Proton Techniczne - nie odpala
ratajeq - 27-09-2008, 13:54 Temat postu: nie odpala Po wymianie świec i sprawdzeniu ciśnienia sprężania silnik nie odpala.
Rozrusznik kręci, iskra jest i na starych i nowych świecach i ani na jednych ani drugich nie chce odpalić ...
paliwo jest w zbiorniku ...
ma ktoś pomysł co może być nie tak?
do głowy przychodzi mi pompa ? wtrysk ? ecu ?
ecu sprawdzalem ... zwarłem 1 i 4 pin i mrugał szybko w kółko ... (troche mnie zdziwiło bo jakis rok temu jak sprawdzałem to tez mrugał w kółko, ale wolno (jeno pykniecie kilka sek ... a teraz ułamek) ....
od pewnego czasu przy odpalaniu tylko na zimnym silnikiem i naglym dodaniu gazu silnik sie dlawil ... myslalem ze to swiece, bo juz 40tys zrobily ...
jak sprawdzic czy dziala pompa ... bo filtr mozna wymienic i tak z tego co kojarze ok 20zł ...
ratajeq - 27-09-2008, 14:06
mi autko nie chce odpalic po wymianie swiec i objawy jakby nie dzialala pompa albo cos z wtryskami ....
rozrusznik kreci, iskra jest ... a nie odpala ...
check engine gasnie po kilku sek .... po zwarciu 1 i 4 pinu mruga szybko w kółko (czyli jak wyczytalem u krzyzaka na stronie "wszystko OK" 9)
pomocy ... :/
Anonymous - 27-09-2008, 16:12
ratajeq napisał/a: | mi autko nie chce odpalic po wymianie swiec i objawy jakby nie dzialala pompa albo cos z wtryskami ....
rozrusznik kreci, iskra jest ... a nie odpala ...
check engine gasnie po kilku sek .... po zwarciu 1 i 4 pinu mruga szybko w kółko (czyli jak wyczytalem u krzyzaka na stronie "wszystko OK" 9)
pomocy ... :/ | Sprawdź jeszcze bezpiecznik alternatora pod maską. Przy wywalonym bezpieczniku, objawy będą identyczne.
ratajeq - 27-09-2008, 17:05
gregorbu napisał/a: | Sprawdź jeszcze bezpiecznik alternatora pod maską. Przy wywalonym bezpieczniku, objawy będą identyczne. |
to jest w takich małych czarnych "skrzyneczkach" ? po otwarciu tej puszki ... ?
to się jakoś otwiera czy wyjmuje jak przekaźnik ? czy co to ... ?
Anonymous - 27-09-2008, 21:09
ratajeq napisał/a: | gregorbu napisał/a: | Sprawdź jeszcze bezpiecznik alternatora pod maską. Przy wywalonym bezpieczniku, objawy będą identyczne. |
to jest w takich małych czarnych "skrzyneczkach" ? po otwarciu tej puszki ... ?
to się jakoś otwiera czy wyjmuje jak przekaźnik ? czy co to ... ? | Tak. Chodzi o skrzynki pod maską, a dokładnie tę po stronie pasażera. Znajdziesz tam bezpiecznik kostkowy o nominale 64A. Jeśli jego uszkodzenie nie będzie widoczne przez "szybkę" będziesz go musiał wyjąć i sprawdzić, czy nie przypalił się się dole w miejscu, w którym blaszka wchodzi do plastiku.
ratajeq - 28-09-2008, 16:21
bezpiecznik jutro wymienie o ile dostane taki ... u mnie był 80A a nie 64, jak napisałeś gregorbu ... pod bezpiecznikiem obudowa lekko jest przytopiona, więc możliwe że się coś działo ...
komputer wymontowałem ... kondensatory wyglądaja OK, ogólnie jak nówka zero jakiś wycieków przypaleń itp ...
Anonymous - 28-09-2008, 16:28
Pomyliłem się. Miałem na myśli 60A, a nie 64. Ale masz rację - to może być 80A. Od jakiegoś czasu nie zaglądam pod maskę CA.
londolut - 28-09-2008, 16:31
gregorbu napisał/a: | może być 80A. | Jest 80A - bezpiecznik jest przykręcony do podstawki na 2 nakrętki.
ratajeq napisał/a: | komputer wymontowałem ... kondensatory wyglądaja OK, ogólnie jak nówka zero jakiś wycieków przypaleń itp ... | Nie bądź żyłą i wymień. Koszta na pewno cię nie pochłoną a będziesz spał spokojnie.
ratajeq - 28-09-2008, 17:43
- wymieniłem bezpiecznik od alternatora
- ecu działa ... mruga 9
- jest paliwo na garach bo świece mokre po wyjęciu ...
- jest iskra na każdej świecy .... (i stare i nowe świece grają)
- po przekręceniu kluczyka na ON jest normalnie jedno pykniecie przekaźnika ...
- paliwo jest (dolałem nawet na wszelki wypadek)
- zobaczyłem bardzo duży ubytek oleju i ostatnio jak chodził na luzie kopcił olejem (dolałem myśląc że może komputer jest bystrzacha i nie pozwoli odpalic gdy oleju za mało ... ale niestety nic nie dało ...)
- jeśli ktoś chce powiedzieć że ciśnienie nie gra to mierzyłem 10,5 / 9,5 / 11,5 / 11,5 po kolej na garach ... wcześniej chodził na wiele większym rozjeździe
nie wiem co dalej pomocy
[ Dodano: 30-09-2008, 09:16 ]
odstawiłem samochód do mechanika bo skończyły mi się pomysły ...
podczas holowania linką gdy miałem kluczyk na zapłonie, zeby kierownica działała były 2 dziwne pyknięcia z przekaźnika/komputera po ok 10 min od przekrecenia kluczyka ...
[ Dodano: 30-09-2008, 09:19 ]
jak wcześniej pisałem ... kiedyś komputer mrugał CE po zwarciu pinów wolno (wolniej niż 10) w kółko ... teraz mruga 9 w kółko ...
juz nie wiem jak powinno być prawidłowo
komputer MD325253
docencik87 - 30-09-2008, 22:46
Rozumiem, że kolejność kabli w porządku??
Może padł czujnik położenia wału...po paru sekundach kręcenia nie zapala się CE??
ratajeq - 30-09-2008, 23:08
kable są założone OK ...
CE gaśnie po przekręceniu kluczyka po ok 4-5 sek ... i nie zapali póki znowu nie ustawie na ON (czyli wszystko jak zawsze)
mechanior mówił że słaba iskra jest ... w sumie kojarzę że trochę mi ciekło olejem spod aparatu zapłonowego .... czy możliwe żeby dostał się tam olej i iskra za słaba do odpalenia? bo dodam że iskra jest ....
[ Dodano: 30-09-2008, 23:12 ]
i mam pytanie czy cewka znajduje się wew. aparatu zapłonowego ? tak zrozumiałem z manuala ...
czy można kupić samą cewkę ? w intercarsie nie widziałem w ekatalogu ...
wichura1 - 01-10-2008, 20:57
Cewkę można kupić u Japaneze. chyba 120PLN do 4G13.
ratajeq - 02-10-2008, 13:53
wichura1 napisał/a: | Cewkę można kupić u Japaneze. chyba 120PLN do 4G13. |
faktycznie była to cewka ... czy ktoś ma może jakąś szybszą forme kontaktu z Japaneze niz PW ?? zależy mi na czasie ....
wichura1 - 02-10-2008, 15:52
Telefon (042) 2154402 Przygotuj numery wytłoczone i napisane na cewce, albo numer z naklejki na aparacie przed rozmową.
SiwoL - 16-11-2008, 23:13
To samo było u mnie w 418 Autko dostawało paliwo, komprecha idealna i iskra była ale za słaba padła cewka wymieniłem cały aparat zapłonowy.:) Przy jakim przebiegu padło u Ciebie bo u mnie przy 180tys ( oryginał autko od nowości miałem ).
|
|
|