To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze krzynią biegów 2.0 TD

yam1530 - 25-10-2008, 23:40
Temat postu: Problem ze krzynią biegów 2.0 TD
Witam
Od pewnego czasu mam problem z wbiciem 1-go biegu(wchodzi tylko i wyłącznie podczas całkowitego zatrzymania kiedyś tak nie było) oraz nastręcza mi problemów redukcja z 3-go biegu na 2(muszę przesunąć dźwignię zmiany biegów w pozycje 1-go biegu i potem powrócić na 2)

Ma ktoś podobny problem??? Dziwi mnie fakt że kiedyś tego nie było a teraz sie pojawiło.

Miałem poprzednio Cari 1.6 i podobne objawy były z 1 oraz wstecznym biegiem po pewnym czasie przestały "wchodzić" oba te biegi ale wymiana tulejek załatwiła problem.Czy w galancie jest tak samo??

Owczar - 26-10-2008, 18:01

No niestety ten typ tak już ma. To częsta usterka skrzyni biegów, a mianowicie synchronizator 2-go biegu. Niektórzy z tym walczą, a niektórzy się przyzwyczajają. ja np już przywykłem, aczkolwiek jest to denerwujące. Sycnchronizator kosztuje jakieś 500zł, a jest sporo pracy przy wymianie. Chyba, że przy okazji jakiejś innej naprawy, np wymiana sprżęgła. Czasem pomaga wymiana oleju, na taki jak wlał Marcino, bodajże texaco 75W80, ewentualnie honda MTF. Ja wlałem shella 75W80, tylko nieznaczna poprawa.
bprzemo13 - 26-10-2008, 18:31

Zalej świeżutkiego oleju powinno pomóc.Co do redukcji z 3 na 2 to całkowicie zgadzam się z przedmówcą że ten typ tak ma, sam mam ten problem trzeba przywyknąć.Wbijając 2 spróbuj przesunąć dzwignie do przodu tak jak 1 i wtedy powinna 2 wskoczyć.U mnie podziałało.
yam1530 - 26-10-2008, 19:29

Nie pocieszyliście mnie teraz :(

Gdzie znajduje sie korek wlewu oleju do skrzyni no i gdzie odkrecic zeby oleju sie pozbyc???

Owczar - 26-10-2008, 19:42

Olej wlewasz przez otwór kontrolny z boku skrzyni, a nakrętka do spuszczenia znajduje się na dole. Jest dość duża ale cienka. innych nie ma ;) Jak spuścisz olej to wejdzie Ci max 2 litry, ponieważ wszystko nie zleci. Niestety potrzebna będzie pompka, albo jak chce Ci się bawić to jakaś duż strzykawka i przewód...
yam1530 - 29-10-2008, 14:57

Byłem dziś w serwisie ASO OPOLE i panowie mechanicy stwierdzili, że to nie synchronizator ponieważ nie "zgrzyta podczas wbijania" Co wy panowie na ten temat???

No i mam jeszcze pytanie odnośnie oleju. Czy rzeczywiście jeden pomaga a drugi nie???

Owczar - 29-10-2008, 16:24

Temat skrzyni był już wałkowany wielokrotnie. Spróbuj wyszukać czegoś za pomocą szukajki. Niektórzy już naprawiali to i przyczyną był synchronizator. Problem drugiego biegu jest już dość stary ;) Synchronizator ma głównie dwa zadania, wyrównać prędkości obrotowe wałka i koła zębatego, a także ułatwić włożenie biegu przez odpowiednie profilowanie ząbków, przez co przesuwka może załączyć bieg. Zauważ, że w górę jest ok, a to dlatego że zmiana biegu odbywa się na jednym wałku, jedną przesuwką, a różnice prędkości obrotowych są małe. Jak zmieniasz z np z trójki czy czwórki to synchronizator musi wyhamować mechanizm o dość dużym momencie bezwładności. Możesz ułatwić włączenie biegu dopasowując prędkość obrotową wałków przez lekkie dodanie gazu, wtedy synchronizator będzie spełniał tylko tą drugą funkcję. W moim lancerze robiłem kiedys eksperyment i przez odpowiednie manipulowanie obrotami mogłem zmieniać biegi bez sprzęgła.. U mnie wyskakiwał czwarty bieg.. mechanicy mówili, że to wina synchronizatora, wybieraka etc, a przyczyną były zużyte łożyska. Rzadszy olej czasem pomaga, ale cudów się nie ma co spodziewać. U mnie po wymianie jest troszkę lepiej.
W takim razie jeśli ASO twierdzi że to nie wina synchronizatora, to czego? Zasugerowali coś innego? Przesuwkę, wybierak? Generalnie na skrzyniach dobrzez zna się Kochajj, możesz jego zapytać.
Tutaj masz więcej na ten temat.

yam1530 - 02-11-2008, 21:35

Panowie dziś wyciągnąłem strzykawką ze skrzyni 300ml oleju. Olej strasznie gesty i brudny.Dolałem 300ml oleju opałowego (po to by troszkę rozrzedzić olej) no i jak na moje odczucie jak by troszkę lepiej znaczy sie łatwiej dwójka wchodzi . Mam pytanie do was czy po zlaniu oleju ze skrzyni mogę ją zalać olejem opałowym/napedowym w celu przepłukania skrzyni??? I potem zalania olejem wskazanym przez producenta??? Czy może zakupić jakiś tani olej przkładniowy np lotos i tym płukać skrzynię???
Owczar - 03-11-2008, 13:31

Ciężko powiedzieć. Rozumiem, że chodzi o płukanie statyczne? Musisz wziąć pod uwagę to, że po wlaniu czegokolwiek, zawsze zostanie jakieś 200ml których nie spuścisz. Potem dolejesz do tego dobry olej... Nie wiem co będzie lepsze. Myślę, że jak wlejesz dobry olej po spuszczeniu tego to i tak będzie o niebo lepiej dla skrzyni niż jest teraz. Te łożyska w skrzyni są dość czułe i jak zaczniesz eksperymentować to może się źle skończyć. Ale może ktoś inny robił coś takiego i się wypowie ;)
yam1530 - 03-11-2008, 19:02

Mam zamiar zalać skrzynię tym olejem PLATINUM GEAR GL-5 75W/90 czy oznaczenie GL-5 jest zamienne z GL-4? W instrukcji napisali ze ma być 75w-90 API GL-4 Moge zalac ten olej czy nie???
Owczar - 03-11-2008, 19:55

Nie polecam olejów Orlena.. Na forum ten temat był już wałkowany. Polecam coś sprawdzonego, redline mt90, texaco, czy rover mtf, shell spirax. Te 3 ostatnie to 75W80, zatem troszkę rzadsze, co na zimą korzystnie wpływa na zmianę biegów, szczególnie na krótkich odcinkach.
yam1530 - 05-11-2008, 18:40

Dziś wymieniłem olej , troszkę pojeździmy i zobaczymy czy trzeba będzie wydać kase na naprawę. Podjadę jutro do mechanika i sie popytam co i za ile .
Owczar - 05-11-2008, 20:06

I jak? Jest jakaś poprawa?
yam1530 - 06-11-2008, 13:16

Niestety nie pomogła wymiana oleju :(

Mam pytanie do ludzi którzy wymieniali synchronizator 2-biegu a mianowicie macie nr katalogowy synchronizatora??? Jaka jest jego cena???

Jeden z mechaników powiedział że w okolicach 1500zł powinno się zamknąć robota z częściami.

Owczar - 06-11-2008, 14:41

Dzwoń do Japaneze. Dostaniesz u Niego wszystkie części.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group