To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Płyn hamulcowy

brodzky - 12-05-2006, 11:10
Temat postu: Płyn hamulcowy
Witam

Kumpel sprzedal ostatnio autki i dal mi plyn hamulcowy co mial w bagazniku. Jest to dot-4 jakies 0,4l w butli 0,5l. Data produkcji IX 2004 jak dobrze pamietam z butelki i napisane trwałość 3 lata. Mowil ze jakies 9 miesiecy to wozil. Moge to wlac na roczek czy kupic w sklepie. Z kasa teraaz krucho tym bardziej ze przeglad mnie czeka do 20. V wiec wolalbym ten wlac a za jakies czas wymienic. Hamulce troche oslably - peal mi glebiej wchodzi niz kiedys wiec to moze tylko wina plynu. Nie wymienialem jeszcze po kupnie. No i w sumie taki ze sklepu tez nie wiadomo ile na polce stal...

I takie pytanko w kwestii technicznej ale odnosnie Colta C50. Da rade bez sciaganie kol wymienic plyn i odpowietrzyc uklad? Jaka jest jego pojemnosc? Aha i jeszcze jedno. Jak jest wspomaganie hamulcow to silnik mam odpalic czy na zgaszonym odpowietrzac? Jest jakas roznica? Moze byc na odpalonym? Jade w gory z kobieta i tam mam zamiar wymienic wiec jak bedzie pompowac to chyba lepiej na odpalonym zeby nie musiala mocno cisnac...

No i mam nadzieje ze dot-4 sie nadaje i moge mieszac z dot-3 bo taki chyba tam jest. Taki do sprzegla wlalem

Dziekuje za uwage

ps. gdzie oddac przepracowany plyn hamulcowy?

Krzyzak - 12-05-2006, 13:15

Dot4 jest śmiesznie tani - 10 zł za pół litra. Potrzebujesz ok. 0.6 litra, więc zostanie jeszcze na przepłukanie i sprzęgło. Ja bym tego nie lał - na bezpieczeństwie się nie oszczędza. Jak długo stał i był słabo zamknięty, to nabrał wody i będzie DD. Hamulace mogły się zwyczajnie zetrzeć - stąd głębiej wchodzi pedał.
Możesz zmieniać nie zdejmując kół, ale musisz mieć kanał - inaczej ciężko będzie, szczególnie z tyłem. Przód można robić skręcając kierą. Zmieniasz na wyłączonym silniku, odpowietrzasz też. 3 z 4 bym nie mieszał - nie wiem, czy są skutki uboczne, ale przy tak niskiej cenie bym nie ryzykował.

piwkotom - 12-05-2006, 14:34

brodzky, Krzyzak dobrze godo i taka jest prawda. Skorka nie warta wyprawki a jeszcze mozna sobie klopotow narobic.
Hubeeert - 13-05-2006, 20:24

Zmieszanie DOT3 z DOT4 zaowocuje "zważeniem się" płynu hamulcowego - zrobi się taka fajna "kaszka" i zablokują Ci się hamulce - ćwiczyłem sam na własnej osobie.
Jedyną radą było płukanie układu denaturatem a gdy skończyłem (6godzin)śmierdziałem jak żul koniakiem faszystą.

Anonymous - 13-05-2006, 21:21

płyny DOT3, DOT4 i DOT5.1 są ze sobą mieszalne, tylko po co to robić?
Są na bazie glikoli i generalnie różnią się temp. wrzenia
przecież na zbiorniczku płynu jest wytłoczony napis np.: tylko DOT4
DOT5 ma silikon i on spowoduje "zważenie się" mieszanych płynów.

Hubeeert - 13-05-2006, 21:22

BodoV6 jak stało się to co opisywałem nie było jeszcze DOT 5 ani DOT5.1.
Zmieszałem 3 z 4 i qoopa.

Anonymous - 14-05-2006, 06:11

OK, no to w temacie.Ja u siebie nie mam pojecia jaki jest plyn :shock: Zamierzam wymienic, wiec co zalac do CJO?Od razu mowie ze nie jestem rajdowcem, tylko zwyklym poczciwym kierowca :wink:
Anonymous - 14-05-2006, 10:47

No to ja sie podłacze do tego tematu.Do colcika CAO jaki plynik ? :roll:
gulgulq - 14-05-2006, 11:23

..a do Carismy 1.6 96r jaki??
Anonymous - 14-05-2006, 11:36

swireek napisał/a:
Do colcika CAO jaki plynik ? :roll:
DOT3 lub DOT4.
Matejko - 14-05-2006, 12:27

mozna tez wlac 5.1 byle nie 5, dot3,4,5.1 - te plyny sie nie roznia niczym oprocz wyzszej temperatury wrzenia
Krzyzak - 15-05-2006, 12:14

he he - Matejko - DOT5.1 z reguły jest jaśniejszy :)
Matejko - 15-05-2006, 15:32

Krzyzak napisał/a:
he he - Matejko - DOT5.1 z reguły jest jaśniejszy :)



w smaku tez pewnie lepszy :P

brodzky - 17-05-2006, 00:02

Hubeeert napisał/a:
Zmieszanie DOT3 z DOT4 zaowocuje "zważeniem się" płynu hamulcowego

BodoV6 napisał/a:
płyny DOT3, DOT4 i DOT5.1 są ze sobą mieszalne

No to w koncu jak jest?
Jesli jest tak jak mowi Hubeert to troche to skomplikowane:
1. strzykawka wyciagnac z pojemnika
2. reszte wypompowac z ukladu (4 kola odpkrecic przykrecic)
3. wlac denaturat
4. przepompowac przez uklad
5. wlac DOT-4
6. odpowietrzyc

Jesli moge mieszac to tylko punkty 1, 4, 5, 6

Jak usunac denaturat? Nie zepsuje mi plynu hamulcowego? Jakies tam krople zostana przeciez w ukaldzie musalbym sprezonym powietrzem przedmuchac.

Hmm dzisiaj malo braklo a nie mialbym czego odpowietrzac. O dziwo jak kopnalem w pedal to az mi zablokowalo przod ale moze to przez to, ze zimowki i cieplo... Rozgrzany pret w D4 jeuopom z przyciemnianymi swiatlami! (bilans to uszkodzona prawa felga i poldogrzmotowy plastik na lewym blotniku i zlozone lusterko ufff)

Tomek - 14-12-2011, 10:07

czy w przypadku płynów hamulcowych marka ma znaczenie?
jesli tak, to co jest dobre ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group