy Dexron II, sprawdź jeszcze czy na kapselku od zbiorniczka wyrównawczego nie pisze specyfikacji.

pawlow83 - 01-07-2014, 11:04
Temat postu: [MSS 1.3]Płyn do wspomagania i jego uzupełnienie
Witam.Posiadam MSS 1.3 2001,zauwazyłem ostatnio że kierownica zaczyna nieco skrzypieć,zajrrzałem pod maske a tam zaczyna brakowac płynu do wspomagania.W zbiorniku znajduje sie jakiś zołty,chciałbym zapytac czy moge dolac inny płyn,czy ma to byc ten sam (nazwy nie znam).Czy w ogole mozna mieszac płyny?Prosze o odpowiedz
kupszczelisty - 01-07-2014, 13:45

Przyłączę się do pytania. Mam krajowego MSS DID. Chcę wymienić płyn wspomagania. W instrukcji jest napisane Dextron III lub Dextron II. Sprawdziłem kolor na chusteczce i jest coś między czerwonym a żółtym, bardzo wyblakły. Wspomagania chodzi ciężko dlatego chcę wymienić płyn. Nic nie wyje i nie ma wycieków.
zet-em - 01-07-2014, 15:58

Jeżdżę na polskim OLEJ ORLEN HIPOL ATF II D który spełnia normy Dextrona II i nie narzekam :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group