To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] turbienie

g0nzo - 10-01-2009, 20:24
Temat postu: [CY3A 1.8] turbienie
Na początek siema,
Czy ktoś z Was, miałby ochotę przedstawić swoją opinię na temat zaturbienia 1.8? Czysto teoretycznie, ażeby nie podnosić wielce mocy a moment. Nie jestem napaleńcem, jakbym chciał extra turbo to kupiłbym starsze evo za te kase i tyle, po problemie. Tutaj zastanawia mnie, czy silnik spokojnie by zniósł małe doładowanie.
Pozdrawiam

krzychu - 10-01-2009, 20:29

Jest jeszcze RalliArt.

Wyjdzie chyba taniej niż profesjonalne podejście (zmiana korbowodu, tłoków, głowicy a przynajmniej wałków, elektronika, dolot, wydech przy okazji warto jeszcze skrzynię, hamulce zmienić). No i jeszcze jeden problem >200 koni + przedni napęd = problem z trakcją.

Nie profesjonalne -> Problemy

Krzychu

g0nzo - 10-01-2009, 20:37

Wszystko rozumiem, też to rozważyłem, biorę pod uwagę przykład 'Szkody' Audi czy innych marek, 1.8 turbo napęd też na przedniej osi, lepsze osiągi, mniejsze głównie spalanie, tylko 160 koni.
Anonymous - 10-01-2009, 20:40

Tylko pytanie po co?
g0nzo - 10-01-2009, 20:42

Zwiększyć moment.
krzychu - 10-01-2009, 20:42

Oj tutaj uprościłeś bardzo. Jeśli chodzi Ci o silnik 1,8 TFSI to faktycznie bardzo ciekawa konstrukcja i nie tylko spowodowana Turbo ale bezpośrednim wtryskiem. Ogólnie silniczek bardzo ciekawy. Jeśli mówisz o starszej wersji po prostu 1,8T to w sumie on za bardzo nie zachwyca.

A jeśli chcesz założyć Turbo po to żeby podnieść tylko troche moc a zmniejszyć zużycie paliwa to trochę pomyliłeś kierunki.

Krzychu

g0nzo - 10-01-2009, 20:43

W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy
krzychu - 10-01-2009, 20:44

Szybko odpowiadasz (nie zdążyłem edytować)

Kup sobie diesla.

A o przyjemności jazdy i mniejszym zakresie obrotów i jezda momentem nie mocą to też trochę mieszasz się w zeznaniach.

Krzychu

g0nzo - 10-01-2009, 20:44

nie TFSI tylko TSI
-
miałem diesela, w około mnie diesele, chcę benzynki ;)

Anonymous - 10-01-2009, 20:44

g0nzo napisał/a:
W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy


Tak to tylko z dieslem :)

g0nzo - 10-01-2009, 20:46

jaceksu25 napisał/a:
g0nzo napisał/a:
W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy


Tak to tylko z dieslem :)


Oj majster ;P z zupą tak samo :) po to się zmniejsza silniki i stosuje turbiny :)

krzychu - 10-01-2009, 20:49

Znowu upraszczasz. Stosuje się mniejsze silniki i turbo żeby miały mniejsze pory i mniej paliły przy podobnych mocach. Do tego są lżejsze, szybiej się nagrzewają i mniej kosztuje ubezpieczenie. Moment faktycznie jest wyższy. Tylko że to silnik od podstaw projektowane pod takie założenia nie da się tego "przerobić" ze zwykłego wolnossącego jeszcze z MIVEC-iem.
Anonymous - 10-01-2009, 20:49

g0nzo napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
g0nzo napisał/a:
W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy


Tak to tylko z dieslem :)


Oj majster ;P z zupą tak samo :) po to się zmniejsza silniki i stosuje turbiny :)


Może masz rację => zmniejszenie silnika :mrgreen:

g0nzo - 10-01-2009, 20:52

a w czym mivec przeszkadza? nie wnikam tam w szczegóły wielkiego przerabiania, chodzi mi o skromne turbo, podnieść moc o te 10 koni, a moment o 30-40 i silnik od razu żywotniejszy, a Wy zaraz mnie linczujecie po co na co i t p :) co drugi dzień mam na zajęciach o turbinach, downsize'ingu spalaniach mieszankach i SDI lub TDI, chętnie coś swojego bym wprowadził w życie, ewentualnie :P
jaca71 - 10-01-2009, 20:53

g0nzo napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
g0nzo napisał/a:
W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy


Tak to tylko z dieslem :)


Oj majster ;P z zupą tak samo :) po to się zmniejsza silniki i stosuje turbiny :)

To pic jest panie, pic. Na papierze fajnie wygląda, ekolodzy zadowoleni, normy spalania spełnione. Ale jak chcesz z pełnej mocy korzystać to takie 1,8T spali więcej niż 2.0 :P Cudów na świecie nie ma.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group