To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Brak mocy oraz szarpanie

Fronek - 07-12-2008, 00:15
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Brak mocy oraz szarpanie
Witam
od zakupu auta cały czas walczę z jedną rzeczą, a nawet dwiema:
1. samochód jak na swoje 125 koni zachowuje się jakby miało niecały 90 koni
2. obroty faluja na biegu jałowym co powoduje, że obroty tak nisko spadają i cari gaśnie.

Z tymi dolegliwościami byłem już u magika, gdzie zostawiłem 270zł i jedyne co mi powiedział, że to wina jednej fajkocewki. Fajkocewka została wymieniona a samochód dalej nie ma mocy i obroty potrafią tak zanurkować, że auto gaśnie, potrafi również lekko szarpać podczas jazdy.
Komputer nie pokazuje żadnego błędu, świece wymienione, filtr powietrza wymieniony, na dniach dolałem STP do benzyny żeby mi przeczyściło wtryski. Auto pali normalnie ale ja rozkładam już ręce bo nie wiem co cari dolega.
Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły co jest nie tak z autkiem to z chęcią wysłucham.

Robson86 - 07-12-2008, 00:19

a przepustnica?? Przeczysciles ja??
Pozdroo

Master - 07-12-2008, 20:13

od przepustnicy nalezalo by zaczac:)Pozdro
Fronek - 09-12-2008, 00:14

przepustnica była aż dwa razy czyszczona...
po przeczytaniu forum od tej czynności zacząłem

Anonymous - 09-12-2008, 11:05

a na jakim komputerzed byłeś? MUT II ? tylko taki jest miarodajny....czyli tylko ASO ja miałem podobne objawy przy wlaniętej pompie paliwa "błąd 53"
crimi - 09-12-2008, 22:50

strazak napisał/a:
a na jakim komputerzed byłeś? MUT II ? tylko taki jest miarodajny....czyli tylko ASO ja miałem podobne objawy przy wlaniętej pompie paliwa "błąd 53"


O ktorej pompie paliwa mowa? U mnie wskazalo 56, i tez niby pompa paliwa.

Fronek - 10-12-2008, 12:45

nie byłem w ASO...byłem w warsztacie poleconym przez znajomego...
pod jaki komputer podłączali autko tego nie wiem...
mechanik powiedział, że podłączanie tego silnika pod komputer nic nie da
ponoć osobno wszystko mierzyli odpowiednimi przyrządami.
i stwierdzili, że najczęściej psujące się rzeczy w cari są sprawne
auto w warsztacie stało 7h

wichura1 - 10-12-2008, 13:27

Podłączanie do komputerów, od silników europejskich faktycznie nic nie da. Musisz podłączyć go do komputera przystosowanego do japońskiego OBDII. Mała moc prawdopodobnie pompa wysokiego ciśnienia (zanim wymienisz sprawdź, bo jest cholernie droga), a na wolne obroty czyszczenie przepustnicy.
Fronek - 11-12-2008, 23:07

właśnie wydałem ponad 250zł na sprawdzenie m.in. też pompy wysokiego ciśnienia i w warsztacie powiedzieli mi że pompa jest sprawna
a jaki jeszcze sposób polecacie żeby tą pompe sprawdzić?

rasiak1980 - 20-12-2008, 08:18

sprawdź jak się silnik kreci miałem podobne objawy z tym ze dodatkowo mi nie chciał się kręcić powyżej 4000 odcinało zapłon miałem uszkodzony czujnik ciśnienia (po lewej stronie listwy wtryskowej) odłącz wtyczkę od czujnika (zapali się lampka check engine) odpal silnik normalnie i sprawdź jak się sprawuje jeżeli znacznie lepiej to znaczy ze masz czujnik ciśnienia walnięty pozostaje wtedy wymiana i wykasowanie błędów w kompie które na pewno się pojawia po odłączeniu czujnika
Fronek - 12-01-2009, 22:50

z brakiem mocy okazało się, że to rozrząd był przestawiony o jeden ząbek
rozrząd został wymieniony razem z pompą wodną, lekka regulacja
i teraz autko śmiga jak talala
mniejsze są też problemy za utrzymaniem właściwych obrotów na biegu jałowym



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group