To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Sonda lambda

arekp - 17-05-2006, 22:21
Temat postu: [Carisma] Sonda lambda
Zaczne od tego, ze w roczniku `95 sonda jest 4-przewodowa.
kochajj - 18-05-2006, 09:15

gwint 18mm
grzałka 15,5 OHM
napięcie działania 1 V
Sonda ma 4 przewody : 2 czarne, 1 biały i 1 niebieski.

sonda ta wystepuje w:

Mitsubishi:

Colt IV: 1,6 ; 1,6i ; 1,8i (16V) 91->

Eclipse: 2,0i 95->

Galant: 1,8i ; 2,0i (16V) 92->

Lancer: 1,6i ; 1,8i (16V) 92->

Space Runner: 1,8i 91->

Space Wagon: 2,0i 16V 92->

TYPOWE OBJAWY USZKODZONEJ SONDY LAMBDA :

- zwiększone zużycie paliwa
- samoistne osady na rurze wydechowej
- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej
- nierównomierna praca silnika
- zwiększona ilość co i hc w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin

Student - 18-05-2006, 10:19

Co to znaczy samoistne osady na rurze wydechowej?
arekp - 24-05-2006, 12:25

Wlasnie dotarla do mnie uniwersalna sonda firmy NGK:

- 4 przewody (2xbialy, czarny, szary)
- koszt 200 zl + 10 zl przesylka

gulgulq - 24-05-2006, 17:36

Ja wczoraj zostawiłem auto w serwisie na wymiane sondy.
Wykryta usterka: brak sygnału na wolnych obrotach, na wysokich przy wyższej temperaturze daje sygnał ale bardzo rozciągnięty - ok 1 pik na 2 sekundy.

Mają założyć Boscha za 224 zł

saphire - 30-10-2006, 20:30

Rura wydechowa w GDI zawsze jest okopcona prawie jak w dizlu.

A tu są linki do dobrych opisów działania sond lambda:

Opis ogólny
lambda wąskopasmowa
lambda szerokopasmowa

Student - 31-10-2006, 07:48

Czymam sie czepiać swojej sondy jeżeli:'
- spala mi ok. 8.5l ale szybko jeżdżę
- rurę mam czarną ale tylko troszeczkę (i zawsze podczas mycia myję rurę :lol: )
- dymu czarnego niet
- silniczek igiełka nic nie faluje i ładnie pogina
- nieraz jak depnę to coś za soba widzę ale to tylko rano i jak porządnie przyładuje w gary
- jakie parametry spalin to nie wiem bo juz 2.5 roku nie badałem ale śmierdzą jak w GDI :lol:

saphire - 31-10-2006, 11:05

Czyli wszystko w normie...
Anonymous - 18-08-2007, 13:36

@arekp
jak kable sondy uniwersalnej połączyles ?

quadalcanal - 18-09-2007, 16:37

moze ktos mi podppowie na jakich kolorach zmierzyc napiecie lambdy? bo dwa przewody sa od grzalki a dwa sygnalowe.
pozdr i dizekuje z gory

Anonymous - 18-09-2007, 17:53

Dwa białe - grzałka; szary - masa; czarny - sygnał +
Anonymous - 14-11-2007, 20:59

gulgulq napisał/a:
Ja wczoraj zostawiłem auto w serwisie na wymiane sondy.
Wykryta usterka: brak sygnału na wolnych obrotach, na wysokich przy wyższej temperaturze daje sygnał ale bardzo rozciągnięty - ok 1 pik na 2 sekundy.

Mają założyć Boscha za 224 zł


Pomogła wymiana tej sondy ?
Bo ja mam prawie identyczne objawy na świeżo założonej sondzie w GDI (NGK, uniwersalna, typ 1952). Nowa sonda byłaby zwalona ?
Pozdr
Olo

Anonymous - 19-11-2007, 17:50

No właśnie, NGK, czy BOSCH? A może w ogóle nie uniwersalka tylko używka?

[ Dodano: 19-11-2007, 18:52 ]
W JC na Szyszkowej w Warszawie proponują sondę WALKER'a za 212 - może ktoś słyszał lub montował?

Krzyzak - 19-11-2007, 18:09

Walker - szczerze polecam
Anonymous - 20-11-2007, 17:43

Czy sonda o takim oznaczeniu NGK/NTK 1952 OZA624-E4
będzie pasowała do cari 1,6 z 97r?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group