To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - legnum-galant vr4 twin turbo spalanie przekładka kierownicy

eremita - 07-09-2008, 12:20
Temat postu: legnum-galant vr4 twin turbo spalanie przekładka kierownicy
witam.
na zlocie jak zobaczyłem legnumy - galanty vr4 twin turbo to oszalałem i sie teraz zastanawiam by sobie takiego sprawic
tylko interesuje mnie jakie one maja spalanie??? czy naped na 4 kola jest stały?
i moze kosztowac przekladka kierownicy na odpowiednia styrone???

KamilR10 - 07-09-2008, 12:42

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=19944

tutaj masz wszytko na temat vr4. Wystarczy trochę poszukać. Pzdr

Anonymous - 07-09-2008, 15:27

Jeśli pierwsze Twoje pytanie dotyczy spalania to nie jesteś przygotowany na uzytkowanie takiego auta
To jest Tturbo ile mu wciśniesz tyle spali :D

eremita - 07-09-2008, 18:27

no raczej jestem ale dobrze wiedziec mniej wiecej ile?
Anonymous - 07-09-2008, 19:41

Auta z turbiną palą tyle ile się im wleje...myślę,że 25 litrów nie będzie problemem :)
seir - 07-09-2008, 20:23

25 l/100km to już max jest. kochajj, albo roch_27 mógłby się wypowiedzieć :)
Anonymous - 07-09-2008, 20:30

Ale umówmy się...takiego auta nie kupuje się po to aby mało paliło...
eremita - 07-09-2008, 21:53

kazde auto spali tyle ile sie mu wleje :P juz doczytałem ze jak sie jedzie powoli tak by sie nezałąnczały turbiny to pali jak zwykły 2,5 V6 ale jak sie mu daje to wir w baku :shock: i na trasie 15 moze łyknąć :wink:
londolut - 08-09-2008, 10:43

eremita napisał/a:
jak sie jedzie powoli tak by sie nezałąnczały turbiny to pali jak zwykły 2,5 V6
Buehehhe to będziesz jeździł do 2k rpm? 50km pokonasz w czasie 30 lat. Jeśli jesteś nastawiony na kupno VR-4 gdzie jest 2,5 V6 TwinTurbo to pytaniem o paliwożerność się tylko ośmieszyłeś.
Czerwien napisał/a:
takiego auta nie kupuje się po to aby mało paliło...
Dokładnie. Taki samochód kupuje się po to, żeby sprawiał frajdę z jazdy, wciskał w fotel i pokazywał kierowcom innych kombi jak wygląda dym z wydechu ;)
mitsu_pl - 08-09-2008, 10:52

W zwykłym silniku 2,5 6G73 18L/100km w trasie nie stonowi problemu więc dla tego silnika w trasie maxa bym określił na 20L/100. W VR4 układ napędowy jest bardzo podobny do tego z LAncerów EVO, więc jest stały na obie osie. A co do przekładki kierownicy to musisz się chyba sam zorientować...
londolut - 08-09-2008, 11:04

mitsu_pl napisał/a:
co do przekładki kierownicy to musisz się chyba sam zorientować
Zapytaj usera autoR, on ma już za sobą parę przekładek RHD -> LHD.
swinks_UK - 08-09-2008, 12:05

Jak widzę póki co otrzymałeś odpowiedzi od samych fachowców... :D

1. Przekładka - pytaj użytkowników kochajj, Roch_27 i AutoR. Moim zdaniem musisz być prawdziwym szaleńcem, desperatem, i fanatykiem (jak oni) by bawić się w przekładkę, wymaga masy nakładów finansowych i cierpliwści, poza tym jest niezwykle trudna.
Myślę, że jak nie potrzebujesz duuużej fury to takie Evo VI sprawiło by ci nawet więcej radości, bo koszty byłyby te same.
2. Spalanie - dokładnie zależy od stylu jazdy. U nas w UK wśród użytkowników przyjmuje się średnią 22mpg, jednak indywidualne wyniki mieszczą się w przedziale 20 do 29mpg. Dla przykładu w luźnej autostradowej trasie wynik może sięgnąć nawet 8.6l/100 km, a na torze w Castle Combe (okrążenie 5.4km) za 15 minutową sesję masz pusty bak (55l).

No i prawdziwe koszty - części zamienne. Tutaj VR4 ma tylko budę wspólną z Galantem. Części będziesz musiał sprowadzać albo z UK, albo z Japonii, czasem w NZ lub Australii coś się trafi. Nie jest tanio. Tutaj nie ma co liczyć na Japaneze :wink:
Poza tym serwis - co 5000 mil lub rok wymiany płynów, czyli olej (Amsoil STO koszt 55 GBP), płyny w dyfrze i transfer boxie (koszt jakieś 25 GBP) - to własnym nakładem, wymiana płynu w AYC (tylko serwis, bo trzeba odpowietrzać i to koszt 50 GBP). Wymiana płynu w A/T - Amsoil to jakieś 120 GBP raz na 5 lat lub co 50k mil. Do tego filtry. Klocki i tarcze. Itp, itd.

A jak trafisz na auto - ruinę to na wejściu dodatkowo:
1. popychacze
2. świece
3. paski
4. pompka ayc
5. wydech (tłumiki elastyczne lecą, prują się szybko)
6. któraś z turbinek może cieknąć
7. cieknąca chłodnica intercoolera
8. przepływka
(to na podstawie postów nowych użytkowników z Club VR4)

roch_27 - 08-09-2008, 12:10

mitsu_pl napisał/a:
dla tego silnika w trasie maxa bym określił na 20L/100
trochę przesadziłeś :wink:

Według tego co przeliczył Tomek (kochajj) jego Legnum na trasie spalił coś powyżej 10 L ;) I nie była to jazda emeryta :P
Poza tym takie spalanie podają użytkownicy vr4 z Australii :arrow: www.OZVR4.com

Co innego spalanie na torze :twisted: tu trzeba liczyć ~ 40 L :D

pozdo

Ursus - 08-09-2008, 17:02

londolut napisał/a:
Jeśli jesteś nastawiony na kupno VR-4 gdzie jest 2,5 V6 TwinTurbo to pytaniem o paliwożerność się tylko ośmieszyłeś.

Prześmieszny stereotyp, kiedyś z czystej ciekawości chciałem się dowiedzieć ile takie auto pożera i usłyszałem coś równie śmieszno-głupiego zamiast konkretnej odpowiedzi.

Kupić auto to często nie jest problem, natomiast utrzymać to już druga sprawa. Dlatego takie informację są istotne, a takie zdanie to można rzucić komuś, kto kupuje furę za pół miliona i martwi się spalaniem. VR4 to nie samochód dla bogaczy, oni nie kupują czegoś takiego, to samochód przede wszystkim dla miłośników i fanatyków, a ci z kolei dla spełnienia marzeń czasem potrafią odstawić chleb od gęby...

Anonymous - 08-09-2008, 18:14

paliwozernosc to temat rzeka nawet Uno 1.0 jak bedziesz gazowac na postoju moze wziac ponad 100 na setke :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group