Carisma - Techniczne - Carisma i Stukający Tłok w Silniku
Anonymous - 30-12-2008, 13:15 Temat postu: Carisma i Stukający Tłok w Silniku Witam wszystkich mam pytanie?
Co się mogło stać w silniku jak mi nasówa tłok zły olej czy coś się poprostu posypało.
zasówa mi takim dzwiękiem metaliczny rególarnie.
proszę o pomoc
saphire - 30-12-2008, 23:08
Panewka albo wali hydraulika zaworów.
Anonymous - 31-12-2008, 01:43
czyli ile to może kosztować coś takiego i czy da się naprawić bo nie mam pojęcia co tam może się dziać ale wiem tyle że któryś z tłoków mi nasówa.
wichura1 - 31-12-2008, 08:35
Sprawdź najpierw kasowniki luzów zaworowych, bo to standardowe uszkodzenie w silnikach GDI. Kosztów bez rozebrania i sprawdzenia nikt ci nie poda, ale dla ułatwienia 1 kasownik kosztuje około 100PLN, a jest ich 16 i jeżeli to one, ciężko będzie stwierdzić, który stuka, być może wszystkie. Poszukaj na Forum, ludzie piszą, że po zastosowaniu odpowiedniego oleju stukają tylko na zimnym silniku, a po rozgrzaniu silnika przestają stukać.
Moomin - 31-12-2008, 13:26
wichura1 napisał/a: | Sprawdź najpierw kasowniki luzów zaworowych, bo to standardowe uszkodzenie w silnikach GDI. Kosztów bez rozebrania i sprawdzenia nikt ci nie poda, ale dla ułatwienia 1 kasownik kosztuje około 100PLN, |
Sprawdzone, koreańskie zamienniki od Japaneze poniżej 50zł za sztukę.
Anonymous - 01-01-2009, 14:24
Dzięki za podpowiedzi, jeszcze niewiem co zrobię, może wymienie silnik.
a pytanko czy silnik jest taki sam ze skrzynią manualną i automatyczną.
Czy jest jakaś rużnica?
mlun - 01-01-2009, 22:37
To że klepie nie znaczy że musisz coś wymieniać a tym bardziej silnika całego w drugim napewno to się prędzej czy później pojawi.
Anonymous - 02-01-2009, 01:17
popychacze zaworów bardziej cykają niż stukają. Jeżeli mówisz, że masz metaliczny dźwięk to czy nie będą to aby panewki korbowodowe, bo to właśnie one tak metalicznie stukają?
Anonymous - 02-01-2009, 05:47
Cieszył bym sie jak by mi tylko klepało albo klekotało ale to nie to.
napierdziela mi jak by tłok albo coś innego najbardziej słychać to na wolnych obrotach.
najgorzej daje jak już silnik sie rozgrzeje. olej wlany shell 10-40.
Moomin - 02-01-2009, 20:26
Wiesz co, to nadal może być popychacz. Jak pojechałem do mechanika klubowego ze swoim stukającym popychaczem to się zdziwił, że chcę to robić bo według niego to nie było czego i powiedział, że chyba nie słyszałem jak GDI może walić - jakby ktoś młotkiem nasuwał w coś w silniku. Dokładnie jego słowa, więc i u Ciebie może być ta wersja. Od dawna masz to auto?
Anonymous - 02-01-2009, 21:47
Cari mam już 8 misięcy i od początku waliła ale nie aż tak głosno jak teraz. nic z tym nie robiłem bo pewien mechanik też mi powiedział ze one tak mają. tylko mnie zaczyna to denerwować to stukanie i własnie sie pytam czy to da rade naprawić czy coś z tym zrobić. zrobie jeszcze jedną wymiane oleju i zobaczę co z tym fantem zrobić.
[ Dodano: 02-01-2009, 22:18 ]
zastanawiam się nad wymianą silnika bo tu w angli są dość tanie i pytanie?
czy mogę włozyć silnik od samochodu ze skrzynią automatyczną czy jest jakaś ruznica. Ja mam manuala.
saphire - 03-01-2009, 11:15
Między manualem a automatem jest masa różnic więc tak adhoc nie przeswapujesz. Skąd będziesz miał gwarancję że inny silnik też nie będzie klepał?
Anonymous - 03-01-2009, 14:22
Nie mam takiej gwarancji. to co mogę zrobić z tym stukaniem, tyle postów się naczytałem że aż głowa boli że wymienili popychacze i to nic nie dało i w ogóle. A ztym silnikem to może źle sformułowałem zdanie.
chodzi mi o to ze chcę wymienić silnik wyciągnięty z samochodu ze skrzynią automatyczną a ja mam skrzynię manualną.
|
|
|