[92-96]Colt CA0 - [CAxA] ściąga przy przyspieszaniu
Anonymous - 06-08-2008, 19:44 Temat postu: [CAxA] ściąga przy przyspieszaniu wczoraj zmieniłem sobie dwie uszkodzone opony, ale że były obie z prawej strony więc jedno koło trzeba było przełożyć żeby na jednej osi ten sam komplet był. W sumie staneło na tym, że z przodu mam nowe.
Koleś sprawdził najpierw czy felgi proste(proste) , potem przełozył kapcie i wyważył. Przy okazji okazało się że uszkodziłem pierścień centrujący( o ile to jest ta plastikowa nakładka) bo nie wiedziałem, że trzeba go zdjąć jak się zakłada stalowy zapas. Od tego momentu przy przyspieszaniu auto znosi w prawo. Jak nie przyspieszam to jedzie ok, wciskam gaz, auto w prawo ( na prawym przednim kole jest ten połamany pierścień). Wróciłem i wulkanizator powiedział, że zbieżność bo od pierścienia to mogę czuć bicie na kierze przy jakiejś szybkości.
Więc dzisiaj byłem na zbieżności - nie jedźcie na szczecińską we Wro- i panowie mi ustawili za 2 podejsciem (tzn nei sprawdzałem jak robią ale wierze im) bo najpierw pomimo ze uprzedziłem że kierownica jest krzywo to kazał mi wyprostować i przy mocnym skreci tarł łacznik stabilizatora o felge. Ale po wyjeździe dalej ściąga przy przyspieszaniu.
Teraz pytanie czemu tak sie dzieje? Za chwilę chce zdjąc koło i zdjąć ten pierscien zeby mi dali taki sam w sklepie ale nie wiem czy to może dawać takie objawy?
No i druga sprawa ze przy okazji okazało się, że na tylnych kołach mam śruby/nakrętki do stali a nie alu więc kupiłem nowe ale jak koleś próbował je wkręcić to bardzo opornie szły i powiedział że nie chce ich na chama dokręcać żeby sie je dało później odkręcić. A jedna to tak lipnie szła, że zostawił nie dokręconą stwierdzając, że na 3 śrubach nie musze się bać. No i kolejne pytanie. Dali mi złe nakrętki? Czy może tka jak sugerował ten koleś od zbieżności który je dokręcał- szpilki są do wymiany?
Anonymous - 06-08-2008, 20:09
Ja tez ustawiałem zbieznosc na szczecinskiej.Siedzi taki młody cwaniak i stary grubas.Wzieli 60 zł a kierownica jest zostawiona krzywo.
Pierscien centrujący jest po to żeby wypełnic przestrzen miedzy piastą a felgą jeżeli zakładasz felgę o innej srednicy otworu centrującego.Zapobiega to biciu koła.Nie sądze zeby to było powodem sciagania.
Z tymi nakretkami to juz w ogole masakra.Mogli ci dac w sklepie złe nakrętki.Maja byc z gwintem 1,50.Jak masz 1,25 to szpilki zniszczone po takim dokręcaniu.
Może zabrzmi to głupio,ale mam ku temu podstawy bo mi gumiarze nabili w jedno koło 2,5 a w drugie 1,8, więc sprawdz cisnienie.
Jezeli bedziesz wymieniał szpilki to najtaniej będzie w Inter Cars-15,80 za sztukę oryginał Mitsubishi.A nakrętki w Henpolu na Zaporoskiej po 6zł.
Anonymous - 06-08-2008, 20:13
o cisnieniu pomyślałem, ale nie miałem stacji po drodze, jutry wyjade to zrobię.
Racja, cwaniak i grubas policił mi ich koles w wulkanizacji ale juz wiem, że chyba oni na tej samej zasadzie polecaja jego:P
Ale na jedną szpilkę chyba nakrętka weszła także może rozmiar dobry? A do kogo Ty jeździsz z oponami/kołami?
Anonymous - 06-08-2008, 20:15
Ja przekładam oponki na ul.Jerzmanowskiej to jest na koncu Żernik na zakrecie,moze skojarzysz.Nie sa rewelacyjni,ale mam blisko i jeszcze nic nie zepsuli
Anonymous - 06-08-2008, 20:16
ulice kojarzę, zakład nie. W końcu mieszkam niedaleko bo na Stabłowicach
Hugo - 06-08-2008, 20:37
Alexander napisał/a: | Przy okazji okazało się że uszkodziłem pierścień centrujący( o ile to jest ta plastikowa nakładka) bo nie wiedziałem, że trzeba go zdjąć jak się zakłada stalowy zapas | tak się składa, że mam leżeć na półce jeszcze jeden taki pierścień do kompletu. I dzisiaj przypadkowo wpadł mi w ręce i pomyślałem o moim "byłym" kochanych Colciku. Jak chcesz to może nawet jutro będę w mieście (mam urlop) to Ci go wyślę. Za free oczywiście.
Co do ściągania to wybierz jakiś porządny zakład tym się zajmujący i będziesz miał problem z głowy.
[ Dodano: 06-08-2008, 20:38 ]
Adres do Ciebie jakby co mam-z umowy Kupna-Sprzedaży rzecz jasna
Anonymous - 06-08-2008, 20:41
to jak masz to super;) jakbyś mógł podesłać będę bardzo wdzięczny.
Z tym najgorzej, bo jakoś we Wrocławiu mam problem ze specami od autka. Poki co jestem zadowolony z jednego elktryka, ale mechanika ani wulkanizatora o których byłyby same dobre opinie jeszcze nie mam, ale będe próbował. Ale myślisz, że to kwestia bardziej wyważenia, czy może zbieżnosci? Jutro sprawdze pro forma cisnienie, mam nadzieję, że to będzie to:)
Anonymous - 06-08-2008, 21:35
Jakie opony zalozyles ? Firma, model.
Anonymous - 06-08-2008, 21:38
bridgestone er300
Anonymous - 06-08-2008, 22:20
Pytam dlatego ze przy oponach asymetrycznych czesto wystepuje zjawisko sciagania w czasie jazdy i przy przyspieszaniu ze wzgledu na budowe bieznika. Temat czesto poruszany na wszelkich forach motoryzacyjnych. W takim przypadku pozostaje sie tylko przyzwyczaic do tego.
Anonymous - 06-08-2008, 22:24
na moje pięcie symetrii to one symetryczne nie są, ale nie wiem czy fachowo to jest opona asym.
Hugo - 06-08-2008, 22:57
Alexander napisał/a: | Ale myślisz, że to kwestia bardziej wyważenia, czy może zbieżnosci? | Za sprawą złego wyważenia lub jego braku masz drgania, a za sprawą nieprawidłowej zbieżności masz ściąganie auta i problem z utrzymaniem prawidłowego toru jazdy.
rosomak1983 - 07-08-2008, 13:16
Hugo napisał/a: | Za sprawą złego wyważenia lub jego braku masz drgania, a za sprawą nieprawidłowej zbieżności masz ściąganie auta i problem z utrzymaniem prawidłowego toru jazdy. |
Czyli jak sciaga to napewno zbiezność? Czy moga byc jakies inne przyczyny?
Aha i czy jak sciaga to znaczy ze to zbiezność z przodu czy z tyłu?
ictus - 07-08-2008, 16:26
sciaga jak trzymasz kierownice czy jak puszczasz??? jezeli depniesz podloge i masz puszczona kierownice to moment obr skreci cie... tylko teraz nie pamietam w ktora strone
londolut - 07-08-2008, 16:36
ictus napisał/a: | sciaga jak trzymasz kierownice czy jak puszczasz? | Jak ściąga to tak czy siak. Trzymając kierownice nie będzie to tak odczuwalne bo podświadomie kontrujesz dopiero jak puścisz kierownicę to widzisz jak cię ściąga.
rosomak1983 napisał/a: | Czyli jak sciaga to napewno zbiezność? | Nie na pewno ale w większości przypadków. Jeśli cały układ kierowniczy jest sprawny to 99%, że to zbieżność. rosomak1983, kiedy zaczęło cię ściągać? Po incydencie o którym pisałeś w swoim temacie?
Ogólnie co do tematu to źle wyważone koła, nierówno zużyte opony, uszkodzony układ kierowniczy np.: luzy na końcówkach drążków, na samych drążkach na przekładni.
|
|
|