[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - testy euro ncap
michalek_p - 19-02-2009, 15:37 Temat postu: testy euro ncap Znalazłem dziś na stronach Euro NCAP wyniki testów zderzeniowych Lancera:
http://www.euroncap.com/c...60-776f93376f0a
5 gwiazdek
rochas40 - 19-02-2009, 15:47
bardzo ładnie i o to chodzi
Anonymous - 19-02-2009, 16:02
Ja tylko zauważam: test na zderzenie czołowe asymetyczne 64km/h, test na uderzenie boczne samochodu 50 km/h, test na zdrerzenie boczne z drzewem 30km/h. przy wiekszych prędkościach (a takie rozwija Lancer) niestety mozemy nie wyjść z tego cało. Ale poziom bezpieczeństwa jest wysoki jak na obecną chwilę i klasę auta. To nie ulega wątpliwości.
filippoz - 19-02-2009, 16:16
Zorro123 napisał/a: | Ja tylko zauważam: test na zderzenie czołowe asymetyczne 64km/h, test na uderzenie boczne samochodu 50 km/h, test na zdrerzenie boczne z drzewem 30km/h. przy wiekszych prędkościach (a takie rozwija Lancer) niestety mozemy nie wyjść z tego cało. Ale poziom bezpieczeństwa jest wysoki jak na obecną chwilę i klasę auta. To nie ulega wątpliwości. |
Zawsze można liczyć na hamulce że ze 120 się wyhamuje do 0 a inne auto nie daj Bóg nic nie drgnie i walnie przy jego 128 czyli w sumie po 64km/h na auto oczywiście nikomu nie życzę tego.
Z drugiej strony, czasem są takie crashe że mucha nie ma prawa przeżyć a ludzie wychodzą z kilkoma zadrapaniami, widujesz auto prawie nie tknięte a osoba zmarła.
Nie ma reguły ... oby nigdy nikomu poduszka się nie przydała
Anonymous - 19-02-2009, 17:04
filippoz napisał/a: | Zawsze można liczyć na hamulce że ze 120 się wyhamuje do 0 a inne auto nie daj Bóg nic nie drgnie i walnie przy jego 128 czyli w sumie po 64km/h na auto | Obawiam się błedu w Twoich wyliczeniach. W testach NCAP samochód uderza z predkością 64 km/h w nieuginalną przeszkodę a Ty twierdzisz że jest to samo jak ktoś wali w ciebie z prędkaością 128km/h i skutek jest ten sam bo oba auta się troche pogniotą? Zauważ ze pęd rośnie wykładniczo a nie proporcjonalnie.
filippoz napisał/a: | Z drugiej strony, czasem są takie crashe że mucha nie ma prawa przeżyć a ludzie wychodzą z kilkoma zadrapaniami, widujesz auto prawie nie tknięte a osoba zmarła. | Z tym sie po części zgadzam. Przykład Zientarskiego. Ale jego współtowarzysz już nie przeżył. Ale jak to mówią "strzeżonego Pan Bóg strzeże"
jurekschroda - 19-02-2009, 17:28
He he, kiedyś widziałem wypadek, w którym poczciwy maluch uderzony przez inny samochód osobowy w bok po prostu rozpadł się na dwie części (spawany chyba czy co), a kierowcę wyrzuciło z auta na kilkanaście metrów. Jedyne obrażenia to stłuczony łokieć
filippoz - 19-02-2009, 21:18
Zorro123 napisał/a: | Obawiam się błedu w Twoich wyliczeniach. W testach NCAP samochód uderza z predkością 64 km/h w nieuginalną przeszkodę a Ty twierdzisz że jest to samo jak ktoś wali w ciebie z prędkaością 128km/h i skutek jest ten sam bo oba auta się troche pogniotą? Zauważ ze pęd rośnie wykładniczo a nie proporcjonalnie. |
nie że się trochę pogniotą ale z tego co pamiętam siła się w pewnym stopniu rozłoży, jakby oba się cyknęły pędząc po 120 to raczej tylko zbierać z ulicy na szufelkę
ta przeszkoda w NCAP jest nieruchoma, jednak jak jedno auto walnie w drugie to energia wyzwolona podczas uderzenia przesunie auto uderzone odbierając energię z pojazdu uderzającego tzn wiesz o co mi chodzi ? suma będzie taka że zniszczenia duże tyle tylko że proporcjonalnie mniejsze jakby walnął w tą przeszkodę przy 120 z NCAP
kurde zakręciłem się
Anonymous - 19-02-2009, 21:39
Chodzi Ci o sprężystość. Posłużę się przykładem co innego uderzyć w beton a co innego w sprężystą blachę. Ale mimo wszystko prędkość robi swoje. I nie ma niezniszczalnych samochodów.
filippoz - 19-02-2009, 22:46
O widzisz Jakiś ty mądry za prezydenta jak znalazł hehe, a tak serio no właśnie brakowało mi tego, tak więc Dziękuję za uzupełnienie mojego wpisu.
Nie ma niezniszczalnych bo nie wprowadzono do produkcji tych sławnych polskich zderzaków pochłaniających energię wtedy byłoby po sprawie
Morfi - 20-02-2009, 08:27
filippoz, te zderzaki to były do 30km/h
A muszy byc strefa kontrolowanego zgniotu. Chociazby te 90 cm. Bo inaczej nasze ciało mogło by nie wytrzymac takiego nagłego zatrzymania Pędu.
Pamiętajcie o przeciążeniu panujacym podczas wypadku. Nasze ciało waży wtedy pare Ton.
filippoz - 20-02-2009, 18:25
Morfi napisał/a: | były do 30km/h |
człowiek codziennie uczy się czegoś nowego
Morfi - 20-02-2009, 21:34
http://www.jakubw.pl/zderzak/index.html
Moze sie jeszcze uda kolesiowi I zarobi miliony
filippoz - 21-02-2009, 00:09
ale komuna zaleciało jak odpaliłem te filmiki hehe
Anonymous - 21-02-2009, 13:09
Spodziewałem się pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP
W końcu sam producent o tym zapewniał po wykonaniu swoich testów wewnętrznych.
Co ciekawe, Mazda 6 uzyskała porównywalne do Lancera wyniki (ochrona dorosłych -lepiej wypada Lancer, ochrona pieszych -lepiej wypada mazda), a Mazda 6 jest autem o klasę wyższym od Lancera.
mazin - 02-03-2009, 17:34
Forensic napisał/a: | Spodziewałem się pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP
W końcu sam producent o tym zapewniał po wykonaniu swoich testów wewnętrznych.
Co ciekawe, Mazda 6 uzyskała porównywalne do Lancera wyniki (ochrona dorosłych -lepiej wypada Lancer, ochrona pieszych -lepiej wypada mazda), a Mazda 6 jest autem o klasę wyższym od Lancera. |
Lepiej wypadł nasz lancelot od takiej np. Vitary, co mnie baaardzo zdziwiło
A jeśli chodzi o fuksiarzy i wypadki, z których wychodzą bez szwanku, to polecam:
http://www.youtube.com/watch?v=zuiOS2NzXU8
http://www.youtube.com/watch?v=blp_XqCs2BU
A tutaj największy fuksiarz wszechczasów:
http://www.youtube.com/watch?v=9HG80oY8tlg
Ten ostatni filmim trwa ponad 8 minut, jest totalnym OT, nie ma nic wspólnego z samochodami, ale chyba najbardziej warto właśnie ten obejrzeć w całości
|
|
|