To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Felgi stalowe

gumon - 03-02-2009, 20:53
Temat postu: [I 2.0] Felgi stalowe
Czy stalowe felgi 16 od outlandera II będą pasowały do outlandera I ?
KowaliK - 03-02-2009, 21:14
Temat postu: Re: Felgi stalowe
gumon napisał/a:
Czy stalowe felgi 16 od outlandera II będą pasowały do outlandera I ?


Tak.

gumon - 05-02-2009, 19:07

Dzięki ale martwi mnie różnica w ET. W "starych" felgach jest 46 mm a w nowych 38 mm. W serwisie nie wiedzieli czy nie będzie problemów (jakiegoś obcierania).
kordiank2 - 10-02-2009, 15:03

mniejsze ET / offset wiąże się z szerszym rozstawem kół, więc przy sporej bądź co bądż różnicy tego parametru możesz mieć problem z ocieraniem o nadkola/błotniki i odczuwalną różnicę we wspomaganiu (ciężej się kierownica kręci), a po trzecie: jeśli jednak po zmianie felg okaże się, że wszystko jednak pasuje, to nie zapomnij o ustawieniu geometrii...
osobiście jednak kupowałbym felgi o zgodnym ET

krzychu - 10-02-2009, 20:28

kordiank2 napisał/a:
jeśli jednak po zmianie felg okaże się, że wszystko jednak pasuje, to nie zapomnij o ustawieniu geometrii...


Nie żebym się znał na tym ale co ma ET do geometrii?? Jakieś logiczne powody?

Krzychu

kordiank2 - 11-02-2009, 10:53

krzychu napisał/a:
co ma ET do geometrii?? Jakieś logiczne powody?Krzychu


Zacznę cytatem ze szkolnego podręcznika dla mechanika-diagnosty: Nieodpowiedni offset (ET) zmienia rozstaw kół (a tym samym geometrię ich skrętu).
strzeżonego... Inny - w tym wypadku mniejszy - parametr ET spowoduje szerszy rozstaw kół może to spowodować zmianę w kącie wyprzedzenia lub nachylenia sworznia zwrotnicy. Miałem z tym poważny problem w Celeste, którą chciałem postawić na oryginalnych alusach od galanta. Szerszy rozstaw przodu narobił mi sporo zamieszania, pomijając fakt braku wspomagania w tym historycznym aucie - prawie nie dało się rady kręcić fajerą. Więc musi mieć jakiś wpływ ten offset na geometrię. Z resztą przy każdym większym grzebaniu przy kołach, gdzie zmienia się choćby jeden parametr, sprawdzałbym potem zbieżność nie bacząc na logikę. Jeśli jest ok. to dobrze, a jeżeli gdzieś kąt ucieknie, to trochę szkoda sterowności, zużytych opon i ...zdrowia, a wydatek nie jest duży.
W swoim mimo, że mam wszystko na oryginale, to i tak, jak co roku po zimie, sprawdzę geometrię - tym bardziej, że przez ostatnie pół roku brat jest moim kierowcą :mrgreen:

krzychu - 11-02-2009, 11:38

No ale to trochę dziwne ponieważ kąty powinny zostać takie same ponieważ to tylko przesunięcie względem osi.... Na potwierdzenie można podać że niektóre samochody mają oryginalnie różne felgi z różnym ET. Np. 16' dostępna jest z et 48, a 18' z ET40 żeby się zmieściła taka sytuacja występuje zdaje się w fiacie brawo. Problem może wystąpić na pewno z ocieraniem o nadkole itd ale z geometrią moim zdaniem dziwne.

Krzychu

kordiank2 - 11-02-2009, 11:57

widocznie nie jest to prosta geometria euklidesowa :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group