[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] turbienie
g0nzo - 10-01-2009, 20:24 Temat postu: [CY3A 1.8] turbienie Na początek siema,
Czy ktoś z Was, miałby ochotę przedstawić swoją opinię na temat zaturbienia 1.8? Czysto teoretycznie, ażeby nie podnosić wielce mocy a moment. Nie jestem napaleńcem, jakbym chciał extra turbo to kupiłbym starsze evo za te kase i tyle, po problemie. Tutaj zastanawia mnie, czy silnik spokojnie by zniósł małe doładowanie.
Pozdrawiam
krzychu - 10-01-2009, 20:29
Jest jeszcze RalliArt.
Wyjdzie chyba taniej niż profesjonalne podejście (zmiana korbowodu, tłoków, głowicy a przynajmniej wałków, elektronika, dolot, wydech przy okazji warto jeszcze skrzynię, hamulce zmienić). No i jeszcze jeden problem >200 koni + przedni napęd = problem z trakcją.
Nie profesjonalne -> Problemy
Krzychu
g0nzo - 10-01-2009, 20:37
Wszystko rozumiem, też to rozważyłem, biorę pod uwagę przykład 'Szkody' Audi czy innych marek, 1.8 turbo napęd też na przedniej osi, lepsze osiągi, mniejsze głównie spalanie, tylko 160 koni.
Anonymous - 10-01-2009, 20:40
Tylko pytanie po co?
g0nzo - 10-01-2009, 20:42
Zwiększyć moment.
krzychu - 10-01-2009, 20:42
Oj tutaj uprościłeś bardzo. Jeśli chodzi Ci o silnik 1,8 TFSI to faktycznie bardzo ciekawa konstrukcja i nie tylko spowodowana Turbo ale bezpośrednim wtryskiem. Ogólnie silniczek bardzo ciekawy. Jeśli mówisz o starszej wersji po prostu 1,8T to w sumie on za bardzo nie zachwyca.
A jeśli chcesz założyć Turbo po to żeby podnieść tylko troche moc a zmniejszyć zużycie paliwa to trochę pomyliłeś kierunki.
Krzychu
g0nzo - 10-01-2009, 20:43
W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy
krzychu - 10-01-2009, 20:44
Szybko odpowiadasz (nie zdążyłem edytować)
Kup sobie diesla.
A o przyjemności jazdy i mniejszym zakresie obrotów i jezda momentem nie mocą to też trochę mieszasz się w zeznaniach.
Krzychu
g0nzo - 10-01-2009, 20:44
nie TFSI tylko TSI
-
miałem diesela, w około mnie diesele, chcę benzynki
Anonymous - 10-01-2009, 20:44
g0nzo napisał/a: | W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy |
Tak to tylko z dieslem
g0nzo - 10-01-2009, 20:46
jaceksu25 napisał/a: | g0nzo napisał/a: | W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy |
Tak to tylko z dieslem |
Oj majster ;P z zupą tak samo po to się zmniejsza silniki i stosuje turbiny
krzychu - 10-01-2009, 20:49
Znowu upraszczasz. Stosuje się mniejsze silniki i turbo żeby miały mniejsze pory i mniej paliły przy podobnych mocach. Do tego są lżejsze, szybiej się nagrzewają i mniej kosztuje ubezpieczenie. Moment faktycznie jest wyższy. Tylko że to silnik od podstaw projektowane pod takie założenia nie da się tego "przerobić" ze zwykłego wolnossącego jeszcze z MIVEC-iem.
Anonymous - 10-01-2009, 20:49
g0nzo napisał/a: | jaceksu25 napisał/a: | g0nzo napisał/a: | W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy |
Tak to tylko z dieslem |
Oj majster ;P z zupą tak samo po to się zmniejsza silniki i stosuje turbiny |
Może masz rację => zmniejszenie silnika
g0nzo - 10-01-2009, 20:52
a w czym mivec przeszkadza? nie wnikam tam w szczegóły wielkiego przerabiania, chodzi mi o skromne turbo, podnieść moc o te 10 koni, a moment o 30-40 i silnik od razu żywotniejszy, a Wy zaraz mnie linczujecie po co na co i t p co drugi dzień mam na zajęciach o turbinach, downsize'ingu spalaniach mieszankach i SDI lub TDI, chętnie coś swojego bym wprowadził w życie, ewentualnie
jaca71 - 10-01-2009, 20:53
g0nzo napisał/a: | jaceksu25 napisał/a: | g0nzo napisał/a: | W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy |
Tak to tylko z dieslem |
Oj majster ;P z zupą tak samo po to się zmniejsza silniki i stosuje turbiny |
To pic jest panie, pic. Na papierze fajnie wygląda, ekolodzy zadowoleni, normy spalania spełnione. Ale jak chcesz z pełnej mocy korzystać to takie 1,8T spali więcej niż 2.0 Cudów na świecie nie ma.
|
|
|