L200 Techniczne do 2005r. - Dodatkowe wskaźniki w starym l200
Anonymous - 17-10-2008, 22:45 Temat postu: Dodatkowe wskaźniki w starym l200 Mam pytanie i mam nadieje, że ktoś mi pomoże
Wpadłem ostatnio na pomysł żeby zamontować wskaźnik ciśnienia oleju (nieważne po co ) W moim l200 z 2003 roku na tablicy są zamontowane 3 wskaźniki temperatury, voltomierz i przechyłomierz (takie plastikowe coś zatopione pewnie w jakimś płynie) natomiast wypatrzyłem, zę w pajero sport było montowane coś innego mianowicie voltomierz termometr, przechyłomierz elektroniczny i wskaźnik ciśnienia oleju. Czy ktoś na zdrowy rozsądek i swoją wiedz może mi udzielić informacji czy to będzie chulać i czy musze jakiś czujnik dokładać czy coś w tym stylu czy to wszystko będzie w tych wskaźnikach a przewody będą pasować. Ty tylko kwestia wtyczki czy czegoś wiecej.
Znawców prosze o pomoc.
zażuce linka do tego badziewia w ramach rozjaśnienia
http://allegro.pl/item454...chylomierz.html
wlodeka - 18-10-2008, 07:41
Może nie mam racji, ale coś wydedukowałem
W/g mnie potrzebny jest drugi czujnik ciśnienia oleju
w samochodzie jest takowy, ale chyba tylko do lampki kontrolnej
(czyli: albo jest właściwe, albo za małe ciśnienie oleju)
Aby działał wskaźnik potrzebny jest czujnik konkretnie do tego miernika
Ponieważ silniki do Pajero i L200 to to samo, czyli miejsce na czujnik powinno być
sam bym sobie to założył
Gene - 18-10-2008, 08:59
TFX napisał/a: | zę w pajero sport było montowane coś innego mianowicie voltomierz termometr, przechyłomierz elektroniczny i wskaźnik ciśnienia oleju. |
Pierwsza sprawa to w srodku to elektroniczny kopas i termometr temperatury otoczenia na zewnatrz auta.
Moim zdaniem nie warto zmieniac "budki". Dla niektorych cykorkulka to istotny element uzywany w czasie wypadow terenowych. Jesli Ci zalezy na wskazniku cisnienia oleju zrob zwyczajnie dostawke. Na stronie Auto Gauge masz wszystko: http://www.autogauge.com.tw/. Graty mozna kupic na Alledrogo lub w sklepach tuningowych. Jesli w Twoim L200 jest tylko czujnik do kontrolki trzeba w jego miejsce wstawic trojnik Auto Gauge. Majac juz taki trojnik wstawiasz stary czujnik w jedno gniazdo a do pozostalych dwuch czujniki do zegarow. Pytanie czy bedzie miejsce w bloku silnika i jak polozyc kabelki. Wybor zegarow jest dosc duzy a miejsca na desce masz sporo. Jesli sam nie dasz rady to wiekszosc warsztatow 4x4 powinna spokojnie zrealizowac Twoja zachcianke. Same czujniki nie sa drogie a w terenie takie dodatkowe info przy aucie z turbina jest przydatne. Powodzenia
Anonymous - 18-10-2008, 11:12
Fajne coś tylko takiej obudowy jeszcze nie widziałęm przebadam temat dzieki.
A mamjeszcze jedno pytanko, w innym temacie. Czy to normalne, ze przynapędzie na obie osie moje l200 po przejechaniu kawałka na wstecznym czuje duży opór? i to chyba przy skręconych kołach barsziej. Ten typ tak ma czy coś się piep....y. Aż przy cofaniu przełączam na 2H żeby czegoś nie spieprzyć TAk ma być i przy cofaniu dać więcej ognia czy nie?
Gene - 18-10-2008, 11:50
TFX napisał/a: | Fajne coś tylko takiej obudowy jeszcze nie widziałęm przebadam temat dzieki. |
no wlasnie, te obudowy byly dorabiane pod deske w hilu.
TFX napisał/a: | Czy to normalne, ze przynapędzie na obie osie moje l200 po przejechaniu kawałka na wstecznym czuje duży opór? i to chyba przy skręconych kołach barsziej. | nie to nie jest normalny obiaw. Proponuje zalozyc nowy temat. Moze cos piardlo w przednim dyfrze, do przodu jeszcze robi a w tyl sie krzaczy.
Anonymous - 18-10-2008, 16:40
Gene napisał/a: | pod deske w hilu |
A wiesz kto to robił i gdzie?
Gene - 18-10-2008, 19:18
Wiem, wiem, moj ziombal... kierwca i wlasciciel Toyki.
Anonymous - 25-10-2008, 15:45
A z czego on to wystrugał?
Gene - 28-10-2008, 08:16
mega technologia modelarska... najpierw zrobil ksztalt z pianki do ukladania kwiatow...
...potem oblepil zywica z wloknem szklanym a potem szpachla i malowanie...
robota upierdliwa i czasochlonna
Narsil - 30-10-2008, 18:52
Montaż czujnika w kabinie to jest pikuś.....jeżeli chodzi o sprzęt autogauge, słyszałem ze nieco popsuła sie dokładność tych wskaźników, choć miałem w Patrolu zamontowany i nie mogłem narzekać. "Problem" pojawia sie w momencie montażu urządzenia w silniku. Musisz wymontować stary czujnik i na jego miejsce zamontować nowy, albo dokupić specjalny rozdzielacz do którego wkręcasz stary czujnik i nowy, i takie rozwiązanie ci polecam, z tego względu ze masz możliwość pomiaru ciśnienia oleju z dwóch źródeł.
Anonymous - 02-11-2008, 14:12
A czy to nie jest tak, że razem z zegarami są czujniki?
Narsil - 02-11-2008, 17:20
TFX napisał/a: | A czy to nie jest tak, że razem z zegarami są czujniki? |
W komplecie auto gauge masz wskaźniki i czujniki, oraz instrukcje jak prawidłowo to podłączyć
|
|
|