[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Jakie parametry akumulatora
Anonymous - 26-10-2008, 20:56 Temat postu: [CJ1A 1.3] Jakie parametry akumulatora Witam. Koledzy napiszcie mi jakie parametry powinien mieć akumulator do Colta 1.3 12V. Ostatnio mi padł po 10 latach i wszystkie naklejki się wytarły. Z góry dziękuje i Pozdrawiam
Marino - 27-10-2008, 22:03
Podstawowym kryterium jest rozmiar, nie może być za duży bo nie zmieści się na fabrycznej podstawce, za mały z kolei będzie ciężko stabilnie zamocować, Najlepiej udaj się do sklepu i rozmiar będzie można na żywo dopasować. Sprzedającemu powiedz, że potrzebujesz akumulator z plusem (czerwonym) umieszczonym po lewej stronie, Jeżeli kupisz odwrotnie będzie Ci nieco ciężko założyć klemy - aczkolwiek jest to wykonalne.
Parametry
Napięcie 12V - standard ogólny
Prąd rozruchu - świadczy o możliwościach akumulatora w niskich temperaturach. Im większy prąd rozruchu, tym „silniejszy” akumulator. Zazwyczaj wartości od 300 - 420 A.
Pojemność aku - nie można montować większych pojemności akumulatorów w autach do tego nie przystosowanych. Przy tym silniku zasadniczo 45 Ah ale jeżeli parkujesz "pod chmurką" śmiało można 50 55Ah.
KaWu - 28-10-2008, 10:35
Cytat: | ale jeżeli parkujesz "pod chmurką" śmiało można 50 55Ah. |
Jeżeli nie ma klimy i dużej ilości odbiorników / pożeraczy prądu to 45 będzie tu w sam raz. 55ka bedzie za duza.
piothrix - 28-10-2008, 20:18
W instrukcji w dziale dane techniczne - układ elektryczny podają, że akumulator powinien miec pojemność 60 Ah. Ale u mnie jest 50 Ah i pradozerne odbiorniki i jest O.K.
Lanzamientos - 22-08-2009, 22:46
Czyli ogólnie biorąc nie jest błędem, kiedy wstawimy akumulator o mniejszej pojemności, ważne żeby nie był "za duży" bo alternator nie będzie go w stanie ładować?
Pexu - 23-08-2009, 02:58
Lanzamientos napisał/a: | Czyli ogólnie biorąc nie jest błędem, kiedy wstawimy akumulator o mniejszej pojemności, ważne żeby nie był "za duży" bo alternator nie będzie go w stanie ładować? | w zasadzie tak, jednak b.wazny jest prad rozruchowy. W akumulatorach o mniejszej pojemnosci jest on z reguly mniejszy... W swojej CeJotce mam 45 o pradzie 410 i w ostatnie mrozy, w lutym (-15,-20) dawal sobie swietnie rade
Lanzamientos - 23-08-2009, 10:27
Czyli najlepiej znaleźć kompromis pomiędzy rozsądną pojemnością, a dobrym prądem rozruchowym. Lepiej włożyć akumulator o większej pojemności, np. 55-60Ah, bo takie akumulatory mają lepszy prąd rozruchowy
Pexu - 23-08-2009, 11:20
generalnie do CeJotek dedykowane byly 60, jednak u mnie w Colcie nie ma zadnych pradozernych bajerow, dlatego zdecydowalem sie na 45. Akumulator zawsze bedzie doladowany. Przy wiekszym jest ryzyko, jezeli sie pokonuje wzglednie krotkie odcinki. Pozdrawiam
Marcin-Krak - 23-08-2009, 11:22
Ja po 5 latach od włożenia 60Ah nie miałem żadnych problemów z odpaleniem przy temperaturze poniżej - 20 stopni
A przecież obecne aku w większości mniej więcej po tym czasie zaczynają już dawać oznaki zużycia
Nie wiem szczerze jak wyglądają obecnie ceny - ale jak ja kupowałem, to z tego co pamiętam różnice między 50, a 60 nie była zbyt duża.
ele - 24-08-2009, 10:59
55-60Ah wydaje się być jak najbardziej odpowiedni. Weź po uwagę ,że przy ostrej zimie może się z niego zrobić 30Ah. Przy mniejszych pojemnościach trzeba uważać na krótkich dystansach kiedy przewagę nad ładowaniem bierze rozładowanie przez częste odpalanie. Może się okazać ,że na któryś raz prądu nie starczy... Większa pojemność pozwoli kręcić dłużej ale trzeba go wtedy do pełna dłużej doładowywać
Ziomall - 25-08-2009, 08:20
zobacz katalogi producentow albo dobierz w jakiejs wyszukiwarce np. http://www.akumulator.pl/...umulatorow.html z ktorej wynika, ze dla silnikow 1.3-1.6 zalecaja aku 60Ah.
[ Dodano: 25-08-2009, 09:36 ]
Jeszcze tylko slowo o pradozernosci. Pawnowie jakie ma znaczenie dla aku ile macie elektrycznych bajerow? Chyba, ze odpalacie je na postoju (bez urochomionego silnika)? W przeciwnym razie nie ma to zadnego znaczenia. Regurator napiecia i tak da wam napiecie rzedu 14-14,4V. Gorzej jesli przy wszystkich odbiornikach wlaczonych napiecie spada ponizej 12V. Wtedy pali sie kontrolka i jedziemy na aku. Generalnie jesli przy wszystkich odbiornikach wlaczonych napiecie na aku jest rzedu 13-13.7V (przy odpalonym silniku, pracujacym na wolnych obrotach) nie mamy sie czym martwic. Co do ladowania, niedoladowania. Logiczne, ze na krotkich odciankach aku o mniejszym Ah szybciej sie doladuje. Ale nie mowmy o niemozliwosci doladowania aku 60Ah. Jesli ktos robi dlugie trasy to aku mu sie doladuje i tyle. Nie wiem jaki jest alternator w misku i nie widzialem jego charakteystki. Ale wiem, ze jesli na postoju, przy wlaczonym silniku, przy wlaczonych wszystkich odbiornikach nie zapala sie kontrolka od aku to wszystko jest ok.
Ale co ja tam wiem. Nie jestem elektrykim/elektronikiem wiec prosze zeby wypowiedzialy sie w tym temacie madrzejsze glowy.
beben84 - 09-09-2009, 16:58
Dzisiaj Colcik mnie niemiło zaskoczył-nie odpalił. Podładowałem aku i wszystko jest ok. Zacząłem czytać ten temat i sprawdziłem że mój aku ma 44 ah. Czy to nie jest za mało? Samochód nie ma klimy i innych prądozżerczy, stoi "pod chmurką". Nie wiem też w jakim stanie jest aku bo autko mam od paru tygodni. Czy powinienem zmienić aku?? A jeśli tak to na jaki?
Pexu - 10-09-2009, 18:56
beben84 napisał/a: | Dzisiaj Colcik mnie niemiło zaskoczył-nie odpalił. Podładowałem aku i wszystko jest ok. Zacząłem czytać ten temat i sprawdziłem że mój aku ma 44 ah. Czy to nie jest za mało? Samochód nie ma klimy i innych prądozżerczy, stoi "pod chmurką". Nie wiem też w jakim stanie jest aku bo autko mam od paru tygodni. Czy powinienem zmienić aku?? A jeśli tak to na jaki? | kolego, ja rowniez mam Colta bez zadnych bajerow. Aku mam 45 i w duze mrozy bez problemu odpalal a tez garazuje go pod chmurka jak Ci sie konczy bateria, kup nowa. Teoretycznie do CeJotek dedykowany aku to 60 ale z mojego doswiadczenia Ci powiem ze wazniejszy jest prad rozruchowy niz pojemnosc. Pozdross
beben84 - 11-09-2009, 11:52
A jakiej wartości powinien być prąd rozruchowy?
Pexu - 11-09-2009, 12:11
ja u siebie mam 400A
|
|
|