To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Elantra, Lantra - Lantra umarła

kliszczo - 18-02-2009, 11:52
Temat postu: Lantra umarła
Witam, mam Lantre J1 1,6 16v 92r. mój problem wygląda następująco: auto normalnie chodziło wszystko bez problemu aż ostatnio zachodzę rano a tu nic.Rozrusznik kręci normalnie, ale nie ma wogle iskry na żadnej świecy, przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie i nie słychać tego typowego załączenia się przekaźnika a co za tym idzie pompa nie podaje paliwa.Sprawdziłem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki i wszystko wygląda na dobre.Już tyle się naczytałem że totalnie nie wiem co się dzieje.POMOCY.
e-gen - 18-02-2009, 14:16

Czy rozrusznik kręci bardzo szybko? jakby bez oporu?
kliszczo - 18-02-2009, 16:48

Rozrusznik kręci normalnie tak jak zwykle.
e-gen - 18-02-2009, 23:43

Przede wszystkim wymrugaj diodą kody błędów (opis na stronie Krzyżaka).

Ja stawiam na uszkodzenie:
- power transistors
- kondensatorów w ECU
- czujnik położenia wałka rozrządu

kliszczo - 19-02-2009, 09:57

Panowie dzisiaj jeździłem szukać serwisu który mi podłączy auto do komputera i lipa nikt nie posiada programu do hyundaia.Już nie wiem co robic nikt nie chce podjąć się jego naprawy a ja nadal nie wiem co jest w nim nie tak.Odłączyłem akumulator i podłączyłem spowrotem i teraz słychać jak pompa przy rozruchu chodzi i przekaźnik się załącza ale z dwóch styków tylko ten co steruje pompą a ten drugi jest chyba od zapłonu to nawet nie drgnie tak jakby nie dostawał impulsu.Kiedyś miałem taką sytuacje w czasie jazdy że ten przekaźnik zaczął pykać i obroty zaczeły spadać ale po chwili było ok. To chyba były oznaki mojego problemu.

A co do sprawdzenia tych błędów to na strinie Krzyżaka jest opis jak to zrobić w mitsubishi a ja mam hyundaia chociaż komputer jest właśnie mitsubishi.Jak dobrze pamiętam to w którymś colcie jest taki sam silnik. Wie ktoś może gdzie w lantrze znajduje się to miejsce gdzie trzeba podłączyć diodę do sprawdzenia ECU

Ludzie pomocy :!:

e-gen - 19-02-2009, 11:33

Przy lewej nodze kierowcy - w skrzynce bezpieczików;

Wiedzę dot. serwisu swojej Lantry możesz garściami czerpać m.in. z Eclipse 1G/2G 2.0 DOHC , Colta C5x (czyli do 92') 1.6 i 1.8 DOHC 16v, Sonaty DOHC

Kapitalny wątek dotyczący bardziej precyzyjnego diagnozowania z wykorzystaniem starego Palmtopa link , ale na tą chwilę wystarczy jak podłączysz diodę 12v i wybłyskasz kody błędów.

Dużo pracy też nie zajmuje wyjęcie komputera (znajduje się też w pobliżu lewej nogi kierowcy) i sprawdzenie czy kondensatory się nie wylały...

kliszczo - 19-02-2009, 13:17

Panowie czy to możliwe ze po podłączeniu diody 12v ona wogle nie będzie świecić
e-gen - 19-02-2009, 13:44

kliszczo napisał/a:
Panowie czy to możliwe ze po podłączeniu diody 12v ona wogle nie będzie świecić

sprawdź na bateryjce czy wogóle; następnie spróbuj ją podpiąć odwrotnie.

Z innej beczki; czy po przekręceniu kluczyka na desce rozdzielczej zapalają się kontrolki, w tym żółta CHECK ENGINE?

kliszczo - 19-02-2009, 13:55

Tak dioda napewno działa i odwrotnie też już próbowałem a co do kontrolek to świecą ale żółta CE nie świeci od kąd go kupiłem chyba żarówka padła a jakbym chociaż wiedział czy świeci czy nie to zawsze coś.
e-gen - 19-02-2009, 14:34

kliszczo napisał/a:
Tak dioda napewno działa i odwrotnie też już próbowałem a co do kontrolek to świecą ale żółta CE nie świeci od kąd go kupiłem chyba żarówka padła a jakbym chociaż wiedział czy świeci czy nie to zawsze coś.


OK, spróbuj jeszcze z tą diodą i złaczem diagnostycznym, z tego co pamiętam to w czasie testu zapłon musi być w w pozycji ON (ale bez zapalania). Ewentualnie spróbuj z innymi PIN-ami w tym złaczu (są w sumie chyba trzy PINy). Musi działać :)

kliszczo - 19-02-2009, 14:38

Tak w tym złączu są 3 piny a próbowałem na włączonym zapłonie kontrolki normalnie się świecą to może dioda nie taka już nie wiem jeden kabel ma być podłączony pod pierwszy pin a drugi kabel pod 3 pin
e-gen - 19-02-2009, 14:51

kliszczo,
sprawdź wszystkie PIN-y

Dysponujesz omomierzem?

kliszczo - 19-02-2009, 15:07

Kurcze możliwości póbowałem już chyba wszystkie chybe ze 3 diody zmieniłem i nic a obrotomierz posiadam przy próbach odpalenia auta nawet nie drgnie
e-gen - 19-02-2009, 15:22

kliszczo,
miałem na myśli omomierz :)

Wymontuj komputer i go otwórz.

kliszczo - 19-02-2009, 16:05

sorry za pomyłkę a omomierz nie posiadam kompa już wyjmowałem w środku wygląda tak sobie widać że coś z nim się już działo bo były wymieniane kondensatory ale kiedy to nie wiem i płytka jest dziwnie zasiarczona przy większości układów widać białe plamy jakby coś się wylało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group