To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Silniczek wycieraczek tylnich

JayChyl - 20-02-2009, 11:11
Temat postu: [CA1A 1.3] Silniczek wycieraczek tylnich
Rok temu zalatwilem sobie tylną wycieraaczkę, zamarznieta tylko szyba pokryta grubą warstą lodu, pstryk i koniec, na drugi dzień jak włączyłem zaczęła ciężko chodzić (10 sekund zanim wytarla i wrocila na miejsce) a potem juz wogole ani drgnęła.

Ewidentnie jest to wina spalonego silniczka i należy kupić nowy? Na allegro udało mi się znaleźc taki za 60zł używany.

Anonymous - 20-02-2009, 11:29

Niekoniecznie spalony. Może być wytarta ośka lub koronka w ramieniu wycieraczki. Zdejmij ramię wycieraczki i obejszyj dokłądnie. Sprawdź, czy silniczek pracuje bez wycieraczki (lub z wycieraczką odsunętą od szyby). Jeśli wytarta jest ośka lub spalony silniczek - czeka Cię jego wymiana, jeśłi wytarta koronka ramienai wycieraczki - ramię do wymiany.
JayChyl - 20-02-2009, 11:33

Czyli jesli odegnę wycieraczkę, i silniczek będzie chodził normalnie - wymienić tylko ramię.
Jeżeli silniczek będzie słabo chodził lub wcale - wymienic caly miechanizm.

jolly69 - 20-02-2009, 14:21

Jak kupiłem kiedyś Colta to wycieraczka zupełnie nie dawała znaku życia. Też myślałem że jest spalony silnik. Sprawdziłem że napięcie do silnika dochodzi, więc wkręciłem silnik i okazało się że miejsce, gdzie montuje się ramię wycieraczki było tak zapieczone, że nie było szans na jakikolwiek ruch, musiałem go wybijać młotkiem na imadle. Dodam tylko że pomimo takiego zapieczenia i kilkakrotnego włączania silniczka ten się nie spalił, dlatego sądzę że u Ciebie też wcale nie musi być spalony. Po nasmarowaniu i rozruszaniu wszystkiego wycieraczka pracowała przez kilka lat bez problemów. Aha.. z tego co pamiętam to chyba wycieraczka tylna chodzi bez przekaźnika. Zaobserwowałem, że przy długiej pracy nagrzewał się wyłącznik , co znaczy że wycieraczka była bezpośrednio z niego zasilana. Może właśnie w nim tkwi problem ( wypalone styki na skutek przeciążenia o którym napisałeś- nie zaszkodzi sprawdzić). generlanie jak ktoś długo nie używa wycieraczki to potrafi się zapiec
Tomekp - 20-02-2009, 14:30

jolly69 napisał/a:
Też myślałem że jest spalony silnik. Sprawdziłem że napięcie do silnika dochodzi, więc wkręciłem silnik i okazało się że miejsce, gdzie montuje się ramię wycieraczki było tak zapieczone, że nie było szans na jakikolwiek ruch, musiałem go wybijać młotkiem na imadle.

Dokładnie tak samo było u mnie, zapieczona na amen, trzeba było ośkę wybijać. Przetarcie lekko papierem i pożądne smarowanie i chodzi do dziś jak nówka. Kwestia jedynie dostania się do środka mechanizmu.

Anonymous - 20-02-2009, 17:49

JayChyl napisał/a:
Czyli jesli odegnę wycieraczkę, i silniczek będzie chodził normalnie - wymienić tylko ramię.
Zanim wymienisz całe ramię, załóż jeszcze inną wycieraczkę lub samą gumkę i sprawdź, czy normalnie pracuje. Kiedyś tak "naprawiłem" tylną wycieraczkę w Seicento koleżanki z pracy. Gumowe pióro było tak stare, że w ogóle nie ślizgało się po szybie.
karolgt - 21-02-2009, 01:33

przyłącze sie do tematu.

macie jakiś łatwy sposób na sprawdzenie czy to wina samego włącznika?
Pewnie wystarczy połączyć ze sobą któreś 2-3 styki żeby poszedł prąd do wycieraczki z tyłu, tylko które?

Mam teraz nowy cały mechanizm od Browara, mowi ze napewno dobry, wiec pewnie dziala. no ale podlaczylem i nic :? sprawdzilem wszystkie bezpieczniki - są ok. Wyłącznik rozkręciłem, wyczyścilem - nie pomogło.
Dodam ze spryskiwacz tylnej szyby działa dobrze, natomiast przy wyłanczaniu wycieraczki słychać jakby "zwarcie".

Macie jakiś pomysł jak to ruszyć? niechce mi sie po prostu jechać po sam włącznik :P

p.s a w moim starym mechaniźmie tak się ramiie zablkowało że młotkiem nie poszło więcej niż 2 cm :)

jolly69 - 21-02-2009, 08:59

Przy załączonej wycieraczce powinny stykać piny 2 i 7 włącznika, przy wyłączonej - 4 i 7. Na pinie 2 powinno być chyba zasilanie, jeżeli bezpieczniki są ok. Na 4 zasilanie jest tylko po to żeby wycieraczka wróciła do pozycji startowej.

Tu masz link do strony z manuala

karolgt - 21-02-2009, 09:27

ok dziękuje :)
Sprawdze w poniedziałek czy to wina siliczka albo jakis kabli, czy wylacznika,

JayChyl - 21-02-2009, 09:59

Ja tez sprawdze z tą wycieraczką dziśi dam znać. :D

[ Dodano: 22-02-2009, 10:23 ]
A nawet nie ruszy. Sprawdze jeszcze napięcie na wtyczce do silniczka wycieraczki czy wogołe jakieś jest i czy nie ma zadnego spadku napiecia. Ale to dopiero jak sie ociepli bo jest -16 stopni C :D Relacje niebawem

pyjte - 23-02-2009, 16:39

No to ja ide i sprawdzać swoja ;/
kubanczyk20 - 14-03-2009, 16:43

Hej, podobnie pytanie odnosnie silniczka wycieraczek tym razem przednich w colcie 96. wczoraj nagle podczas pracy przerywanej wycieraczki zaczely stawac w roznych pozycjach a nie tylko w momencie gdy sa najnizej. silnik pracuje poniewaz na ustawieniu na wolnych i szybkich obrotach dziala bez zarzutu. problem jest tylko z powrotem do pozycji 'zerowej' i z praca przerywana. Gdy podlaczylem sam plus na kostke silnika : 1 - predkosc low dziala dobrze, 2- predkosc high dziala dobrze, 3 - automatyczny powrot do pozycji 'zero' niby dziala ale silnik sie bardzo grzeje a raczej z kostki (moze okolic) po chwili zaczyna sie wydobywac dymek, czyzby spalony jakis uklad w silniku ??

prosze o pomoc.

Hugo - 15-03-2009, 11:35

kubanczyk20 rozbież silniczek wycieraczek na części, wyczyść bieżnię i styki. Brak kontaktu i wycieraczki stają gdzie chcą.
karolgt - 28-03-2009, 13:40

skąd silniczek wycieraczki tylnej bierze mase? dzisiaj podłączyłem - nowy silniczek, nowy włącznik wycieraczki - powiesiłem silniczek na kablu - nie działało, pomyslałem ze może mase bierze z klapy, dotknałem, zaiskrzyło :D i chyba silniczek ruszył, chyba, nie jestem na 100% pewien. Więc skręciłem wszystko, tzn silniczek do klapy, włączyłem pstryczkiem i nic. Nie działa.

Nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny. Bezpieczniki już wcześniej wszystkie sprawdzałem, jak pisałem - silniczek napewno sprawny, 2 włączniki do dyspozycji i nie działa dalej.

londolut - 28-03-2009, 15:53

karolgt, zobacz czy instalacja jest cała. Jak zaiskrzyło to może coś przepaliłeś. Sprawdź całą skrzynkę bezpieczników. U mnnie nie działa zapaliczka, bezpiecznik cały i okazało się, że przewody były upalone.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group