Problemy techniczne - Skrzynia biegów Galant
Anonymous - 17-05-2006, 10:24 Temat postu: Skrzynia biegów Galant Jestem nowy na forum , mam Galanta z 98r 2,5V6 180 tyśkm.Od pewnego czasu skrzynia zaczęła pracować coraz głośniej-olej prawidłowy jest w niej- aż rozsypał się mechanizm przeniesienia napędu.....Mechanicy rozkładają ręce- nie bardzo chcą się za to zabrać po objawach jakie przedstawiam....serwis odpada ze wzgledu na koszt- minimum 3koła jak otrzymałem informację-czy możecie mi pomóc...Na postoju przy włączonym silniku na luzie jest cisza, po wciśnięciu sprzegła-dalej na luzie- rozpoczyna się hałas mechaniczny i piszczenie/tak jak steropianem po szybie, ale z przerwami/.Podczas jazdy nie ma hałasu tylko jak hamuję silnikiem.... jak przenosi napęd skrzynia hałas się pojawia....
igi - 17-05-2006, 10:57
Witam
Przeniosłem z forum ogólnego tutaj. Jest to zdecydowanie lepsze miejsce do tego typu pytań
Pozdrówka
josie - 17-05-2006, 11:26
Hmmm
To coś dziwna sprawa. Jak na luzie z puszczonym sprzęgłem jest ok, a piski pojawiają się po wciśnięciu sprzęgła, to mało raczej ma to wspólnego ze skrzynią, bo w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła w skrzyni wszystko przestaje się obracać, a pracować zaczyna łożysko oporowe i docisk.
Anonymous - 17-05-2006, 13:05
Witaj.
Mało precyzyjnie napisałem- na luzie też hałasuje- jak wcisnę pedał sprzegła wtedy przestaje bez znaczenia jaki bieg mam włączony- zmienia to troszkę opis....sorry
[ Dodano: 26-05-2006, 09:50 ]
Wyciągnąłem skrzynię-wałek sprzegła ma luz osiowy ponad 1 mm.........i wszystko sie w niej mieli...
"Dziękuję WSZYSTKIM ZA POMOC".....
Anonymous - 22-06-2006, 19:26
zacznij od wymiany lozyska na walku atakujacym tzn od str sprzegla -- wspolczuje trudne do dostania cena ok 100-150 . ale od poczatku po rozpolowieniu skrzyni musisz ocenic stan lozysk zwroc uwage na ligielkowe jezeli sa ok to przygotuj sie do wymiany lozysk stozkowych zmierz suwmiarka wymiary d-sr wewnetrzna D srednicA ZEWNETRZNA b szerokosc lozyska wez katalog lozysk i sprawdz rypy /na 90% mozesz dostac lozyska polskie/ ocen stan zebatek czy sa cale przy montazu zwroc uwage na podkladki do korygowania luzow lozysk stozkowych jezeli przy wymianie uzyjesz polskich lozysk z oznaczeniem cbk lub z ozn ax j to skrzynia bedzie ok jak nowa koszt 200-300zl plus loz walka atakujacego/ mozna dorobic tuleje i dobrac lozysko np lozysko orginal ma wymiar30x68x16 biezesz lozysko 6206 2rs luz c3 lub p63 wymiar 30x62x16 dorabiASZ TULEJE o wymiarach 62x68x16 koszt od 12 za polskie 24 za fag, skf plus tuleja tokarz 1/2 litra 20zl efekt jak przy orginale
kochajj - 22-06-2006, 23:40
wymieniałem ostatnio 2 łozyska wałka sprzegłowego dokładnbie w takiej skrzyni( nowe japońskie łozyska we wrocławiu 2szt 160zł-koyo) i górne łozysko na 2gim wałku (50zł, tez japan)
Anonymous - 23-06-2006, 14:21
kochaj mam prosbe podaj rozmiary i oznaczenia lozysk sprubuje zrobic liste z oznaczeniem lozysk i ich odpowiednikow oraz typami miskow w opisach skrzyn sa tylko rysunki np.lancer 4wd88/92 skrzynia walek zdawczy 31.750x59.131x15.875 pl CBK 088 FAG SKF LM67048/010 ORIENTACYJNA CENA PL 20.11FAG SKF 45,- KOYO 38,-
[ Dodano: 23-06-2006, 14:23 ]
UWAGA PRZYKLAD CO DO ZASTOSOWANIA NIEDOKLADNY
I JESZCZE JEDNO PODOBNIE SIMERY SEGERY
kochajj - 23-06-2006, 17:39
postaram sie pomierzyć...
Anonymous - 24-06-2006, 09:56
Interesuje mnie oznaczenie łożyska na wałku sprzęgłowym-nie mylić proszę z oporowym- i numer simeringa też na wału sprzęgłowym...po złożeniu skrzyni cieknie olej przez simering na wałku sprzęgłowym i zaczęła się ślizgać tarcza....kolejne wyjęcie skrzyni...
[ Dodano: 26-06-2006, 21:36 ]
Ponawiam prośbę o numery łożysk na wałku sprzegłowym-w serwisie jedno 400zł. Na moim jest tylko numer 825-157 Japan.....nie ruszę dalej, a te łożyska na wałku padają jak muchy...
Anonymous - 06-07-2006, 16:52
podaj wymiar typ np kulkowe kryte 2rs/gums, tworzywo/ to Ci znajde
Anonymous - 06-07-2006, 17:40
To nie takie proste z tymi pomiarami...bo łożyska są w skrzyni u mechanika, który musi ją rozebrać.......żeby zmierzyć......skoro Kochaj informuje, że wymienił takie same łożyska.....liczę na to, że zna ich oznaczenia....stwierdzam to po przeglądnięciu jego postów....jak dotąd czekam cierpliwie...
kochajj - 06-07-2006, 19:39
Jutro dam odpowiedz... niestety mało czasu ostatnio mam
Anonymous - 07-07-2006, 11:22
Dzięki...Do poniedziałku i tak nic z tym nie zrobię......
[ Dodano: 07-07-2006, 13:07 ]
Cześć Kochaj...Nie działa mi wskażnik temperatury- jak się do tego zabrać- wskazówka na tablicy wskaźników leży na dole i nie drga....przy wejściu węża od chłodnicy do silnika znalazłem czujnik temperatury -tak mi się wydaje, a wtyczka jest wsadzona poprawnie- jest z dwoma przewodami.... wg mnie powinien być jeden...Czy możesz mi jakoś pomóc...Czy zwarcie któregoś przewodu do masy przez opornik około 100 ohm powinno wychylić wskazówkę???
[ Dodano: 09-07-2006, 08:45 ]
W instrukcji zalazłem przy moim silniku 2,5 V6 dwa czujniki temperatury-jeden pewnie do ECU-ten ma jeden przewód, a drugi jest z dwoma przewodami do twskażnika temperatury...Lampka check engine gaśnie po kilku sekundach, tak jak do tej pory, a wskazówka temp leży uparcie na dole....Jak możecie mi pomóc.....
Krzyzak - 10-07-2006, 12:28
piosa napisał/a: | [ Dodano: 09-07-2006, 08:45 ]
W instrukcji zalazłem przy moim silniku 2,5 V6 dwa czujniki temperatury-jeden pewnie do ECU-ten ma jeden przewód, a drugi jest z dwoma przewodami do twskażnika temperatury...Lampka check engine gaśnie po kilku sekundach, tak jak do tej pory, a wskazówka temp leży uparcie na dole....Jak możecie mi pomóc..... |
jest akurat odwrotnie
spróbuj poruszać kablem przy tym 1-przewodowym czujniku, jak nie działa, to sprawdź opór między nim a masą, jak jest nieskończoność, to padł ten czujnik
Anonymous - 10-07-2006, 13:03
Dziękuję za pomoc- kabel do czujnika trzymał się tylko na izolacji....po zaprawieniu końcówki wskazówka ruszyła się z martwego pola...w górę.
|
|
|