To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - testy euro ncap

michalek_p - 19-02-2009, 15:37
Temat postu: testy euro ncap
Znalazłem dziś na stronach Euro NCAP wyniki testów zderzeniowych Lancera:

http://www.euroncap.com/c...60-776f93376f0a

5 gwiazdek :)

rochas40 - 19-02-2009, 15:47

bardzo ładnie i o to chodzi :)
Anonymous - 19-02-2009, 16:02

Ja tylko zauważam: test na zderzenie czołowe asymetyczne 64km/h, test na uderzenie boczne samochodu 50 km/h, test na zdrerzenie boczne z drzewem 30km/h. przy wiekszych prędkościach (a takie rozwija Lancer) niestety mozemy nie wyjść z tego cało. :wink: Ale poziom bezpieczeństwa jest wysoki jak na obecną chwilę i klasę auta. To nie ulega wątpliwości.
filippoz - 19-02-2009, 16:16

Zorro123 napisał/a:
Ja tylko zauważam: test na zderzenie czołowe asymetyczne 64km/h, test na uderzenie boczne samochodu 50 km/h, test na zdrerzenie boczne z drzewem 30km/h. przy wiekszych prędkościach (a takie rozwija Lancer) niestety mozemy nie wyjść z tego cało. :wink: Ale poziom bezpieczeństwa jest wysoki jak na obecną chwilę i klasę auta. To nie ulega wątpliwości.


Zawsze można liczyć na hamulce że ze 120 się wyhamuje do 0 a inne auto nie daj Bóg nic nie drgnie i walnie przy jego 128 czyli w sumie po 64km/h na auto ;) oczywiście nikomu nie życzę tego.

Z drugiej strony, czasem są takie crashe że mucha nie ma prawa przeżyć a ludzie wychodzą z kilkoma zadrapaniami, widujesz auto prawie nie tknięte a osoba zmarła.

Nie ma reguły ... oby nigdy nikomu poduszka się nie przydała :)

Anonymous - 19-02-2009, 17:04

filippoz napisał/a:
Zawsze można liczyć na hamulce że ze 120 się wyhamuje do 0 a inne auto nie daj Bóg nic nie drgnie i walnie przy jego 128 czyli w sumie po 64km/h na auto
Obawiam się błedu w Twoich wyliczeniach. W testach NCAP samochód uderza z predkością 64 km/h w nieuginalną przeszkodę a Ty twierdzisz że jest to samo jak ktoś wali w ciebie z prędkaością 128km/h i skutek jest ten sam bo oba auta się troche pogniotą? :D Zauważ ze pęd rośnie wykładniczo a nie proporcjonalnie.
filippoz napisał/a:
Z drugiej strony, czasem są takie crashe że mucha nie ma prawa przeżyć a ludzie wychodzą z kilkoma zadrapaniami, widujesz auto prawie nie tknięte a osoba zmarła.
Z tym sie po części zgadzam. Przykład Zientarskiego. Ale jego współtowarzysz już nie przeżył. Ale jak to mówią "strzeżonego Pan Bóg strzeże" :mrgreen:
jurekschroda - 19-02-2009, 17:28

He he, kiedyś widziałem wypadek, w którym poczciwy maluch uderzony przez inny samochód osobowy w bok po prostu rozpadł się na dwie części (spawany chyba czy co), a kierowcę wyrzuciło z auta na kilkanaście metrów. Jedyne obrażenia to stłuczony łokieć :shock:
filippoz - 19-02-2009, 21:18

Zorro123 napisał/a:
Obawiam się błedu w Twoich wyliczeniach. W testach NCAP samochód uderza z predkością 64 km/h w nieuginalną przeszkodę a Ty twierdzisz że jest to samo jak ktoś wali w ciebie z prędkaością 128km/h i skutek jest ten sam bo oba auta się troche pogniotą? :D Zauważ ze pęd rośnie wykładniczo a nie proporcjonalnie.


nie że się trochę pogniotą ale z tego co pamiętam siła się w pewnym stopniu rozłoży, jakby oba się cyknęły pędząc po 120 to raczej tylko zbierać z ulicy na szufelkę :)

ta przeszkoda w NCAP jest nieruchoma, jednak jak jedno auto walnie w drugie to energia wyzwolona podczas uderzenia przesunie auto uderzone odbierając energię z pojazdu uderzającego :D tzn wiesz o co mi chodzi :D ? suma będzie taka że zniszczenia duże tyle tylko że proporcjonalnie mniejsze jakby walnął w tą przeszkodę przy 120 z NCAP :)

kurde zakręciłem się :D

Anonymous - 19-02-2009, 21:39

:lol: Chodzi Ci o sprężystość. Posłużę się przykładem co innego uderzyć w beton a co innego w sprężystą blachę. Ale mimo wszystko prędkość robi swoje. I nie ma niezniszczalnych samochodów. :D
filippoz - 19-02-2009, 22:46

O widzisz :D Jakiś ty mądry :) za prezydenta jak znalazł :) hehe, a tak serio no właśnie :) brakowało mi tego, tak więc Dziękuję za uzupełnienie mojego wpisu.

Nie ma niezniszczalnych bo nie wprowadzono do produkcji tych sławnych polskich zderzaków pochłaniających energię :) wtedy byłoby po sprawie :)

Morfi - 20-02-2009, 08:27

filippoz, te zderzaki to były do 30km/h :P
A muszy byc strefa kontrolowanego zgniotu. Chociazby te 90 cm. Bo inaczej nasze ciało mogło by nie wytrzymac takiego nagłego zatrzymania Pędu.
Pamiętajcie o przeciążeniu panujacym podczas wypadku. Nasze ciało waży wtedy pare Ton.

filippoz - 20-02-2009, 18:25

Morfi napisał/a:
były do 30km/h


człowiek codziennie uczy się czegoś nowego :)

Morfi - 20-02-2009, 21:34

http://www.jakubw.pl/zderzak/index.html
Moze sie jeszcze uda kolesiowi :P I zarobi miliony :P

filippoz - 21-02-2009, 00:09

ale komuna zaleciało jak odpaliłem te filmiki hehe :D
Anonymous - 21-02-2009, 13:09

Spodziewałem się pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP :wink:
W końcu sam producent o tym zapewniał po wykonaniu swoich testów wewnętrznych.
Co ciekawe, Mazda 6 uzyskała porównywalne do Lancera wyniki (ochrona dorosłych -lepiej wypada Lancer, ochrona pieszych -lepiej wypada mazda), a Mazda 6 jest autem o klasę wyższym od Lancera.

mazin - 02-03-2009, 17:34

Forensic napisał/a:
Spodziewałem się pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP :wink:
W końcu sam producent o tym zapewniał po wykonaniu swoich testów wewnętrznych.
Co ciekawe, Mazda 6 uzyskała porównywalne do Lancera wyniki (ochrona dorosłych -lepiej wypada Lancer, ochrona pieszych -lepiej wypada mazda), a Mazda 6 jest autem o klasę wyższym od Lancera.


Lepiej wypadł nasz lancelot od takiej np. Vitary, co mnie baaardzo zdziwiło :)

A jeśli chodzi o fuksiarzy i wypadki, z których wychodzą bez szwanku, to polecam:

http://www.youtube.com/watch?v=zuiOS2NzXU8
http://www.youtube.com/watch?v=blp_XqCs2BU

A tutaj największy fuksiarz wszechczasów:
http://www.youtube.com/watch?v=9HG80oY8tlg
Ten ostatni filmim trwa ponad 8 minut, jest totalnym OT, nie ma nic wspólnego z samochodami, ale chyba najbardziej warto właśnie ten obejrzeć w całości :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group