To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - 8V na 16V

Anonymous - 05-06-2006, 19:39
Temat postu: 8V na 16V
Ostatnio spędzam dużo czasu nad przemyśleniami o moim Galancie. Robię dużo rzeczy pielęgnacyjnych. Aż wpadł mi do głowy pomysł przerobienia silnika 1.8 na wtrysku na 1.8 lecz już na 16V. Bloki w obu silnikach są identyczne (przynajmniej tak mi się wydaje), do wymiany jest głowica i prawdopodobnie pompa i jeszcze jakies rzeczy i chciałem się zapytać czy jest to wykonalne i co by trzeba było dokładnie zmienić.

A odnośnie silnika mój jakoś strasznie dużo pali na pełnym baku jade 500km. Chyba sonda do wymiany ale żadnych objawów ne widać i elektryk w warsztacie mówił że jeszcze dobra.

Pozdrawiam.

Hubeeert - 05-06-2006, 19:43

http://en.wikipedia.org/w...i_Saturn_engine Nie da się - nie wystepowały 4G37 16V. Inaczej dać się da ale będziesz musiał zaprojektować i wykonać jedyna na świecie głowicę 16V do 4G37. Oraz wymienić tłoki. Oraz ECU. I zaprogramować ECU.

Powodzenia. :wink:

Anonymous - 05-06-2006, 19:56

Czyli zadziałała tu moja niewiedza o silnikach :oops: w mitsubishi czyli 8 zaworowy 4G37 ma 90KM czy 75KM, bo juz mam z tym problem.
Hubeeert - 05-06-2006, 20:20

90KM - tyle miał jak z fabryki wyjeżdżał.
Anonymous - 05-06-2006, 20:36

To co mnie zmylilo ze jest 16v no nic to juz nie wazne teraz juz wiem czyli zrobic sie nieda chyba ze bym zostal projektantem ale to malo prawdopodobne, zostaje mi jezdzic tym co mam i nie narzekac. choc pomyslalem teraz o 4G63.


Ale zostaje dalej problem z paliwem bo wychodzi ze pali mi 12l/100km na 1.8 to chyba duzo??

Hubeeert - 05-06-2006, 20:42

Proponuję uwiązać do nogi balonik wypełniony helem ;-)
A poważniej - pełny przegląd + regulacja powinna zaradzić temu problemowi no chyba że używasz gazu w systemie binarnym tzn 0/1 :D

Anonymous - 05-06-2006, 20:55

Z układami cyfrowymi akurat mam stycznosc i systemem binarnym i zdaraz sie ze tak jezdze ale przez jeden pełny bak jezdilem delikatnie powoli przyspieszajac do 3k obr/min i kolejny bieg i mowie tu wlasnie o tym spalaniu bo rozumiem ze wyciskanie silnika podnosi spalnie. Jade nie dlugo na przeglad według twojej rady, a i moze z tym balonikiem to niejest glupi pomysl jestem chyba jeszcze mlody i za ambitny.

Pozdrawiam i dzieki.

Krzyzak - 05-06-2006, 22:29

16v były 4G93 - w Galantach od 1993 do 1996 roku.
Do 4G37 NIE DA się przeszczepić tej głowicy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group