[02-06]Lancer CS0 - Chwilowy brak mocy i kontrolka silnika
Rudy - 07-10-2008, 22:28 Temat postu: Chwilowy brak mocy i kontrolka silnika Witam.
Mialem dzis maly problem z moim Lancerkiem A mianowicie, rano po przejechaniu kilkudziesieciu metrow, samochod stracil moc i probowal zgasnac, po czym wszytko wrocilo do normy, ale pojawila sie bursztynowa kontrolka od silnika. Co z tym dalej zrobic, nie mam gwarnacji wiec ASO mi sie nie usmiecha, czy sa jakies warsztaty Wawie, gdzie mozna zczytac kod usterki ( o ile jest to wogole mozliwe w Lancerze), moze ktos mial podobny problem? Dodam ze mam w samochodzie LPG, ale utrata mocy nastapila w czasie jazdy na benzynie. Kontrolka swieci sie caly czas
A i czy pomysl z odlaczeniem akumulatora na jakies 15s, jest dobry?
Anonymous - 07-10-2008, 22:49
Tak. Pomysł z resetem (odłączenie akumulatora) jest super. Nawet w polskiej instrukcji (bo taką mam) jest napisane że po wymianie akumulatora komputer musi się zaprogramować podczas pracy na wolnych obrotach, czyli po odłączeniu zasilania się kasuje. Ja też jeżdżę na gazie i na razie takich problemów nie miałem. Pozdrawiam.
Rudy - 07-10-2008, 23:33
W zasadzie to ze komp sie z resetuje i od nowa zaprogramuje to nie jest zadna tragedia Z tym ze wolal bym sie dowiedziec co to za ustrojstwo nawalilo. Poprzednio mialem Opla i tam za pomoca kabelka mozna bylo zrobic sobie diagnostyke, a czy w Lancerze to jest? Albo czy jest warsztat ktory to zrobi, poza ASO
akbi - 08-10-2008, 10:27
Podjedź do warsztatu i odczytaj kod błędu ... to, że go skasujesz(po dołączeniu akumulatora) to nic Ci nie da, jeśli za chwilę błąd wyskoczy Ci ponownie ... chyba lepiej wiedzieć jaka jest przyczyna tego, że Twoje auto straciło moc, bo przypuszczam, że podobna sytuacja jeszcze się powtórzy.
Rudy - 08-10-2008, 23:03
Po nocy lampka przestala sie swiecic. A co do warsztatow, to czy ktos wie czy odczytac kody bledow mozna tylko w ASO czy sa jakies prywatne warsztaty ktore maja do tego sprzet?
akbi - 08-10-2008, 23:11
Rudy napisał/a: | A co do warsztatow, to czy ktos wie czy odczytac kody bledow mozna tylko w ASO czy sa jakies prywatne warsztaty ktore maja do tego sprzet? |
Są warsztaty /nie ASO/, które mają komputer z możliwością podpięcia auta. Jestem z Gdańska, więc niestety nie podpowiem w kwestii Twojego regionu.
Rudy - 02-06-2009, 21:33
Odnowie temat, bo znowu mnie zaczął Check męczyć, odczytałem kody i wyskakuje mi " Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa blok cylindra 1 ". Wyskakuje podczas jazdy na LPG, macie może pomysły z czym to jest związane? Dodam że samochód sprawuje się dobrze, nie szarpie nie traci mocy, jeździ normalnie
Pawel`85 - 03-06-2009, 02:15
Czy za korekcje dawki paliwa nie odpowiada przypadkiem sonda lambda?
Rudy - 03-06-2009, 09:16
Powinna, z tym ze tu informacja dotyczy tylko pierwszego cylindra, wiec chyba to nie sonda.
krzychu - 03-06-2009, 11:13
Może wtrysk gazu podaje za dużą lub za mała dawkę w porównaniu z innymi. Ale w jakiś sposób wtryskiwacz benzynowy nie jest odcinany na 1 cylindrze (idzie gaz i benzyna)? Moim zdaniem dość poważny błąd.
Iwonka - 03-06-2009, 14:15
jestescie pewni ze ECU w lancerze jest takie madre zeby majac 1 sonde lambda dla wszystkich 4 cylindrow samo zdiagnozowalo ze usterka jest na danym cylindrze?
Raczej znaczy ze to jest problem na pierwszym i akurat jedynym (w odroznieniu np. od silnikow V) bloku cylindrow czyli taki ogolny blad zwiazany ze skladem mieszanki ktory dopiero trzeba dokladniej zdiagnozowac.
Pawel`85 - 03-06-2009, 16:21
Nasze miski maja 2 sondy lambda jedna w kolektorze wydechowym a droga za katalizatorem.
Iwonka - 03-06-2009, 16:39
Pawel`85 napisał/a: | Nasze miski maja 2 sondy lambda jedna w kolektorze wydechowym a droga za katalizatorem. |
co nie zmienia faktu ze sa one umieszczone "szeregowo" jedna za druga czyli kazda zbiera dane o wszystkich cylindrach razem. Druga sonda sluzy do diagnozy stanu katalizatora.
krak - 03-06-2009, 17:53
Witam,
Znam ten temat bardzo dobrze, sam posiadam gaz prins i sam go diagnozuje. Nie raz juz mialem zapalenie sie kontrolki check engine i za kazdym razem pomagalo ustawienie gazu.
Z czasem wtryski sie zapychaja przez zanieczyszczenia zmniejszajac swoja przepustowosc, wiec korekcja raz na 60tys jest jak najbardziej na miejscu.Jezeli gaz jest dobrze ustawiony kontrolka sama zgasnie po kilku kilometrach Aktualnie jestem na etapie zakupu modulu do diagnostyki komputera samochodu szyna EBD2, co pozwoli mi zaglebic sie w ten temat.
Rudy - 04-06-2009, 09:59
A sprawdzałeś co za błąd Ci wyskakiwał?
|
|
|