Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] akumulator!!
Anonymous - 01-11-2008, 19:32 Temat postu: [Cari 1.6] akumulator!! Witam mam dosc nietypowy problem z akumulatorem lub alternatorem poniewaz dioda ladowania czasami swieci ale zaraz gasnie mam wiele wersji ze regulator napiecia itp lecz chcialem sie upewnic pytajac czy mieliscie taki problem i jakiej pojemnosci powinien byc akumulator bo u mnie jest 60 ah
Anonymous - 01-11-2008, 23:23 Temat postu: Re: akumulator!!
BH20 napisał/a: | Witam mam dosc nietypowy problem z akumulatorem lub alternatorem poniewaz dioda ladowania czasami swieci ale zaraz gasnie mam wiele wersji ze regulator napiecia itp lecz chcialem sie upewnic pytajac czy mieliscie taki problem i jakiej pojemnosci powinien byc akumulator bo u mnie jest 60 ah |
Po pierwsze: sprawdź napięcie akumulatora zwykłym miernikiem przed uruchomieniem samochodu. Powinno ono wynosić między 12.3-12.5 V.
Po uruchomieni samochodu winno wynosić 13.8 - 14.5 v i powinno sie utrzymywać stale.
Po załączeniu po kolei odbiorników prądu jak światła, dmuchawa, ogrzewania tylnej szyby napięcie nie powinno drastycznie zmieniac sie i powinno utrzymywać dię w granicha podanych wyżej czyli 13.8 - 14.5 v
Pozdrawiam
rasiak1980 - 02-11-2008, 09:27
pomierz najpierw akumulator bo prawdopodobnie tam leży przyczyna najważniejsza jest "sztywność" musisz zmierzyć rezystancje wewnętrzna ogniwa.najpierw mierzysz bez obciążenia napięcie, później ze znanym obciążeniem (np żarówka 45 W) i prąd jaki płynie przez żarówkę, następnie liczysz ile tego prądu wywołało ile mV spadku dzielisz mV przez A i masz opór wewnętrzny, potem musisz znać obciążenie jakim jest fura przy rozruchu i możesz sobie policzyć czy spadek jest zbyt mocny czy nie. możesz również zmierzyć gęstość elektrolitu powinna być około 1,280kg/l jak zassasz elektrolit do gruszki sprawdź czy nie jest brunatny jeżeli tak to akumulator się "wysypał" i masz go do wymiany.podczas dobierania akumulatora nie tyle ważna jest pojemność co prąd rozruchowy, do silników diesla i dużych jednostek benzynowych używa się akumulatorów z większym prądem rozruchowym i pojemnością z racji na większe opory podczas startu, diesle większa kompresja, większe opory + dodatkowo świece żarowe, tam potrzebne są rozruszniki nie rozruszniczki zdecydowanie większej mocy, dlatego ten parametr jest istotny to tak jakby porównać do zbiornika ciśnieniowego gdzie masz pewne ciśnienie i pewna pojemność a prąd rozruchowy to średnica rury która z tego zbiornika wychodzi określająca szybkość z jaka możemy czerpać sprężone powietrze rozrusznikiem jest silnik pneumatyczny który żeby uzyskać odpowiednia moc potrzebuje odpowiedniego ciśnienia i przepływu, zależnego od średnicy węża (prąd rozruchowy) czyli reasumując podczas zakupu nowego akumulatora nie tyle istotnym parametrem jest pojemność która może być troszkę większa lub troszkę mniejsza, co prąd rozruchowy i gabaryty żeby bateria zmieściła nam się na podstawce i w jarzmie, także możesz spoko wstawić w przedziale 55-70 Ah i prąd rozruchowy rzędu 500-650A.
Anonymous - 02-11-2008, 14:55
a moze mi ktos powiedziec jaka macie pojemosc akumulatora lub jaka powinna byc
lipa40 - 02-11-2008, 17:04
Sprawdź jaki będzie pasował http://www.akumulator.pl/...umulatorow.html
Anonymous - 31-05-2009, 23:54
I co znalazłeś w czym tkwił problem?? Mi tak samo swieci sie kontrola, Z ładowaniem i z regulatorem napięcia jest wszystko w porządku. Elektryk stwierdził, że jak nic sie nie dzieje to jeździć bo jak by szukał przyczyny to niewie czy by wogole znalazl przyczyne i ze to za duzo bawienia... Może ktos z maniaków miał problem taki sam i podrzucilby o co chodzi.
Anonymous - 01-06-2009, 07:14
U mnie to poprostu "mechanik specjalista" nie zauwazyl ze regulator napiecia jest padniety i jak przejechalem 200km do innego prawdziwego specjalisty naprawil ten problem i do tej pory spokoj
Anonymous - 01-06-2009, 20:52
Ile zapłaciłes za regulator do swojej carismy??
Anonymous - 02-06-2009, 14:36
150 zl w kielcach za obwodnica jadac od strony jedrzejowa lacznie z wymiana w takim ala zameczku nowo postawiony dom
|
|
|