Carisma - Techniczne - Luz na drazku kierowniczym
Matejko - 06-09-2008, 14:22 Temat postu: Luz na drazku kierowniczym Dzis cos stuknelo, zdjalem kolo poruszalem wszystkim, oprocz wiadomego lacznika stabilizatora do wymiany, przy szybkim ruszaniu kierownica wyszedl luz na drazku kierowniczym. Nie na koncowce, a na drazku jakby w maglownicy.
Moje pytanie dotyczy owego drazka - wiem ze mozna je kupic, ale co sie moze zepsuc w kawalku preta nagwintowanym z dwoch stron.
Pytam poniewaz nie wiem czy ma sie tam co zuzyc i mam go wymienic, czy odrazu musze sie zajac maglownica??
MAłY - 07-09-2008, 12:55
Matejko napisał/a: | co sie moze zepsuc w kawalku preta nagwintowanym z dwoch stron. | kurde nie umiem tego zaznaczyc na rysunku, ale ten drążek nie jest sztywny w całości. działa to na zasadzie przegubu i jest ruchomy. w koncówce z lewej strony, która wkrecasz w maglownice jest koliste gniazdo a w nim pracuje ten cały drążek. i w tym miejscu to sie wyrabia i powstaje luz. nie potrafie Ci tego inaczej wytłumaczyc, ale podobnie jest np.ze sworzniem wahacza.
Matejko - 07-09-2008, 13:04
czyli ze spokojnie moge sprobowac od wymiany drazka bo ma w nim sie co wyrobic tak?
MAłY - 07-09-2008, 13:18
ma co sie wyrobic w drązku ale i tak samo w maglownicy tuleje prowadzace listwe zębata tez mogą sie wyrobic. z tym ze drażek łatwiej jest sprawdzic i raczej stawiałbym jednak na niego.
Matejko - 07-09-2008, 21:32
a jak go mozna sprawdzic ??:>
Anonymous - 07-09-2008, 22:02
Matejko napisał/a: | a jak go mozna sprawdzic ??:> |
proste. jeden kiwa kierownica, żeby były słyszalne bądź wyczuwalne owe stuki, a drugi reką bada wszelakie połaczenia w układzie kierowniczym, czyli wszystkie gałki, przeguby, itp.
Wcale nie musisz miec luzów na układzie kierowniczym.
A sprawdzałeś owe luzy na załączonym silniku?? przy wspomaganiu kierownicy sprawdza się luz w układzie kierowniczym tylko na załączonym silniku,
Pozdr.
MAłY - 07-09-2008, 22:11
mozesz zsunąć tą gumową osłonę i poruszac drążkiem,wtedy bedziesz widzial czy są tam luzy(tzn w tym gniezdzie). najlepiej miec koncówke drążka wykręconą ze zwrotnicy bo mozesz nim wtedy wywijać na wszystkie strony. a jak chcesz to wykręć go całkiem i bedziesz miał wszystko na dłoni i lepiej bedzie mozna sie przyjzec. nawet dobre dojscie jest do tego takze powinno dobrze pójść
Matejko - 07-09-2008, 22:26
no to robilem na odpalonym, tak mi podpada ten drazek, nie jest w sumie drogi a jak juz rozbiore to wymienie i tyle
MAłY - 07-09-2008, 23:23
to ile kosztuje taki drążek? bo jeśli sie okaże ze stare stare dobre są to po co wymieniac.
Matejko - 08-09-2008, 09:40
od 30zl do 90zl, najlepszy stosunek jakosc do ceny to za 50zl yamato
Anonymous - 08-09-2008, 12:54
Podepne się pod temat, bo pewnie jest mocno powiązany.
Jadąc na mocno nierównej nawieżchni, np. stara kostka brukowa w centrum miasta słyszę stukanie i jest ono na pewno z układu kierowniczego. Jakieś sugestie?
Mechanik, ktory jechał autem i rozbierał, żeby zoabczyć co i jak nie stwierdził nic. Przynajmniej nic nie sugerował. Mam również niewielki luz na kole, jakieś 1cm i codo tego stwierdzil jednoznacznie, że maglownica do regeneracji, ale czy to ona może tak dziwnie stukać???
Matejko - 08-09-2008, 13:25
luz na kole 1cm to tylko i jedynie sworzen lub lozysko, zrob to a dopiero pozniej zajmij sie maglownica
Anonymous - 08-09-2008, 13:42
Luz jest wyczuwalny tylko na uruchomionym silniku, czyli jak wspomaganie działa. Niby to "fachowiec" rozbierał i stwierdzil maglownicę, ale skoro mówisz, ze to może być coś innego, to pojadę jeszcze w jakieś inne miejsce i zoabczę co powiedzą.
Jakas rada jeśli chodzi o te stuki? Bo one w sumie mnie bardziej martwią.
MAłY - 08-09-2008, 22:51
Matejko napisał/a: | uz na kole 1cm to tylko i jedynie sworzen lub lozysko | to jeszcze zalezy w jakies płaszczyznie szarpiesz za koło- w pionie czy poziomie.
i zwróc jeszcze dokładnie uwage czy ciągnieciu za kolo nie obraca sie kierownica
lppbgn - 17-09-2008, 12:35
również mam problem i nie mogę go rozwiązać, nawet już tu pisałem ale bez zainteresowania. w mojej cari słyszalne są stuki w trakcie kręcenia kierownicą na postoju, przy włączonym oczywiście silniku, stuka w obie strony i tak jakby się coś naprężało i rozprężało, niezależnie od położenia kierownicy, już wszystko sprawdzałem i nie mogę zlokalizować. podejrzewałem te górne mocowania (łożyska) kolumny mcphersona albo maglownicę albo krzyżak na kolumnie, bo ma niewielki luz
|
|
|