Carisma - Techniczne - Skaczące obroty przy zimnym silniku i ...
manieksad - 11-12-2008, 12:09 Temat postu: Skaczące obroty przy zimnym silniku i ... Witam,
Zdecydowałem się wymienić świce żarowe na nowe ponieważ przy zapalaniu zimnego silnika, silnik pracował nie równo i z rury wylatywał jasno szary dym i słychać było metaliczne szorowania od strony silnika- wciśnienięcie sprzęgłą pomagało.
Po wymianie świec po włączeniu zimnego silnika, silnik pracuje równo lecz po ok. 20 sekundach zaczynają skakać obroty w zakresie 600-900 i praca silnika jest nierównomierna no i ten dym szary i odgłoś metalicznego szorowania. Po ok. 4 min zaczyna pracować normalnie.
Co może byc przyczyną?
Pozdrawiam
loki7777 - 11-12-2008, 12:34
Uszczelka pod glowica. Poszukaj na forum - bylo pare razy.
http://forum.mitsumaniaki...hp?mode=results
mandryl - 11-12-2008, 12:48
Ja bym stawiał na zawór korekcji wtrysku, było o tym na forum poszukaj
manieksad - 13-12-2008, 11:38
Byłem u mechanika, z oględzin okazuję się że do wymiany jest uszczelka pod głowicą popnieważ w zbiorniku płynu chłodzącego jest olej. Jaki jest orientacyjny koszt uszczelki i jej wymiany?
Piwor - 13-12-2008, 12:10
Uszczelka ~50 no i kwestia robocizny, ja robię sam.
manieksad - 13-12-2008, 12:39
jak samemu rozpoznać czy jest olej w zbiorniczku płyny chłodzącego?
Piwor - 14-12-2008, 11:53
W zbiorniku wyrównawczym? Zajrzyj zwyczajnie. Może uda się coś ogarnąć. Ewentualnie ściągnij trochę do jakiegoś pojemniczka i obadaj.
manieksad - 14-12-2008, 16:06
tak w zbiorniku wyrównawczym. Ściągnałem do pojemnika. Kolor zielono szary, jak przeciągnełem palcem po wewnętrzej stronie pojemnika to zostaje na palcu czarna maź, Czy to olej silnikowy? i co w tym przypadku zrobić? wymiaana uszczelki pod głowicą? chcę być pewny żeby mechanik mnie nie naciągnął.
Piwor - 14-12-2008, 17:38
Nie wiem na 100%, ale w takim razie pobiera olej. Dla przykładu zobacz na bagnecie, czy Twój olej jest "czarnawy", jeśli tak, to sprawa prosta. Biegły w mechanice nie jestem, ale jedyne miejsce, gdzie jest możliwość "połączenia" się tych płynów jest tylko i wyłącznie głowica, a dokładnie poprzez uszczelkę (lub jej brak). Jeśli jest inaczej, poprawcie mnie.
Fabjan - 15-12-2008, 13:52
manieksad, koszt uszczelki przy cenie robocizny jej wymiany to w zasadzie grosze!
Nie chcę Cię straszyć, ale ja latem musiałem wymienić ten badziew w Hondzie Civic z 93 roku. Uszczelka + wymiana + jakiś moduł (który oczywiście nie wchodził "w skład" wymiany a jedynie został wymieniony przy okazji) wyszły mnie 800 PLN! Ten moduł kosztował z tego, co pamiętam niecałe 200 PLN. Wychodzi na to, że wymiana w tym starym aucie kosztowała mnie 600 PLN. Przy tej wymianie jest naprawdę sporo roboty, dlatego jest ona tak kosztowna + trzeba zrobić planowanie głowicy czy coś takiego. A dodam, że nie brał mi w ogóle oleju, więc odpadł mi koszt wymiany oleju + filtra. W zasadzie objawy jakie miałem, to przegrzewanie się silnika, kopcenie z rury i łykanie płynu chłodniczego i plucie nim z wydechu. W zasadzie co 100 km musiałem napełniać od nowa zbiorniczek wyrównawczy (złapało mnie to niestety na trasie, a miałem do przejechania jeszcze prawie 300 km).
Jak będziesz już po wymianie, to napisz ile Cię to wyszło, bo sam jestem ciekaw ile biorą za wymianę tego ustrojstwa w tak skomplikowanym autku...
tom1312 - 15-12-2008, 23:03
Ja także wymieniałem niedawno uszczelkę pod głowicą tylko że u mnie olej zaczął się sączyć z pod uszczelki, po bloku. Z planowaniem, uszczelkami pod głowicę, pod kolektor ssący i wydechowy, simeringiem na wałek rozrządu oraz wymianą płynu i oleju wraz z filtrem zamknąłem się w kwocie 600zl (ale tylko dzięki zaprzyjaźnionemu mechanikowi )
|
|
|