Carisma - Techniczne - prosze o zdjecie EGR
kozuch2 - 11-10-2008, 16:16 Temat postu: prosze o zdjecie EGR witam,mam prosbe gdyz chce zatkac egr a nie wiem za bardzo gdzie sie on znajduje.wydaje mi sie ze znajduje sie za przepustnica,przy wlocie do silnika,jesli ma ktos moze fote to prosze wstawic na forum i odrazu chcuałbym wieziec czy nie zaszkodzi w moim samochodzie
pozdrawiam
Anonymous - 12-10-2008, 01:45
nie jestem pewnien czy nie zaszkodzi ale emisja spalin napewno sie zwiekszy
co do fotek to chyba saphire miał na swojej stronie ale nie jestem pewien
saphire - 12-10-2008, 16:27
Zaślepienie EGR w GDI to prośba o szybkie kłopoty. Szczególnie że ten silnik ciągnie spaliny zamiast powietrza wtedy gdy idzie w trybie ubogim (ECO) po to by uzupełniać objętość mieszanki o neutralny wypełniający gaz (a takim są właśnie spaliny). Na ruskich stronach forumowych Carismy są fotki z tej procedury niemniej chyba lepiej co kilkadziesiąt tysięcy wyczyścić przepustnicę niż mieć poważniejsze problemy z silnikiem.
Anonymous - 12-10-2008, 20:34
http://moto.allegro.pl/it...space_star.html tak to wygląda
Anonymous - 13-10-2008, 09:46
saphire napisał/a: | Zaślepienie EGR w GDI to prośba o szybkie kłopoty. |
A ja słyszałem dokłądnie odwrotną opinię, nie pamiętam szczegółów, ale ogólnie chodziło o to, że dopiero po zatkaniu EGR ten silnik pracuje jak trzeba.
kozuch2 - 13-10-2008, 17:55
ja równiez słyszałem ze to nie szkodzi silnkowi,moze ktos ma zaslepiony egr i moze podzielic sie opinia czy nic sie nie dzieje itp. mjedyny minus niby to to ze gorzej dla srodowiska.słysałem nawet ze samochod zyska gdyz nie musi spowrotem spalac spalin a dostaje tylkoczyste powietrze,prosze o opinie
saphire - 13-10-2008, 21:01
Spaliny w odpowiedniej proporcji są wprowadzane zamiast mieszanki po to by wypełnić brakującą część ładunku wtedy gdy silnik idzie w trybie ubogim lub gdy bierze mniej powietrza bo i mniej paliwa zapodał - wepchnięcie zbyt małego ładunku do cylindra nie wypełni go "do końca" przez co trzeba "uzupełniać" resztę spalinami lub wtryskiem uwarstwionym tuż pod świecę. Spaliny dodatkowo stabilizują spalanie i jego temperaturę by nie była zbyt wysoka co może powodować wypalanie gniazd. Nie licząc ekologii.
Generalnie są zalety i wady zaślepiania EGR'u. IMHO wolę jak mi się przepustnica zasyfia i jak ją muszę wyczyścić raz na 100tys km niż jak mi się wypalają zawory i gniazda.
Może i po zaślepieniu EGR silnik GDI pracuje inaczej (bardziej jak zwykła benzynówka) i ma ciut większą moc niemniej z pewnością kosztem trwałości i zwiększonego spalania.
|
|
|