[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Przekładka z AT na MT z CA5A GTi
pawela - 11-08-2008, 21:36 Temat postu: [CA4A 1.6] Przekładka z AT na MT z CA5A GTi W związku z faktem, że z buda GTi się rozpada:
http://forum.mitsumaniaki...p=342813#342813
ale wszystkie podzespoły są zupełnie w porządku jeszcze w tym tygodniu chcę zmienić skrzynię. Skoro 1.6 i 1.8 mają takie same skrzynie, a różni je tylko przełożenie główne (jak 1.3) chcę włożyć do siebie skrzynię od GTi. Będę postępował metodą Hugo & josie na wymianę sprzęgła. Mam jednak kilka wątpliwości, oto moje pytania:
1: Czy kupić sprzęgło od 1.6 czy 1.8, czy może nie ma różnicy?
2: Jakiej firmy kupić sprzęgło?
3: Czy będą pasowały półosie z AT czy przekładać z GTi?
4: Co z ECU? Czy będę potrzebował z 1.6 MT, czy wystarczy, że odepnę kompa skrzyni a obecne nie zgłupieje?
5: Czy będzie pasowała linka prędkościomierza?
6: Domniemam, że blok silnika jest taki sam i nie będzie problemów z podłączeniem skrzyni (skoro Czerwień w GTi ma skrzynię od 1.6)
7: wszystkie przełożenia są tak samo zestopniowane, zaś przełożenie główne jest takie jak w 1.3. Czy ktoś ma dokładniejsze dane, bo z tego co pamiętam z danych i zauważyłem w czasie jazdy skrzynia jest "krótsza", czyli miałbym lepsze przyspieszenie kosztem prędkości max? Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę.
Na pewno coś mi się jeszcze przypomni. Proszę o konkretne odpowiedzi, nie gdybanie
ictus - 11-08-2008, 22:33
1.3 i gti maja 4,589 1,6 natomiast 4,018
co do sprzegla to np exedy (do gti komplet ok 500)
Anonymous - 11-08-2008, 22:44
1.Jeżdzę na sprzęgle do GTI na skrzyni od 1.6 więc najwyraźniej różnicy nie ma.
2.AISIN.
3.Jeśli półosie są takie same jak w zwykłym 1.6 to nie będą pasować.
4.Nie wiem ale myślę,że komp może zostać.
5.Myślę,że tak.
6.Problemów nie będzie wchodzi plug and play(o ile w AT nie masz jakichś przeróbek ale nie sądzę)
7.Tak jak piszesz teoretycznie być powinno.
josie - 11-08-2008, 23:38
pawela napisał/a: | 1: Czy kupić sprzęgło od 1.6 czy 1.8, czy może nie ma różnicy? |
Sprzęgło dopasowuje się do koła zamachowego. Więc do 1,6
pawela napisał/a: | 2: Jakiej firmy kupić sprzęgło? |
Daikin, Aisin, NKK, LUK
pawela napisał/a: | 3: Czy będą pasowały półosie z AT czy przekładać z GTi? |
Myślę że to może zostać i nie zgłupieje
pawela napisał/a: | 5: Czy będzie pasowała linka prędkościomierza? |
Nie wiem
pawela napisał/a: | 6: Domniemam, że blok silnika jest taki sam i nie będzie problemów z podłączeniem skrzyni (skoro Czerwień w GTi ma skrzynię od 1.6) |
Nie wiem...
pawela napisał/a: | 4: Co z ECU? Czy będę potrzebował z 1.6 MT, czy wystarczy, że odepnę kompa skrzyni a obecne nie zgłupieje? |
Do bloku podłączysz ją bez problemu ale na silniku musi być koło zamachowe współpracujace z tarczą sprzęgła. Nie interesowałem się automatami ale teraz raczej tam tego nie ma.
No i oczywiście dochodzą pedały, pompka sprzęgła ze zbiorniczkiem, przewody, wysprzęglik.
mkm - 12-08-2008, 00:33
pawela, dogadajcie sie z Czerwieniem i wszystko bedzie ok...
Matejko - 12-08-2008, 10:19
a czemu tylko skrzynia biegow??
Anonymous - 12-08-2008, 10:36
josie napisał/a: | pawela napisał/a:
1: Czy kupić sprzęgło od 1.6 czy 1.8, czy może nie ma różnicy?
Sprzęgło dopasowuje się do koła zamachowego. Więc do 1,6 |
To może te koła zamachowe są takie same?
Bartek - 12-08-2008, 10:56
3. na 100% półosie od GTi
4. nie zgłupieje, natomiast mapy wtrysku dla MT są ostrzejsze niż przy AT -
5. na 99.999999% będzie pasowała, ale wskazania prędkościomierza mogą być przekłamane - wtedy będziesz musiał przeswapować również liczniki
6. tak
koło zamachowe powinno pasować (ale nie musi) ale na 95% będzie miało inną masę niż w 1.6 - w razie problemów będziesz musiał poszukać koła od 1.6
I tak jak napisał josie - pedały, hydralulika sprzęgła, wybierak biegów, linki wybieraka, prawdopodobnie obudowa tunelu.....
PS a dlaczego nie swapujesz całej mechaniki?
pawela - 12-08-2008, 11:20
Matejko napisał/a: | a czemu tylko skrzynia biegow?? |
Bartek napisał/a: | PS a dlaczego nie swapujesz całej mechaniki? |
Bo:
1: Mój silnik jest sprawny na 101%
2. najważniejsze: bo chcę mieć więcej przyjemności z jazdy i oczekuję wreszcie SPADKU SPALANIA W MIEŚCIE
3. więc silnik z GTi odpada
josie napisał/a: | No i oczywiście dochodzą pedały, pompka sprzęgła ze zbiorniczkiem, przewody, wysprzęglik. |
Bartek napisał/a: | I tak jak napisał josie - pedały, hydralulika sprzęgła, wybierak biegów, linki wybieraka, prawdopodobnie obudowa tunelu.....
|
Mamy całe (jeszcze) sprawne GTi, więc jest wszystko co trzeba
Bartek napisał/a: | 4. nie zgłupieje, natomiast mapy wtrysku dla MT są ostrzejsze niż przy AT |
Tym mnie trochę zmartwiłeś... Żebym sobie muła nie zrobił....
ictus - 12-08-2008, 11:23
chcesz spadku spalania na krotszej skrzyni ???
pawela - 12-08-2008, 11:27
ictus napisał/a: | chcesz spadku spalania na krotszej skrzyni ??? |
w porównaniu z AT. Na pewno
Teraz mi pali 5,5-6,5 w trasie - ok tylko ja na 1000km robie może 150 w trasie
Za to w mieście:
Baaaaaardzo ekonomicznie: 9 (to nie jazda tylko toczenie)
Normalnie 10-11
Butując 13>...
i to tylko i wyłącznie przez AT.
Wszystkie mechanizmy cykają jak szwajcarskim zegarku, ciśnienie w oponach sprawdzam raz w tyg itp itd...
[ Dodano: 12-08-2008, 11:36 ]
Cytat: |
koło zamachowe powinno pasować (ale nie musi) ale na 95% będzie miało inną masę niż w 1.6 - w razie problemów będziesz musiał poszukać koła od 1.6 |
A co z kołem od GTi?
mkm - 12-08-2008, 12:13
Matejko napisał/a: | a czemu tylko skrzynia biegow?? | tez mnie to zastanawia... Majac cale GTI... Ale wyglada na to, ze auto, ktore chlopaki kupili to jakas mocna padlina...
Bartek - 12-08-2008, 12:24
pawela napisał/a: | Tym mnie trochę zmartwiłeś... Żebym sobie muła nie zrobił.... |
Bez obaw..... różnice są minimalne, podyktowane specyfiką automagicznej skrzyni a konkretniej bezpieczeństwem jej wnętrzności w razie wciśnięcia do oporu gazu i hamulca jednocześnie
pawela - 12-08-2008, 12:53
mkm napisał/a: | Matejko napisał/a: | a czemu tylko skrzynia biegow?? | tez mnie to zastanawia... Majac cale GTI... Ale wyglada na to, ze auto, ktore chlopaki kupili to jakas mocna padlina... |
napisałem wyżej
buda na żyletki, wnętrzności wyciągamy na tygodniu. Mechanika wydaję się w porządku, więcej info po rozbiórce
Bartek napisał/a: | pawela napisał/a: | Tym mnie trochę zmartwiłeś... Żebym sobie muła nie zrobił.... |
Bez obaw..... różnice są minimalne, podyktowane specyfiką automagicznej skrzyni a konkretniej bezpieczeństwem jej wnętrzności w razie wciśnięcia do oporu gazu i hamulca jednocześnie |
oke, a wiesz może czy da radę przerzucić koło zamachowe z 4G93 do 4G92?
Bartek - 12-08-2008, 13:00
pawela napisał/a: | oke, a wiesz może czy da radę przerzucić koło zamachowe z 4G93 do 4G92? |
napisalem wyżej
mechanicznie na 99% koło podejdzie, ale na 99% ma inną masę
|
|
|