Carisma - Techniczne - Nierówne obroty, ale........
Anonymous - 07-12-2008, 22:05 Temat postu: Nierówne obroty, ale........ Witajcie userzy Cari. Nie miejcie pretensji, że kolejny podobny post odnośnie obrotów, ale nie chodzi tu tylko o obroty silnika. Zacznę od początku.
Zaraz po tym jak kupiłem Carismę zauważyłem, że są nierówne obroty silnika (problem ogólnie znany), naczytałem się o resecie ECU i czym prędzej sam wykonałem tę operację, ale teraz jest jeszcze gorzej, a mianowicie autko nie chce mi za każdym razem od razu palić, a jak zapali, to obroty przez około 3 sekundy są na 1,5 tys. i po chwili spadają do zera i gaśnie silnik. Czasem zapali i chodzi, i nie gaśnie, ale obroty nadal są nierówne. Chciałbym przeczyścić przepustnicę, może silnik krokowy, o tym też się naczytałem, ale za cholerę nie wiem gdzie ona jest i jak wygląda. Mało tego podczas pracy silnika bardzo wyraźny jest odgłos pracującej pompy paliwa, tak sądze, że to pompa, bo hałas jest słyszalny bardziej z zewnątrz auta z okolic tyłu. Nawet podczas włączenia kierunkowskazu słychać jak pompa "podgłaśnia się" wraz z częstotliwością pracy kierunkowskazu. Kolejny problem to taki, że po resecie ECU co jakiś czas zapala się kontrolka silnika, ale co dziwne, może to zbieg okoliczności, ale zapala się ona podczas hamowania, lub jak auto jest pochylone do przodu, tak jakby przy niedoborze jakiegoś płynu. Jeśli ktoś doczytał do końca i ma ochotę coś odpisać to z góry dziękuję. Pozdrawiam Moja Cari to 1.8 GDI LXz 1998.
Aha i jeszcze jedno: turlając się na dwójce bez gazu sam silnik potrafi dodać obrotów przyspieszając tym samym.
Anonymous - 07-12-2008, 22:24 Temat postu: Re: Nierówne obroty, ale........
Fly23 napisał/a: | Chciałbym przeczyścić przepustnicę, może silnik krokowy, o tym też się naczytałem, ale za cholerę nie wiem gdzie ona jest i jak wygląda. |
co do przepustnicy:
na fotce poniżej masz zaznaczone gdzie szukać przepustnicy. Jeśli masz założoną na silniku plastikową osłonę to musisz ja najpierw zdjąć, żeby dostać się do przepustnicy. Znajduje się ona za silnikiem, trochę z dołu - na końcu lub na początku (jak kto woli ) "trąby słonia"...
Poczytaj także: http://forum.mitsumaniaki...ustnica&start=0
XL - 07-12-2008, 22:33
Cytat: | Aha i jeszcze jedno: turlając się na dwójce bez gazu sam silnik potrafi dodać obrotów przyspieszając tym samym. |
To normalne. Kiedy ECU uzna, że obroty niebezpiecznie spadają, dodaje lekko gazu.
Jeśli chodzi o kontrolkę "Check engine" - to prawdopodobnie mruga nie ona, lecz położona koło niej kontrolka poziomu płynu spryskiwacza. Dolej płynu, może problem będziesz miał z głowy.
Pozdrawiam, XL
Anonymous - 07-12-2008, 22:42
XL napisał/a: | Jeśli chodzi o kontrolkę "Check engine" - to prawdopodobnie mruga nie ona, lecz położona koło niej kontrolka poziomu płynu spryskiwacza. Dolej płynu, może problem będziesz miał z głowy.
Pozdrawiam, XL |
taaa...z tą kontrolka to już było kilka pomyłek - ja sam na początku się pomyliłem
Fly23 piszesz, że kontrolka oświeca się gdy hamujesz lub gdy auto jest pochylone do przodu - spróbuj więc postawić auto na jakimś pochyłym terenie i sprawdź, która kontrolka świeci. Jeśli będzie ta od spryskiwaczy, to kłopot z głowy, a jeśli naprawdę świeci się "Check engine" to........
kolo-k20 - 12-12-2008, 22:44 Temat postu: Re: Nierówne obroty, ale........ ja mam bardzo podobny problem [obroty i gasnie] okazalo sie ze to przeplywomierz
Anonymous - 13-12-2008, 01:31
Cytat: | Nierówne obroty, ale........ | czemu jeszcze nie byłes u mechanika ?
zaraz padnie tysiąc postów i dowiesz sie ze masz wszystko do wymiany, zabieraj fure i opowiedz tą historie komus kto sie zna na rzeczy
|
|
|