To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - [2.5 TD] Spalony komputer

chudyone - 26-01-2009, 19:17
Temat postu: [2.5 TD] Spalony komputer
mam pajero 2,5 TD z 2006 roku i cos jest nie tak z silnikiem, mianowicie w ogole nie chce odpali. Probowalem juz chyba wszystkiego (samostart, na holu) i dalej nic. Paliwo jest na 100% dostarczane do silnika, wtryski tez sa ok. Wydaje mi sie ze to cos z wlektronika bo pare rzeczy robi zwarcia i wywala bezpieczniki jak np. oswietlenie kabiny, klimatyzacja i pare innych drobiazgow. dodam jeszcze ze auto stalo nie odpalane okolo roku. czy ktos mial moze podobne problemy? z pomoc z gory dziekuje :)
PiotrC - 26-01-2009, 20:15

Może zaworek odcinający w pompie wtryskowej? Przyczyn może być wiele.
chudyone - 26-01-2009, 20:48

PiotrC napisał/a:
Może zaworek odcinający w pompie wtryskowej? Przyczyn może być wiele.
a gdzie ten zaworek sie znajduje?
Faraonix - 26-01-2009, 21:41

Z tylu pompy u gory jest zlacze elektryczne tego zaworku, dochodzi jeden kabelek.
Jak poluzujesz nakretki na wtryskach i przy kreceniu psika to raczej nie zaworek

PiotrC - 27-01-2009, 17:27

Faraonix napisał/a:
Z tylu pompy u gory jest zlacze elektryczne tego zaworku, dochodzi jeden kabelek.
Jak poluzujesz nakretki na wtryskach i przy kreceniu psika to raczej nie zaworek

Tak jak pisze Kolega. Zaworek możesz łatwo sprawdzić. Odepnij kabelek i podłączaj go do plusa akumulatora. Jak będziesz słyszał cykanie, to działa/ na 90%/ :D
Pozdrawiam :lol:

[ Dodano: 27-01-2009, 17:31 ]
A jak "cyka" zaworek, to może być jeszcze spalona stacyjka. Wówczas podłącz zaworek na stałe do plusa aku i spróbuj odpalić.

suchy95 - 27-01-2009, 18:59

witam,kolego nie szukaj zaworu, bo i tak go nie znajdziesz,jest on schowany z tylu pompy i zabezpieczony oslona, ktora jest przykrecona za pomoca sruby samozrywalnej po to aby nikt tobie auta nie odpalil poprzez podlaczenie plusa do tego elektrozaworu,jest to element wykonawczy immobilizera,proponuje zakupic PLAK do czyszczenia deski rozdzielczej i popsikac nim do kolektora ssacego,oczywiscie odlacz waz miedzy intercoolerem a tym kolektorem,popsikaj w kolektor ssacy i idz odpalac auto,nie czekaj az swiece zgasna,pal od razu, jezeli odpali na chwilke to znaczy ,ze z motorem jest wszystko w porzadku,a wina jest w ukladzie zasilania paliwem,immobilizerem ,brakiem paliwa itp, ps.te bezpieczniki ktore ci wywala moga swiadczyc o spieciu wlasnie w immo,ale na poczatek sprawdz z tym PLAKIEM i juz bedziemy wiedziec wiecej.pzdr
chudyone - 27-01-2009, 21:37

witam co do plaka to nigdy tego nie stosowalem za to probowalem na samostarcie i nic. uklad paliwowy tez jest na 100% sprawny tak jak caly silnik i jego podzespoly. coprawda silnk odpala ale tylko na holu i trzyma w obroty w granicach 500 (nie wiem dokladnie bo zegary tez nie zyja :D ) silnik ma kompresje i jest napewno sprawny. mysle ze to wina kompytera, ktory ma pewnie milion bledow bo jak juz wczesniej pisalem samochod stal nie odpalany ponad rok wiec rozne cuda mogly sie wydazyc. jutro wsadze go na lawet i podjade do serwisu moze tam im sie uda go odpalic... oby, napisze o efektach co bylo przyczyna :)
lisek116 - 13-02-2009, 12:51

ja mysle ze to elektryka alarm , albo immo.
chudyone - 13-02-2009, 16:19

udało sie uruchomić sporta, okazało się, ze komputer był spalony, ktoś kiedyś najprawdopodobniej odwrotnie podłączył klemy do akumulatora i spalił komputer sterujący i panel sterowania klamtyzacją, która robiła mase zwarć. Ale juz wszystko ok i pojarka smiga:)
Gene - 13-02-2009, 17:10

no i gitara :thumbleft:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group