To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Colt 4G13 z 1997 roku - wysokie spalanie

Anonymous - 16-05-2006, 08:43
Temat postu: [CJ1A 1.3] Colt 4G13 z 1997 roku - wysokie spalanie
Witam serdecznie. Problemem mojego Colta 1,3 12v z 1997 roku (silnik 4G13) jest dośc wysokie spalanie. Obecnie przy bardzo dobrej pogodzie w mieście mój Colt pali 9 litrów/100km co jak na silnik 1,3 wydaje mi się dość dużo (golf II 1.6 spalał mi ok 7,5-8). Ssanie wyłącza sie dość szybko, połowę drogi do pracy "zjeżdżam na luzie", nie kręcę go powyżej 3,5 rpm. Co może być przyczyną?
tomusn - 16-05-2006, 08:52

Porównaj sobie ze
Spiritmonitor
a może lambda pada?

Anonymous - 16-05-2006, 09:11

Laki023, mialem colta 4G13, nie palil mniej niz 8,5-9 litrow w miescie.

Cytat:
nie kręcę go powyżej 3,5 rpm


to moze byc przyczyna - silnik lubi wysokie obroty, na niskich sie meczy a zjezdzanie na luzie nic Ci nie da, lepiej na biegu, hamując silnikiem

obecnie mam 4G92 i pali mniej (jak nie deptam :twisted: :twisted: )

ROMEL - 16-05-2006, 12:50

Wysokie spalnia 4G13....

Nie Ty pierwszy i nie ostatni... a slniki z reguły delikatne na ustawienia itd...

4G13 - Jeździ nim moja Mama - trasa poniżej 6l/100km, miasto i dookoła komina około 7 litrów... jak to robi nie pytajcie nie wiem.... jedyne co udało mi sie z Mamy wyciągnąć to to że na trasie nie przekraczała 140km/h :roll:
Fakt faktem że sam i tylko sam grzebie oraz doglądam autka... ustawienia, przeglądy itd...

Co bym zrobił w przypadku wysokiego spalania??? juz pisze...

Podpięcie do kompa... iiii

- sprawdzenie działania sondy lambdy
- sprawdzenie drożności wydechu (w szczególności katalizator)
- sprawdzenie ustawienia TPS
- sprawdzenie termostatu (temperatur itd...)
- sprawdzenie przewodów WN
- sprawdzenie świec WN (wymiana)
- sprawdzenie działania cewki)
- sprawdzenie stanu technicznego palca i kopułki
- sprawdznie działania wtrysków
- zmina stacji benzynowej na inna - może lepszą... zalać np: 98octan
- luzy zaworowe

Zrobic to wszystko i wtedy jak coś to marudzić...

Pozdrawiam

Anonymous - 16-05-2006, 13:01
Temat postu: Re colt 4G13 z 1997 roku - wysokie spalanie
Odnośnie podpięcia do komputera problemem jest brak programu diagnostycznego, bo kabel już mam zrobiony. Jeżeli ktoś posiada takowy to będę wdzięczny. Nie wiem czy ten program działałby z moim miśkiem : http://www.phobia.net/~dsm4sale/tmo/
Hubeeert - 16-05-2006, 19:48

Polecam ten -> http://www.mitsubishi-gra...p?p=42938#42938 temat.
wichura1 - 22-05-2006, 08:26

Dziwne wszystkim tyle palą, a mi mniej. Jest na to sposób licznik z obrotomierzem. Żeby 4G13 był ekonomiczny nie wolno przekraczać 2500-2900 obrotów. Wtedy macie spalanie w mieście 7-7,5l/100km a na trasie ostatnio zrobiłem 5,59l/100km.
Anonymous - 22-05-2006, 09:19

wichura1 napisał/a:
Żeby 4G13 był ekonomiczny nie wolno przekraczać 2500-2900 obrotów. Wtedy macie spalanie w mieście 7-7,5l/100km a na trasie ostatnio zrobiłem 5,59l/100km.


dokłądnie niby mówią że to zamulanie silnika itp... ale ja to potwierdzam to działa :)
mi po mieście spadala wg. spirit monitora jak i bez niego 8 - 9 litrów przy czym czasem przekraczam te 3000 (nawet się czasem zdarza 7000 :) )

ROMEL - 22-05-2006, 13:53

No ja sobie wyżej swoją wypowiedzią żartóe NIE stroiłem... pisałem to jak najbardziej poważnie... jak i sprawa spalania, tak i usterki które mogą powodować wysokie spalania...

PZDR

Anonymous - 22-05-2006, 14:00

Romel - a co powiesz o zakresach proędkości obrotowych, zalecanych do oszczędnej jazdy. Bo już spotkałem się z dwoma opiniami - jedna to mulenie poniżej 3000 rpm, a druga to konsekwentne kręcenie (ale nei duszenei) do 4000...
ROMEL - 22-05-2006, 14:41

hmm...

Wszystko zalezy od silnika, i oczywiście od samego kierowcy...bo:

Jak jedziesz sobie 60-70 na 5 biegu i wciskasz do deski bo chcesz wyprzedzisz to to jest wtedy maksymalne mulenie jakie sobie mozna wyobrazić... silnik tak dostaje po rajtach że aż skwierczy....owszem pozbiera sie jakos - ale jakim kosztem.....
3000obr - to jest około 100km/h - i uważam że to jest jak najbardziej optymlne i zdrowe dla sinika obroty... to co piszę +/- 500obr/min, ale dodam że na podtrzymanie prędkości... na rozpędzanie itd... i tak trzeba przyredukować...

Ja sam osobiście używam praktycznie całego zakresu obrotów... staram sie ogólnie utrzymywac silnik w obrotach nie niższych niz 3000obr/min - i na DOHC czy to 1,6 czy to 1,8 (GTI) uzyskuje najlepsze i najekonomiczniejsze wyniki jeśli chodzi o spalanie....

Pozdrawiam

Anonymous - 22-05-2006, 14:53

ROMEL napisał/a:
staram sie ogólnie utrzymywac silnik w obrotach nie niższych niz 3000obr/min - i na DOHC czy to 1,6 czy to 1,8 (GTI) uzyskuje najlepsze i najekonomiczniejsze wyniki jeśli chodzi o spalanie....
No właśnie. Gdy kręcę Misia (CA0 4G13) do 4000 rpm uzyskuję spalanie niższe o 0,5-0,8 l/100 niż wówczas, gdy kręcę do 3000 rpm.
wichura1 - 22-05-2006, 21:14

No tak sorry zapomniałem że ja mam niżej niż w Colcie maksymalny moment (już przy 3000rpm). :oops:
Anonymous - 22-05-2006, 21:23

Colt Ca0 z 4G13 ma maksymalny moment przy bodaj 3.150 rpm.
A propos momentu obrotowego. Kilkakrotnie spotkałem się z określeniem "jazda momentem obrotowym" lub "jazda w okolicach maksymalnego momentu obrotowego". Co to właściwie znaczy? Dociągnięcie do maksymalnego momentu obrotowego i wrzucenie wyższego bieegu czy też może dokręcenie wyżej do takiej prędkości obrotowej, by po wrzuceniu wyższego biegu wskazówka obrotomierza opadła właśnie w okolice maksymalnego momentu?

Anonymous - 22-05-2006, 22:50

najekonomiczniejsza jazda to taka, ktora zawiera sie w zakresie obrotow miedzy maksymalnym monentem a maksymalna mocą


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group