To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego

Anonymous - 28-11-2008, 12:24
Temat postu: Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego
Witam. Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego. Komputer pokazuje 12 blad. Silnik wkreca sie do 1,5 tys obrotow po czym nagle spada do zera i tak na okraglo. Moze ktos mial podobne obiawy?? Pozdrawiam
Slaw - 28-11-2008, 12:43

Jeżeli komputer główny pokazuje błąd 12 to masz uszkodzony przepływomierz,wtryski nie mają tu nic do rzeczy,pozdrawiam
Anonymous - 28-11-2008, 14:01

Kolego przeplywomierz jest sprawdzony i jest dobry.
krzysius - 28-11-2008, 14:25

HARY w jaki sposób stwierdziłes ,że masz sprawny przepływomierz?
Anonymous - 28-11-2008, 14:30

Sam tego nie sprawdzalem bo auto mam w warsztacie. Kolega ktory mi to sprawdzal mowi ze przeplywomierz sprawdzali jet ok. A w jaki sposob to zrobil to nie mam pojecia.
lukasz12 - 29-11-2008, 09:12
Temat postu: Re: Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego
Hary napisał/a:
Witam. Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego. Komputer pokazuje 12 blad. Silnik wkreca sie do 1,5 tys obrotow po czym nagle spada do zera i tak na okraglo. Moze ktos mial podobne obiawy?? Pozdrawiam


http://www.mediafire.com/?iqmjngy2jmu

schemat elektryczny

Anonymous - 29-11-2008, 11:27

Jeśli chodzi o błąd nr12 (air flow sensor) to jest właśnie ten mały opornik który znajduje się w środku przepływomierza czujnik ciśnienia powietrza atmosferycznego i silnik tak się będzie zachowywał, a jeśli chcesz to sprawdzić to kup sobie chip na allegro za 20zł czyli opornik i włóż do wtyczki przepływomierza w 1 i 2 pin wtyczki od lewej zresztą tam jest instrukcja wtedy dane do ECU zostają zafałszowane i pomoże ale auto będzie paliło więcej.
Najprościej jednak byłoby podmienić przepływomierz z kimś innym tak jak ja to zrobiłem z łukaszem12 i wtedy jesteś pewny - ten chip to tylko podaję ze względu na cenę bo przepływomierz jest drogi ale kupno innego i tak cię pewnie nie ominie( na allegro są po 500zł ale można kupić za 150zl tyle dałem wiec trzeba się targować) a na chwilę można z tym chipem pojeździć.
Aha a wtryski zostaw w spokoju, i zmień mechanika albo niech pokaże w jaki sposób sprawdził przepływomierz chyba wizualnie że jest wszystko na swoim miejscu.

Anonymous - 29-11-2008, 12:08

syski a teraz mam blad 22 i 23. Co moze byc przyczyna?
Slaw - 29-11-2008, 12:56

Może jednak coś z ECU jest nie tak?Pojawiają sie błędy ,których nie powinno być,bywa tak czasami gdy kondensatory z komputera wyleją.
lukasz12 - 29-11-2008, 13:00

Hary napisał/a:
syski a teraz mam blad 22 i 23. Co moze byc przyczyna?


Tutaj sa spisane podstawowe błedy ECU.

http://www.mediafire.com/?iezqtwmiiim

Ale te błędy sa zupełnie niezwiążane z poprzednim wiec dziwne - albo ECU jak pisze Slaw albo instalacja elektryczna nawala.

Anonymous - 29-11-2008, 20:43

Błąd nr22 to MOŻE BYĆ uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, uszkodzony rozdzielacz zapłonu czyli palec rozdzielacza mówiąc prościej lub aparat zapłonowy chodzi tutaj pewnie o uszkodzenie lub złe położenie aparatu zapłonowego względem wału korbowego ( przeskoczył o ząbek lub po wyciągnięciu źle włożony czyli bez ustawienia go względem palca cofnięcia go gdyż ma ukośne zęby i wsuwając go prosto przesuwa się o jeden ząbek w przód

Błąd nr23 to uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu jeśli taki jest - w odnośniku pisze że może przyczyną jest uszkodzony palec rozdzielacza

Błąd 23 poszerza jakby nr 22 więc tym razem trzeba to sprawdzić
Z mojego małego doświadczenia mogę zasugerować iż mógł przeskoczyć o jeden ząbek pasek rozrządu gdyż bardzo się naciąga ze względu na jego długość, a przy 24 zaworowych silnikach napinacz jest olejowy i ma bardzo krótki wysięg u mnie był bardzo luźny i napinacz nie napinał paska, mechanik się dziwił że nie przeskoczył przy nagłych szarpnięciach. Natomiast 12 zaworowe mają sprężynę jako napinacz więc tam zakres napinania powinien być większy.
Nie wykluczaj też możliwości uszkodzenia ECU jak pisze Slaw przez wylane kondensatory ALE TYLKO GDY BĘDZIESZ PEWENY że zapłon masz dobrze ustawiony i rozrząd jest ok a po resecie znowu wyskoczą ci jakieś inne błędy.
ECU znajduje się po stronie pasażera z boku jak trzyma nogi więc sam możesz sobie sprawdzić czy ECU jest ok bo chyba widziałeś jak wygląda rozlana bateryjka i jakie na płytce robi spustoszenie taką lepką mazią spuchnięty kondensator. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group