Sigma/Diamante Techniczne - SIGMA (np. F16A) - dostępność części i ich ceny
kordiank2 - 22-06-2006, 11:09 Temat postu: SIGMA (np. F16A) - dostępność części i ich ceny czy ktoś ma doświadczenia w tym temacie? podzielcie się. ja sie dzielę:
dostępność & ceny:
- najgorzej jest z elementami zawieszenia, które występują tylko w ori: tuleje gumowo-metalowe wahaczy, elementy mocowania i końcówki stabilizatorów, wahacze - elementy te są trudne do zdobycia (często muszą być ściągane bodajze z holandii), ale są - najlepiej zamawiać przez dealerów, którzy oferują zniżki mitsumaniakom . np. taka jedna tuleja tylnego "wahacza wzdłużnego wleczonego" kosztuje u handlarzy od 180 do 220pln, pan dealer oferuje po zniżkach za ok. 130pln (przy dwóch sztukach stówka w kieszeni).
wyjątek w elementach zawiechy stanowią amortyzatory - do sigmy występują wyłącznie gazowe (czyt: gazowo-olejowe) tu opłaca się kupować kayaba - w focie za 1szt. - tył zapłaciłem ok.248pln - zamiennik sachsa kosztuje ok. 300pln.
- klocki, filtry, płyny, paski - standardy krajowe - jest wszystko - z klocków w dobrej cenie i jakości poleciłbym ferodo, unikałbym delphi. filtry powietrza -tańsze od krajowych są dobre japońskie zamienniki, filtry oleju - filtrona od 13pln, paliwowy nie pamiętam producenta - dałem ok 60pln
- będę uszczelniać klawiatury i mam już uszczelki + takie kapselki z boku pokrywy zaworów (silnik 12v) - 60pln za komplet
- popychacz jednego zaworka mi cyka - cena hydrosztosa - 40pln
- elementy nadwozia (lampy, atrapka, blachy itp) ori odpuszczamy, tylko w używce - trudne do zdobycia ale są jak się dobrze poszuka - ceny baaaardzo zróżnicowane
-szyby z nordglassu lub pilkingtona - ceny standardowe, czasem trzeba poczekać na przyjazd zzagranicy.
-elektronika, osprzęt - popijamy zimną wodą - opłacalne jest raczej przywiezienie z zachodu całego silnika z osprzętem
uwaga! często warto jest pogmerać trochę, wymontować zużytą czy uszkodzoną część i udać się z nią do sklepu/hurtowni. zdarzyło mi się, że w katalogu nie było a na półce leżało, tylko np.od pajero, ale identyczne. podobnie z celestą - końcówki drążków kierowniczych - zero wkatalogach, ale od starego lancera leżły na półce
Anonymous - 13-07-2006, 06:28
To i ja się podzielę:
Elementy zawieszenia wszystkie do dostania w zamiennikach co w przypadku np. tulei zupełnie nie robi różnicy gdyz nie sądzę aby ktoś z nas jedził Sigmą następne 10 lat. Trochę gorzej wypada jakość zamienników końcówek drążków kierowniczych - można trafić niezłą chałę. Z łącznikami stabilizatorów nie ma problemów. Nawet teoretycznie niewymienne sworznie wahaczy przednich można dostać w zamiennikach - jakość znośna a z ceną całego oryginalnego nowego wahacza nie ma co porównywać... Ogólnie ceny zamienników jak do każdego innego japończyka. W kwestii amortyzatorów zdecydowanie KAYABY - z tym, że osobiście polecam gazowe, dwukomorowe. Choć są trochę droższe ale zdecydowanie trwalsze a i autko jest o niebo przyjemniejsze w prowadzeniu...
Jeśli chodzi o części silnikowe to tylko oryginalne lub dobre japońskie zamienniki, unikać chińszczyzny i włoszczyzny - te sprawdzają się tylko w kuchni Ceny różne, choć w tym przypadku doradzam zakupy raczej pod kątem jakości.
Części eksploatacyjne tj. filtry, płyny, oleje, wedle uznania ze wskazaniem na markowe produkty i oczywiście wedle zaleceń MM.
Dodam tyle, że w przypadku odpowiedniej eksploatacji i przemyślanych napraw (nie pod kątem najniższych cen) autko to odwdzięczy się długą, bezawaryjną pracą
Pozdrawiam.
kordiank2 - 13-07-2006, 11:51
polemizowałbym z tym zawieszeniem: przód - owszem dostępny w zamiennikach, ale najważniejszych tulei do tylnych wahaczy (w sumie 6szt.) w zamiennikach do mojej sigmy (F16A) niestety nie znalazłem...
Anonymous - 13-07-2006, 14:17
Coż znakiem tego słabo szukałeś czery z sześciu dostał byś u mnie od ręki. A te dwie pozostałe, których faktycznie nie ma w zamiennikach zastępuje się tulejami przednimi od Mazdy 626, trzeba je tylko odrobinkę skrócić...
Pozdrawiam.
Anonymous - 20-07-2006, 13:03 Temat postu: Części Podzielam opinię przedmówców. Części eksploatacyjne bez większych problemów. Gorzej z innymi detalami np. ostatnio zaparkował mi oszołom w bagażniku, nakładka odblaskowa tylnej klapy w kombi jest adostępna w normalnych pieniądzach. Poza tym polecam autko, moje jest 1993 3.0 12V kombi PDW automat z gazownią i ma już 312.000 przebiegu - ani śladu rdzy, serducho zdrowe tylko skrzynka ostatnio szwankuje. Jak ktoś ma takie autko w automacie pomogę przy problemach. Przetarłem już kilka szlaków naprawczych i zazwyczaj można uniknąć kosztownych remontów skrzyni. Właśnie jestem w trakcie rozbierania skrzyni chyba poleciały mi tarczki i przekładni w OV w skrzyni.
Pozdrawiam Mitsmaniaków a w szczególności Sigmiwiczów
Anonymous - 07-08-2006, 11:39
Chi-Man : Mam problem ze znalezieniem części do przodu swojego miska (Sigma kombi rok 94). Zawieszenie już czas reanimować a tu cześci jak na lekarstwo. Napisałeś że to nie problem wieć może poratowałbyś kolegę z podobnym samochodem i podał namiary gdzie można kupić siemerbloki (chyba tak to się pisze) do przodu????
Pozdawiam
Nachbar
Anonymous - 10-08-2006, 19:27
Witam
Nachbar poszukaj w sieci sklep AUTO MALIK tam dostaniesz wszystko do swojej
misi i co najważniejsze w przystępnej cenie.
Pozdrawiam.
|
|
|