Sigma/Diamante Techniczne - nowa uszczelka głowicy i dalej kopci
wrona77 - 06-02-2009, 23:50 Temat postu: nowa uszczelka głowicy i dalej kopci od 1,5 roku jeżdze sigmą i pierwszy problem. zaczeło ubywać płynu w chłodnicy ,myślę sobie nieszczelność i co jest faktycznie na trójniku od gazu kapie .no i podkręcamy śrubke ,niby ok ale ciągle ubywa i pojawiła się chmurka z tyłu.pózniej przestała chodzić równo i mamy płyn w oleju.wymiana uszczelki pod głowicami .oczywiście planowanie głowic skręcamy, pierwsze odpalenie i chodzi ,ale bąbelkuje pod kolektorem ssącym i apiać.przestało kapać ale za to ciagle kopci na biało i co gorsza płyn po wlaniu trzyma stan jak ta lala a nie idzie do oleju jak wtedy
i tu moje pytanie
o co chooooooooooooo z tą parą z rury
MMC - 07-02-2009, 01:13
Para to normalny produkt z katalizatora, jeśli została wymieniona uszczelka głowicy i płynu nie ubywa, nie ma się czym przejmować. W okresie jesienno-zimowym to standard, kiedyś myślałem, że to kwestia paliwa, ale po przetestowaniu okazało się, że nie ma żadnego znaczenia. Jak odpale w garażu i postoi kilka minut, to na płytki spadają kropelki czystej H2O (sprawdzałem, kosztowałem ), wystarczy pojechać w trasę rozgrzać katalizator i po problemie .
Anonymous - 07-02-2009, 13:46
oj kolega widzę troszeczkę się nie zna , otóż Wrona77 jest jeszcze problem płynu w ukl. wydechowym i teraz takie pytanie jak długo jeździłeś z tak mocno dymiącym autem? bo jeśli kilka kilometrów to nie jest źle musisz porostu przepalić cały płyn jaki dostał się do katalizatora a to może nastąpić nawet po przejechaniu 100km, natomiast 2 wariant jeśli długo jeździłeś z walnięta uszczelka i dość duża ilość płynu dostał się do katalizatora to niestety katalizator jest do wymian ponieważ wszystkie grodzie kat. są już pozapychane i nie będzie on już normalnie pracować . po za tym na pewno będzie tez do wyczyszczenia ukł wydechowy a w najgorszy wypadku do wymiany
Wpierw postaraj się przepalić calu płyn jaki mógł pozostać w ukł wydechowym najlepiej jak bys wyskoczył gdzieś w trasę i zdrowo przegonił auto
wrona77 - 08-02-2009, 22:43 Temat postu: juz ok wczoraj nie miałem,kiedy otworzyć kompa.faktycznie kopcenie z rury znikło po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.chodziło napewno o płym ,który pozostał w układzie wydechowym.odparował płyn i problem zniknął.
dzięki za odpowiedzi
Rajek - 10-02-2009, 11:19
Ile zaplaciles za wymiane uszczelki (uszczelka + robocizna)? bo u mnie tez cos ubywa plynu, jak domowymi sposobami sprawdzic czy walnieta jest uszczelka? dodam ze nie babluje mi w zbiorniczku wyrownawczym, plyn jest czysty...
Maretzky85 - 10-02-2009, 11:50
Rajek, biały dym z wydechu, przybywanie oleju lub masełko zamiast oleju.
Jak Ci ubywa płynu to najpierw poszukaj wszelkich wycieków - jak masz LPG to najpierw szukaj na trójnikach łączących układ chłodzący z parownikiem, potem na wszelkich łączeniach które są zaciśnięte opaskami zaciskowymi.
Jak jesteś z Warszawy to zawsze możesz podjechać do mnie do garażu to rzucimy okiem razem
lukasz12 - 10-02-2009, 22:34
Rajek napisał/a: | Ile zaplaciles za wymiane uszczelki (uszczelka + robocizna)? bo u mnie tez cos ubywa plynu, jak domowymi sposobami sprawdzic czy walnieta jest uszczelka? dodam ze nie babluje mi w zbiorniczku wyrownawczym, plyn jest czysty... |
Sprawdź też pompę wodną u mnie w ten sposób zaczęło ubywac płynu i okazało się że pompa wodna była do wymiany
wrona77 - 12-02-2009, 11:48
witam ,ponieważ ja troche pomagałem przy robocie ,więc u mnie całkowity koszt to 600plz.za części zapłaciłem 420 tzn.2 uszczelki, olej ,koncentrat 4 l, filtr oleju i powietrza, świece oraz oczywiście planowanie głowic po 30 za sztuke .za robocizne 180 zł.tak jak mówie pomagałem i autko blokowało 3 dni kanał.
pozdrawiam
wrona
Rafi5 - 09-01-2014, 10:30
Witam!
Nowa uszczelka elringa , planowanie , dokładne dokręcenie według instrukcji i po odpaleniu
płyn wywala przez uszczelki kolektora zasysającego. Olej silnika czysty jak również płyn.
Wymieniłem termostat ale dalej to samo. Ten objaw zauważyłem zaraz po odpaleniu czyli na zimnym już zaczęło cieknąć. Koledzy może macie jakieś doświadczenia z takim objawem. Mam nadzieję że to nie uszczelka albo pęknięta głowica?
wojtas - 09-01-2014, 12:29
Dolna część kolektora ssącego w 12v ma kanały "wodne" które umożliwiają przepływ cieczy pomiędzy głowicami. Dobrze zostały uszczelnione?
Rafi5 - 09-01-2014, 13:50
Jeśli chodzi o kolektor ssący to tam były uszczelki metalowe podwójne. Ich chyba się nie wymienia? Założyłem stare i mocno skręciłem. Trzeba nowe?
wojtas - 09-01-2014, 14:46
Ja, przy montażu dodatkowo posmarowałem je silikonem.
Rafi5 - 17-09-2014, 10:53
Trzeba nowe uszczelki dolnego kolektora ssącego , takie metalowe. Wymieniłem na nowe i przestało cieknąć.
|
|
|