To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - Przerobka ukladu hamulcowego

Matejko - 10-06-2006, 13:38
Temat postu: Przerobka ukladu hamulcowego
Dzisiaj po przebudzeniu wpadlem na pewien pomysl, sluchajac rad 'najmadrzejszych' :P ze nie ma sensu wkladac nacinanych/nawiercanych/krzywych tarcz w celu poprawy skutecznosci hamowania, tylko i jedynie zwiekszyc srednice tarczy/mocniejsze zaciski/wieksze klocki.
Po pierwsze zaczalbym od zamiany tzn tarcze z htb do sedana, a bebny z sed do htb.
No i tak myslac wymyslilem aby poszukac tarcz wiekszych srednica niz 236mm w cari zarowno z przodu jak i z tylu, ale pod warunkiem ze maja rozstaw srub 4/100, a wiec na pierwszy ogien poszla honda a dokladnie crx del sol lans stajl przez to ze to znajomego - wiec blisko po informacje no i juz wiem ze np tarcze z przodu sa 262mm, a tylne 240 w serii ale juz w integrze byly 259mm i nie ma problemu z ich zamontowaniem, wiem ze cudow by nie bylo po zmianie z 236mm na 263 i 259, ale to tylko przyklad. Docelowo staralbym sie znalezc jakies duzo wieksze tarcze w tym rozstawie, ale teraz moje pytanie czy to ma sens aby wkladac tarcze z innego auta (nie ma wtedy potrzeby zmiany kol, zwrotnic, piast), wyrzeźbic jakis adapter do siodla zacisku w przypadku zastosowania wiekszej tarczy(ew. do innych zaciskow), jaki ma sens zalozenie z tylu ukladu hamulcowego jak teraz z przodu czyli tarcze wentylowane plus zaciski(teraz tarcze 236 mm nie wentylowane, a zaciski najwieksze jakie byly montowane w cari z tylu - taki dziwny uklad hamulcowy mam w htb). Jesli macie inne pomysly powodujace poprawienie ukladu hamulcowego to napiszcie :mrgreen:

[ Dodano: 14-06-2006, 14:04 ]
nikt nic nie podpowie

Anonymous - 14-06-2006, 19:38

Najlepiej z jakiegos innego miska. A czy cari po fl nie ma wiekszych tarcz? Jezeli nie to proponuje tarcze od almery n16 280mn + zaciski. Ile trzeba przerabiac nie wiem.
Serek - 14-06-2006, 20:46

A może poszukać od Volvo z wersji Turbo ? Ponoć Carisma i Volvo mają wiele wspólnego.
Hubeeert - 14-06-2006, 21:40

Cari = Volvo 40 - ta sama płyta podłogowa. Mateusz a jak w Capsie wyglądają hample od MSX?
Matejko - 15-06-2006, 00:30

ale wszystko powyzej silnika 1.6 ma 4*114,3 a tu chodzi zeby bylo 4*100
Anonymous - 15-06-2006, 08:59

Matejko napisał/a:
ale wszystko powyzej silnika 1.6 ma 4*114,3


Diesel tez ma 4*100.

Serek - 15-06-2006, 10:25

A piast ze szpilkami nie przełoży ? Na 4x114,3 ?
Matejko - 15-06-2006, 11:24

no napisalem ze wtedy bym musial z przodu zwrotnice zmieniac, z tylu zawieszenie cale, do tego kola, plus i tak jeszcze zakup zaciskow/tarcz/klockow, a chcialbym sie ograniczyc tylko do zakupu tarcz/klockow/ew.zaciskow
Hubeeert - 15-06-2006, 11:53

A VOLVO T4?
Może to podpasujesz?

Matejko - 15-06-2006, 12:08

tam tez 4*114,3, no a chyba nie namowicie mnie na zmiane rozstawu dziur w tarczy :mrgreen:
Hubeeert - 15-06-2006, 13:17

Mateusz jeżeli wszyscy mówią Ci że jesteś pijany to choćbyś sobie nie przypominał faktu wypicia choćby kropelki alkoholu lepiej się połóż bo możesz się przewrócić...

Jeżeli to jedyne wyjście bez rzeźby typu dorabiane adaptery to bym się nad tym na Twoim miejscu zastanowił.

Matejko - 15-06-2006, 13:30

no ale mi chodzi o to aby nie zmieniac rozstawu, zmieniajac go to sie nie zastanawiam tylko pakuje zaciski/tarcze/klocki z t4 i po problemie


wiem ze to moze druciarskie ale jezeli by mi gdzies dorobili jakies adaptery zaciskow do wiekszych tarcz z odpowiedniego materialu - no to chyba az tak wielkie druciarstwo by to nie bylo :P

Hubeeert - 15-06-2006, 13:43

Matejko, a dorobią Ci certyfikat PIMOT-u?
Matejko - 15-06-2006, 14:19

Hubeeert napisał/a:
Matejko, a dorobią Ci certyfikat PIMOT-u?


sam sobie go wydrukuje i przykleje B,
a jak wykonam takie cos w homologowanym przez nich zakladzie lub tam z innymi certyfikatami??
chyba sie wybiore w przyszlym tygodniu do pzmotu - tam powinienem uzyskac jakies informacje w temacie takich przerobek



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group