Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Pytanie o trwałość silnika
Czyngis - 08-12-2008, 22:41 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Pytanie o trwałość silnika Jestem nowym posiadaczem carismy gdi przed liftingiem. Mam pytanie o wytrzymałość silnika mam w tej chwili przejechane ok.180 tyś. km. Czytałem trochę negatywnych artykułów na temat awaryjność tej jednostki i chciałbym się dowiedzieć jakie są słabe punkty tego silnika. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas eksploatacji tego silnika. Jakie paliwo itp... Na razie jestem zadowolony dynamika + małe spalanie. Tylko to cykanie nie wiem czy to zawory czy szklanki. Przedtem miałem golfa III GTI ale psuł się na potęgę. Z tego powodu jestem trochę przewrażliwiony. Myślę, że japończyk będzie lepszy pod tym względem.
P.S. Nigdzie na forum nie mogłem znaleźć opini na temat awaryjności tej jednostki (GDI).
saphire - 08-12-2008, 22:48
GDI się raczej nie psuje. Jeśli już to co 150tys trzeba wymyć hydraulikę szklanek skoro cykają (lub wymienić na nowe). Mniej więcej co 60tys trzeba wyczyścić solidnie przepustnicę. Co 90tys rozrząd z uszczelniaczami wałków i wału. Napinacz hydrauliczny rozrządu do wymiany co 2gą wymianę paska. Sporadycznie trafiają się problemy z pompa wysokiego ciśnienia przy dużych przebiegach. Zawieszenie z tyłu hałasuje na naszych dziurach w cyklach jak rozrząd więc trzeba wtedy powymieniać tulejki, tuleje, cukierki, poduszki amorków, łączniki itp.
Czyngis - 08-12-2008, 23:02
Jaki jest koszt wymiany hydrauliki szklanek?
Łączniki już kupione czekają na wymianę przepustnica wyczyszczona + założona nowa uszczelka; rozrząd wymieniony komplet tj. napinacz, pasek, rolki i chyba pompa wody. Słyszałem, że jak nie wymieni tego ostatniego to trzeba rozrząd wymienić wcześniej (niż 90 tyś.).
P.S. Strasznie delikatne to autko wszystko lekko chodzi aż boję się się że coś urwę Ale to pewnie tylko pozory.
A i jeszcze jedno jak wrzucam trójkę i dwójkę to tak cicho zgrzyta. Jedynka ogólnie ciężko wchodzi. Chyba do wymiany synchronizatory
mlun - 09-12-2008, 23:33
Z tą hydrauliką to nie ma co szaleć. Już nie jedna osoba wymieniała i nie zawsze efekt byłtaki jak się chciało.
Tak wogóle to łatwo odróżnić czy to popychacze walą. To jest zupełnie inny dźwięk niż cykanie wtryskiwaczy.
wichura1 - 10-12-2008, 00:20
Czyngis to najpierw sprawdź, czy nie siada wysprzęglik, lub jego uszczelnienia.
Czyngis - 10-12-2008, 22:00
Kiedy silnik jest ciepły to stukanie ustaje. Najgorzej jak jest całkiem zimny po odpaleniu. Po paru minutach odgłos ustaje. Wina leży chyba też po stronie czlowieka od którego kupiłem ten samochód. Zalał go mineralem a samochód ma ok. 180 tyś. Jest sprowadzony prosto z niemiec. Wydaje mi się że dlatego go zalał mineralnym gdzyż myślał, że uciszy się praca silnika. A cholera to nie golf żeby robić mu takie operacje.
P.S. Co do wtryskiwaczy to chyba nie bo odgłos byłby cały czas. Miałem tak w golfie bo chodził na gazie i zapiekły się od suchego gazu.
Jeżdże na 98 z orlenu albo z BP nie wiem czy to dobre stacje ???
Robson86 - 10-12-2008, 22:04
Czyngis napisał/a: | BP nie wiem czy to dobre stacje ??? |
ogolnie na bp jest malo narzekan ze strony tankujacych
ja tankuje tylko na shellu i tez nie nazekam, nigdy ta stacja mnie nie zawiodla
Pozdroo
mlun - 11-12-2008, 12:41
Tylko nie ma potrzeby moim zdaniem lania 98.
Robson86 - 11-12-2008, 18:17
mlun napisał/a: | Tylko nie ma potrzeby moim zdaniem lania 98. |
no ja tez jestem tego zdania... raz na jakis czas owszem nie zaszkodzi ale non stop lac benzyne o wyzszej liczbie oktanowej niz przewidzial producent...moim zdaniem nie ma sensu...
Pozdroo
Anonymous - 12-12-2008, 22:58
Robson86 napisał/a: | Czyngis napisał/a: | BP nie wiem czy to dobre stacje ??? |
ogolnie na bp jest malo narzekan ze strony tankujacych
ja tankuje tylko na shellu i tez nie nazekam, nigdy ta stacja mnie nie zawiodla
Pozdroo |
Ogólnie to koncerny w większości kupują paliwo od Orlenu lub Lotosu (północna Polska), więć za wyjątkiem paliw ulepszanych przez dolwanie różnego rodzaju specyfików (np. V-power) i małych prywatnych stacji dzie byśmy nie kupili z dużym prawdopodobieństwem mozemy stwierdzić, że jeździmy na tym samym palwiie w danym regionie/mieście.
Z przyzwyczajenia "leję" na BP, ewentualnie Statoil - róznicy nie ma
Czyngis - 16-12-2008, 21:02
Czy mogę zalać silnik półsyntetykiem np. mobil1 10w40 ???
Teraz sprzedający zalał go mineralnym nie wiem czy jest możliwa taka zamiana.
mineral na zimę do takiego silnika to zapewne nic dobrego. Szczególnie przy minusowych temperaturach jaki panują w zimie.
P.S. na oleju mineralnym przejechał jakiś 1000 km
Nie wiem czy już nie jest za późno. Jak już wcześniej pisałem silnik ma przejechane 180 tyś. km.
mlun - 16-12-2008, 22:24
Przy 1k km chyba nic się nie stanie. Wcześniej cały czas na półsyntetyku jeździł?
Piwor - 16-12-2008, 23:13
Nie jestem orłem, ale czy nie trzeba przepłukać silnika jakimś badziewiem przed taką zmianą oleju?
tom1312 - 17-12-2008, 00:53
Ja w swojej Cari przeszedłem z minerała na półsyntetyk i jak narazie się nic nie dzieje Przejechałem już około 2kkm na półsyntetyku i żadnego wycieku nie ma. Poprzedni właściciel jeździł już na minerale ale znajomy mechanik mi doradził żeby jednak przejść na półsyntetyk.
|
|
|