Carisma - FAQ - [Carisma] Olej do skrzyni??
selerson - 02-12-2008, 13:33 Temat postu: [Carisma] Olej do skrzyni?? Jaki olej i gdzie należy wlać do skrzyni biegów Cari 1.9TD '98?? I ile?? i co ile należy go wymieniać?
A przy okazji aby nie spamić to gdzie dostanę ramię od prawej wycieraczki gdyż stare mi się na wieloklinie wytarło
Fabjan - 02-12-2008, 13:55
Odp masz np. tutaj
A tak na przyszłość:
Skarbnica wiedzy i jak z niej korzystać.
Pozdrawiam
MAłY - 02-12-2008, 18:00
selerson napisał/a: | A przy okazji aby nie spamić to gdzie dostanę ramię od prawej wycieraczki gdyż stare mi się na wieloklinie wytarło |
skontaktuj sie z dylsonem, on nawet jest z Twojego regionu
ig_or - 03-12-2008, 08:01
Ja sie tu troche wepchne w temat i zapytam....czasami ni zimnym silniku jeszcze są problemy z wrzucaniem biegu (w zasadzie 1 i 2). Olej sprawdzałem i stan jest ok, no i jest ładnie przejrzysty. Czy wymiana oleju w takim wypadku na taki sam, tzn 75W80 ma sens? Czy jest szansa że po wymianie coś się poprawi?
Matejko - 03-12-2008, 08:28
twoj problem z probleme z wrzucaniem 1 i 2, moze byc kwestia wyregulowania wodzika na tej srubie miedzy przegubami - gdzie sie wymienia tulejki
wichura1 - 03-12-2008, 08:32
Wymiana oleju nie ma najmniejszego sensu. Dwie rzeczy przychodzą mi do głowy w twoim przypadku (jak wiadomo tulejki i olej zmieniał Matejko)
1- poduszki pod silnikiem
2- uszczelnienie sprzęgła
Chociaż wydaje mi się, że uszczelki pompy sprzęgła i wysprzęglika, Matejko też wymieniał. Nie są to synchronizatory, bo nie zgrzyta. Luz na poduszkach silnika mógłby spowodować opuszczenie skrzyni i problemy z wrzucaniem biegów, ale w takim wypadku czuć byłoby wibracje silnika na wolnych obrotach. Trzeba by, też sprawdzić jakie to problemy bo skrzynia w Carismie 1.6 nie jest zbyt precyzyjna. Czy biegi nie wchodzą podczas jazdy, czy na postoju? W jakiej temperaturze?
MAłY - 03-12-2008, 12:35
to raczej bedzie kwestia oleju skoro dzieje sie tak tylko przy zimnym silniku. powiem tak , mam cos podobnego u siebie dzieje sie tak w okresie zimowym. Zanim sie wszystko rozgrzeje nizsze biegi cięzko wchodzą. A juz nie wspomne o redukcji z 2 na 1(zeby to zrobic musze hamowac do zera zeby przejechac przez przejad kolejowy).
Nie ruszam tego bo wątpie zeby cos to dało-olej juz wymieniłem i nic.
Dla przykładu, wcześniej miałem escorta i tam olej w skrzyni tak potrafił zgęstniec, że samochód sobie sam jechał i obroty po puszczeniu sprzęgła nawet o jakies 300 obrotów spadały
Matejko - 03-12-2008, 15:02
wichura1 napisał/a: | Chociaż wydaje mi się, że uszczelki pompy sprzęgła i wysprzęglika, Matejko też wymieniał |
nie ruszalem, ale jak mi Ig_or napisal o problemach z biegami to sprawdzil i bylo wszystko ok, wysprzegla takze w porzadku, luzu na poduszkach jak sprzedawalem to nie bylo, jedynie co to moze wolne obroty sa za niskie
ig_or - 03-12-2008, 15:47
Obroty na jałowym rzeczywiście chyba zbyt niskie - wg wskazań na obrotomierzu to czasami nawet koło 400 - 500. Czy to może powodować również takie zachowanie? Jakie są jeszcze inne konsekwencje tak niskich obrotów? Jak to naprawić/wyregulować?
[ Dodano: 03-12-2008, 18:23 ]
.........ok doczytałem że pierwsza krecha po 0 to jest 500 obr. więc na moje oko obroty jakie mam na jałowym oscylują koło 600 - 700...czy to jest ok?
Piwor - 03-12-2008, 19:05
Powinny być nieco wyższe, jakieś 800. Przynajmniej u mnie już chodzi ładnie wszystko, a wcześniej mi nawet kierownica wibrowała, jak miał niższe. Jeśli komputer ma wyregulowane obroty, to te 100 obrotów możesz dodać poprzez ustawienie przepustnicy (opieram się na wiedzy fachowca z AutoTW).
|
|
|