Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] problemik z immobilizerem, zapolonem
martinez - 11-11-2008, 19:07 Temat postu: [Cari 1.8] problemik z immobilizerem, zapolonem Jest jakis sposob by ominac immobilizer? Mam prad, swiatla swieca, ale po przekreceniu kluczyka nie zapala sie rzadna kontrolka i zaplonu nie ma... Przed tym wszystkim alarm wydal sygnal jakby umieral i wiecej sie juz nie odezwal. A moze warto zastanowic sie nad stacyjka? Prosze o jakies pomysly i pomoc.
Anonymous - 11-11-2008, 19:29
Witaj.
Musisz drogą eliminacji, znależć przyczyne tego stanu.
Zacznij od alarmu. Ztego co kojarze kazdy alarm da sie ominąć, trzeba tylko zdjąć obudowę nad nogami kierowcy i będziesz tam miał jeden lub dwa bezpieczniki płytkowe.
Trzeba je wyciągnąć i próba.
Immobilizer będzie bardzo trudno ominąć, zostaw go sobie na koniec na razie nie zawracaj sobie nim głowy, no chyba, że masz 2 oryginalny kluczyk, spróbuj moze to pomoże i po zawodach.
Pozdr.
martinez - 21-11-2008, 20:53
No i furka odpalila. Wystarczylo wywalic cala centralke od alarmu i podlaczyc bezposrednio, no i hula
kuken - 01-05-2009, 21:16
Witam wszystkich.
Jako, że niedawno stałem się szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem Carismy GL 1,6 z '99, mam następujące pytanie: czy siedzi w niej immobiliser??? Ewentualnie jak idzie to sprawdzić?? Jeśli będzie to pomocne to dodatkowo mam: el. szyby z przodu, abs, klima, wspomaganie, 1 poduszka.
Sprawa wygląda tak, że 1 kluczyk mam wyłamany z plastiku (został sam metal) i przy próbie odpalenia nim samochodu rozrusznik pracuje, ale do rozruchu nie dochodzi. Czyli jeśli dobrze rozumiem zasadę pracy immobilisera to układ elektroniczny jest zatopiony w tym plastiku i tym samym próba odpalenia tym wybrakowanym kluczykiem nie skutkuje.
barthez2183 - 01-05-2009, 21:53
kuken napisał/a: |
...mam następujące pytanie: czy siedzi w niej immobiliser??? Ewentualnie jak idzie to sprawdzić?? |
może to Ci pomoże:
tdi1982 napisał/a: | Żeby sprawdzić czy masz imo wsadź klucz(TO METALOWE BEZ gumy) w stacyjkę przekręć go żeby kontrolki się zapaliły.Jeśli kontrolka od silnika nie zgaśnie znaczy się że masz imo. |
Anonymous - 02-05-2009, 01:13
Jeśli chodzi Ci o fabryczne zabezpieczenie, to na stacyjce (a raczej wokół niej) jest założony pierścień z kabelkami (fachowo mówiąc, cewka). By to sprawdzić, musisz zdjąć osłonę kolumny kierownicy (dwie śruby od spodu) i będziesz widział. Przez tę cewkę kontroler odczytuje kluczyk, jak tego nie ma, to nie masz immo.
Anonymous - 02-05-2009, 06:51
Immobiliser jest to podstawowe wyposażenie Carismy. Czyli każda wyprodukowana posiada tenże.
POzdr.
Morfi - 03-05-2009, 23:01
kuken, kupiłes auto z samym metalowym kluczykiem ???
|
|
|