To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] diagnostyka

mephisto - 20-01-2009, 10:29
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] diagnostyka
chlopaki a ten komp wyczyta blendy z cari gdi???

http://moto.allegro.pl/it...mitsubishi.html

demeone - 20-01-2009, 13:31

Hmmm Ciekawe sam jestem ciekawy czy to dziala z carisma bo na e-bay chodza za 125 do 150 funtow i jest napisane ze nadaje sie do:
Mitsubishi 1996-2006 plus models equipped with the 12 PIN Connector.

saphire - 20-01-2009, 14:12

Same błędy to możesz wymrygać kontrolką na zegarach za darmo. Jak chcesz coś więcej to możesz kupić EvoScan za 100$ albo inny soft z kablem do laptopa za podobną cenę ale to coś za niemal 900zł to już totalne przegięcie z ceną :badgrin:
demeo - 20-01-2009, 14:58

saphire ale ponoc w GDI nie mozna wymrugac bledow
to w koncu jak to jest?

mephisto - 20-01-2009, 15:38

nio w gdi niewymrugasz blendow. dlatego zapytalem, cena to wiadomo ze jest troszke duza,ale mi chodzi czy to bedzie dzialalo z gdi,pozatym ten evoscan z kablem to jakie ma wejscie do laptopa pod coma czy usb??
Piwor - 20-01-2009, 22:13

USB.
mephisto - 21-01-2009, 08:42

hmm to chyba lepiej zafundowac sobie evoscan z okablowaniem.wyjdzie taniej i na to samo.
saphire - 21-01-2009, 15:33

W GDI wymrugasz błędy jeśli to nie zostało wyłączone na MUT'cie. U mnie się nie dało wymrugiwać ale jak podpiąłem kabel od EvoScan i przekręcam kluczyk w stacyjce to kontrolki na zegarach wymrugują błędy i to bez podpięcia do lapsa :D tak więc standartowo nie wymrugujesz ich diodą ale kontrolkami zegarów. :)
demeone - 21-01-2009, 20:39

Hmmm o tym nie wiedzialem, myslalem ze to standardowo jest wylaczone, dzieki sprawdze jutro. Pozdrawiam
saphire - 22-01-2009, 08:21

Oczywiście zworkując pin 1 i 4 w złączu diagnostycznym a później przekręcasz kluczyk by się kontrolki zapaliły i zaczynasz zliczać krótkie/długie mrugnięcia kontrolek CE/ABS/Automatu...
demeone - 25-01-2009, 18:01

saphire wlasnie sprawdzilem cari jest to gdi ale wymrugalo mi tylko jeden kod 54 czyli to jednak immo o ile dobrze pamietam ze ten kod sie tyczy immo. Teraz tylko musze jakos znalezc przyczyne tego bledu, niestety mam tylko jeden kluczyk.
Pytanie mam teraz tylko czy kody pojawiaja sie tez na kontrolce ABS nawet jak nie mm abs'u u siebie?

saphire - 30-01-2009, 08:05

Na kontrolce ABS'u miał byś błędy które zarejestrował podsystem ABS np. uszkodzone czujniki przy kołach itp.

Co do kodu 54:

WorkShop Manual -> rozdział Fuel str. 13A-14 w tabelce "code 54 = immobiliser" i w odnośniku pod spodem przy gwiazdce "look at Group 54" zatem idziemy do
Group 54 -> rozdział Chassis Electrical str. 54-12 i masz procedury inspekcyjno diagnostyczne co do immobilisera.

IMHO ten kluczyk jest trefny i czasem immo zczytuje jego kod a czasem nie stąd problemy. Kiedyś już to w jednym Galu u znajomego przechodziłem - kluczyk był dorabiany a gość nawet pompę paliwowa wydarł i sprawdzał czy działa - w efekcie wymrugania kodu 54 oraz tekstu iż EvoScan nie mógł się podpiąć do ECU wywnioskowałem że IMMO nie trybi z ECU przez ten dorabiany kluczyk. Po paru godzinach poszukiwań oryginalnego kluczyka auto odpaliło z bata bez problemowo.

[ Dodano: 30-01-2009, 08:15 ]
Ponadto proponuje zapoznać się także z tym tematem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 szczególnie z ostatnim w nim postem Krzyzak'a

demeone - 30-01-2009, 08:39

Dzieki, Workshopa juz prawie calego wydrukowanego przez to szukanie przyczyny. W sobote sie biore za to bo kiedys pojade i nie wroce (dobrze ze mam lawete za free jakby co)
Jeszcze raz dzieki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group