[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Dziwne objawy po wciśnięciu sprzęgła.
Anonymous - 17-12-2008, 16:33 Temat postu: [CA4A 1.6] Dziwne objawy po wciśnięciu sprzęgła. Witam Panowie.Chciałem przedstawić Wam niepokojace objawy,jakie pojawiają sie w moim Mitsu podczas wciskania sprzęgła.
-piszczenie(nie zawsze) ,które może byc moim zdaniem odzywającym łozyskiem oporowym.
-hamowanie silnika(bieg jałowy,wciskamy sprzęgło i silnik spada z obrotów włącznie z przygaszeniem motoru,zgaśnięcie motoru zdarzyło się raz)
Sprzęgło "bierze" elegancko,żadnych oznak zużucia typu stuki,ślizganie czy problemy z wbijaniem biegów.
PS.Pompa sprzęgła do wymiany ponieważ ta cieknie ale poziom płynu w normie.
Czy jest tu jakis AS,który zna przyczynę spadku obrotów??Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Miroslaw1305 - 17-12-2008, 17:07
co do pierwszego chyba masz rację tak zachowuje się łożysko gdy nie jest już w pełni sprawne .
Co do drugiego pytania hamowanie silnikiem odbywa się po przez zdięcie nogi z pedału gazu a nie po przez wciśnięcie pedału sprzęgła .Podczas hamowania silnikiem -im wyższy bieg i prędkośc tym mniejszy spadek obrotów po zdięciu nogi z pedału gazu .Jeśli wciskasz w tym samym czasie pedał sprzęgła co jest NIEWŁAŚCIWE to spadek obrotów jest od razu do wartości biegu jałowego .Jeśli nie jest w dobrym stanie silnik krokowy i wszystko co odpowiada za bieg jałowy to możliwe jest zadławiwnie się silnika i zgaśnięcie .
Powodzenia w poprawnym hamowaniu silnikiem .Warto bo wówczas oszczędzamy paliwo.Wciskając pedał sprzęgła nie .
Anonymous - 17-12-2008, 17:28
Sytuacja którą opisałem jako druga,ma miejsce kiedy auto stoi w miejscu.
POWTARZAM
-bieg jałowy
-wciskam sprzęgło
-spadek obrotów
PS.Spadek obrotów silnika przy wciśniętym sprzęgle idzie zawsze w parze z tymi dziwnymi dzwiekami...
qpal - 17-12-2008, 18:47
Minimum to wymiana łożyska wyciskowego sprzęgła, bo
hakan_Sukur napisał
Cytat: | które może byc moim zdaniem odzywającym łozyskiem oporowym. |
To drugie jest spowodowane prawdopodobnie przez pierwsze. Istnieje duże prawdopodobieństwo zatarcia łożyska. Mam taki objaw, lecz znika po rozgrzaniu, to znaczy smar w łożysku jest gęsty i zimą musi się trochę rozruszać Ale jak już silnik zdycha Zawsze są dwa wyjścia, jeździć aż się rozpadnie, albo robić. Szczerze to wymieniłbym kompletne sprzęgło.
Anonymous - 19-12-2008, 15:32
Panowie wymianka sprzęgła nieunikniona...
Aisin(regenerowane) czy Sagowskie(w środku tarcza i docisk Valeo + łozysko Japońskie)??
Hugo - 19-12-2008, 16:49
Żadnego kombinowania. Nowe kompletne sprzęgło Aisin lub Daikin.
Anonymous - 23-12-2008, 10:38
No i po wymianie sprzęgiełka.Łożysko posypane całkowicie,docisk wytarty przez owe łozysko a tarcza grubości zyletki.Nówka AISIN wrzucone i furka smiga jak z fabryki.
Może wytrzyma następne 215 tyś km?
Anonymous - 23-12-2008, 10:49
Jak go nie spalisz to moze
|
|
|