To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Dziwne objawy po wciśnięciu sprzęgła.

Anonymous - 17-12-2008, 16:33
Temat postu: [CA4A 1.6] Dziwne objawy po wciśnięciu sprzęgła.
Witam Panowie.Chciałem przedstawić Wam niepokojace objawy,jakie pojawiają sie w moim Mitsu podczas wciskania sprzęgła.
-piszczenie(nie zawsze) ,które może byc moim zdaniem odzywającym łozyskiem oporowym.
-hamowanie silnika(bieg jałowy,wciskamy sprzęgło i silnik spada z obrotów włącznie z przygaszeniem motoru,zgaśnięcie motoru zdarzyło się raz)

Sprzęgło "bierze" elegancko,żadnych oznak zużucia typu stuki,ślizganie czy problemy z wbijaniem biegów.
PS.Pompa sprzęgła do wymiany ponieważ ta cieknie ale poziom płynu w normie.

Czy jest tu jakis AS,który zna przyczynę spadku obrotów??Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Miroslaw1305 - 17-12-2008, 17:07

co do pierwszego chyba masz rację tak zachowuje się łożysko gdy nie jest już w pełni sprawne .
Co do drugiego pytania hamowanie silnikiem odbywa się po przez zdięcie nogi z pedału gazu a nie po przez wciśnięcie pedału sprzęgła .Podczas hamowania silnikiem -im wyższy bieg i prędkośc tym mniejszy spadek obrotów po zdięciu nogi z pedału gazu .Jeśli wciskasz w tym samym czasie pedał sprzęgła co jest NIEWŁAŚCIWE to spadek obrotów jest od razu do wartości biegu jałowego .Jeśli nie jest w dobrym stanie silnik krokowy i wszystko co odpowiada za bieg jałowy to możliwe jest zadławiwnie się silnika i zgaśnięcie .
Powodzenia w poprawnym hamowaniu silnikiem .Warto bo wówczas oszczędzamy paliwo.Wciskając pedał sprzęgła nie .

Anonymous - 17-12-2008, 17:28

Sytuacja którą opisałem jako druga,ma miejsce kiedy auto stoi w miejscu. :wink:
POWTARZAM
-bieg jałowy
-wciskam sprzęgło
-spadek obrotów
PS.Spadek obrotów silnika przy wciśniętym sprzęgle idzie zawsze w parze z tymi dziwnymi dzwiekami...

qpal - 17-12-2008, 18:47

Minimum to wymiana łożyska wyciskowego sprzęgła, bo
hakan_Sukur napisał
Cytat:
które może byc moim zdaniem odzywającym łozyskiem oporowym.

To drugie jest spowodowane prawdopodobnie przez pierwsze. Istnieje duże prawdopodobieństwo zatarcia łożyska. Mam taki objaw, lecz znika po rozgrzaniu, to znaczy smar w łożysku jest gęsty i zimą musi się trochę rozruszać :lol: Ale jak już silnik zdycha :?: :!: Zawsze są dwa wyjścia, jeździć aż się rozpadnie, albo robić. Szczerze to wymieniłbym kompletne sprzęgło.

Anonymous - 19-12-2008, 15:32

Panowie wymianka sprzęgła nieunikniona...

Aisin(regenerowane) czy Sagowskie(w środku tarcza i docisk Valeo + łozysko Japońskie)??

Hugo - 19-12-2008, 16:49

Żadnego kombinowania. Nowe kompletne sprzęgło Aisin lub Daikin.
Anonymous - 23-12-2008, 10:38

No i po wymianie sprzęgiełka.Łożysko posypane całkowicie,docisk wytarty przez owe łozysko a tarcza grubości zyletki.Nówka AISIN wrzucone i furka smiga jak z fabryki.
Może wytrzyma następne 215 tyś km? :lol:

Anonymous - 23-12-2008, 10:49

Jak go nie spalisz to moze :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group