To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] słabo świecące reflektory

j-rules - 20-02-2009, 18:45
Temat postu: [CB4 1.6] słabo świecące reflektory
Witam.
Zastanawiam sie nad poprawieniem jakości oświetlenia mojego miska. Ogolnie nakreslajac problem chce zwrocic uwage ze jadac w nocy da sie zauwazyc ze lampy swieca mi kiepsko. Wlaczajac drogowe swieca wyraznie jasniej ale niewiele dalej, wnioskuje ze cos jest nie tak.
Podejrzewam ze zarowki sa kiepskie, ale reflektory tez moga byc juz mocno zuzyte/brudne/starte. Od czego zaczac?
Czy bawic sie w czyszczenie lamp od srodka? Czy kupic lepsze zarowki i sprawdzic efekt?
Nie bardzo widze w moim miescie mozliwosc regeneracji odblysnikow, nie jestem anwet pewien czy taka zabawa sie oplaca.
Zastanawiam sie rowniez nad zakupem nowej pary oczu i tu tez przydalaby mi sie rada.
Tak na pierwszy strzal znalazlem w tym samym sklepie te same lampki w roznych cenach
lampa tansza oraz lampa drozsza Widze ze roznia sie producentem, ale ogolnie nie mam pojecia czym sie keirowac przy zakupie lamp.
Zaznaczam ze to nie jest kwestia juz teraz, z reguly jak cos zaplanuje to i tak dlugo trwa zanim wykonam :P Kwestia pięniądzów..
Poradzicie cos?

rosomak1983 - 20-02-2009, 18:57

j-rules napisał/a:
Czy kupic lepsze zarowki i sprawdzic efekt?

zdecydowanie od tego zacznij...
Radziłbym poszukac jesli to bedziekonieczne ori używki bo niewiem czy zamienniki maja regulacje wysokosci... Mysle ze żarówki juz padaja... Zmień je.

ann87 - 20-02-2009, 19:19

rosomak1983 dobrze mówi, wódki mu dać :mrgreen:
A tak poważnie zacznij od żarówek. Co do lamp to będą się różnic jakośćią i trwałością odblasku chociaż według mnie to loteria bo droższy niekoniecznie będzie lepszy.
A tak na marginesie to światła w Lancerze świecą najlepiej z ok 8 aut jakimi miałam okazje jeździć więc duża szansa że coś się da z tym zrobić ;)

idas - 20-02-2009, 19:25

skoro świecą nisko to może po prostu są źle wyregulowane... nie mówię tu oczywiście o elektrycznej regulacji z kabiny tylko o śrubkach przy lampie:) Może być też tak że żarówki "źle siedzą" we wnęce reflektora.
j-rules - 20-02-2009, 19:42

Podziekowal.
W najblizszym czasie zamowie wiec x-treme od philipsa i zobaczymy co bedzie.
Jeszcze pytanko odnosnie dlugich czyli drogowych - jakie zarowki powinienem kupic?

rosomak1983 - 20-02-2009, 21:17

O ile dobrze pamietam to mamy żarówki H4 które zawieraja w sobie i mijania i drogowe :)
Osobne mamy postojowe wielowłokniste

idas - 20-02-2009, 22:14

Nie wydaje mi się aby wymiana na lepsze żarówki przyniosła znaczną poprawę, chyba że z jakichś "HIDów" z tesco czy carrefoura na osramy czy philipsy. Miałem zwykłe żarówki ze stacji marki Tungsram i wymieniłem na philipsy blue vision i oprócz zimniejszego koloru nie uzyskałem znacznie lepszego oświetlenia drogi, ale to może subiektywne odczucie. Próbuj, ja bym jednak najpierw wyregulował reflektory;)
qpal - 20-02-2009, 22:23

W szesnastoletnim samochodzie lampy mają prawo świecić trochę słabiej. W 90% przypadków, znaczącej poprawy w świeceniu reflektorów można zaznać po ich wytarciu od zewnątrz :D . Droższa żarówka ( ponoć lepsza ) w starym reflektorze będzie tylko nieznacznie lepiej (lub nawet gorzej ) świecić. Jakość światła odbitego ( takie wychodzi z reflektora ), zależy przede wszystkim od stanu odbłyśnika i szkła, a nie od żarówki. Gdyby mi to aż tak bardzo przeszkadzało, to bym:
-wytarł szkła
-ustawił reflektory
-próbował umyć reflektory ( opis gdzieś na forum colta )
-wymienił żarówki
-kupił nowe reflektory
-kupił inny samochód :rolleyes:
Co do kupna nowych ocząt, to spytaj Japaneze, co ma i w jakiej cenie, ja kupuje w www.all-parts.pl. Jest nawet post, polecani i nie dostawcy części ( http://forum.mitsumaniaki...hlight=japaneze ). Trudno coś mądrego poradzić w takim przypadku. Ja bym raczej zdał się na zaufanego sprzedawcę. Komuś przecież trzeba ufać :?

j-rules - 21-02-2009, 00:08

Cytat:
Gdyby mi to aż tak bardzo przeszkadzało
W ciagu dnia to wiadomo ze mnie to nie rusza, nie mniej lubie jezdzic w nocy, jak mam wybor dzien czy noc wybieram noc, swiatla to troche moj czuly punkt..
Cytat:
-wytarł szkła
.. a o czule punkty dbam. Wycieram czesto gesto, praktycznie codzien rnao wyjezdzajac z garazu "przecieram oczy" i to nie ze zdumienia :P
Cytat:
-ustawił reflektory
czyli udac sie do jakiejs konkretnej stacji w celu ustawienia swiatel?
Cytat:
-próbował umyć reflektory ( opis gdzieś na forum colta )
Rozwazam to, czytalem gdzies te opisy, chcialem tylko wiedziec czy wg was jest sens bawic sie w "szmaticzku na paticzku" :D
Cytat:
-wymienił żarówki
-kupił nowe reflektory
To prawdopodobnie bym tak zrobil. Kupie zarowki, zobacze co sie stanie.
Jak bedzie kiszka to byc moze kupie reflektory, bo wiem ze odblysniki pewnie sa juz mocno stare i to nie to co tygryski lubia najbardziej.
Cytat:
kupił inny samochód
nie wchodzi w gre! :D Dopiero co kupilem i w ogole go uwielbiam :P
i chce o niego dbac, co to za latwizna kupic nowy samochod ;p

idas - 21-02-2009, 00:35

Możesz sam ustawić reflektory:) Oto metoda (źródło- Diagnostyka samochodów osobowych Krzysztof Trzeciak) :





Powodzenia:)

Hornet - 21-02-2009, 10:10

Miałem podobnie. Po stłuczce wymiana oczu na nowe zamienniki. I słabo świecą. Na krótkich w nocy jechać sie nie dało, na długich co 2 mi mrugał. Wymieniałem żarówki - nie pomagało. Już chciałem szukać używek, gdy przyszedł czas przeglądu. I się okazało że lampy są źle ustawione, świecą na maksa w dół. Po regulacji bajka, nie widzę różnicy.
Moje zamienniki mają możliwość regulacją śrubą, jak się dokopie producenta to zapodam.
Tak więc tak jak mówił idas - zacznij od regulacji.

j-rules - 21-02-2009, 10:40

ooo dzieki wielkie. juz drukuje
Hugo - 21-02-2009, 18:12

Zmierz napięcie jakie jest we wtyczkach przy reflektorach. Wykręć reflektory, wlej gorącej wody z np. "Ludwikiem", zatkaj otwór żarówki dłonią i płucz reflektor czyniąc ruchy góra-dół i prawo-lewo. Wylej wszystko dokładnie ze środka i susz reflektory pół dnia na gorącym grzejniku (tylko nie za bardzo gorącym żeby obudowa się nie porozłaziła i żeby szkło nie pękło). Zamontuj reflektory, kup żarówki Osram Night Breaker +90% więcej światła, jedź na stację diagnostyczną na regulację reflektorów i myślę, że temat będzie można zamknąć :wink:
j-rules - 23-02-2009, 23:31

ok... troche sie przeciagnelo ale ustawilem sobie refki - jest widoczna poprawa jesli chodzi o zasieg. Natomiast drogowe w dlaszym ciagu nie swieca dalej od mijania (no moze kilka metrow), swieca raczej szerzej i jasniej :P
Jeszcze sie nie bawilem w czyszczenie wnetrza ani mierzenie napiecia - w weekend poswiece temu czas.


Co do zarowek. Tak sie w sumie namyslilem no i stwierdzam ze narazie nie wymienie, poczekam az padnie pierwsza. Zima jest i tak i po nocach jezdze narazie po meiscie, trasy ktore mialem nocne juz objechalem wiec...
A jak sie łaskawie zadna nie spali to na wiosne wymienie i tak :P

tomekk - 19-03-2009, 21:38

dokładnie tak jak mówi Hugo, tylko pamiętaj mierzenie napięcia tylko i wyłącznie przy podłączonych żarówkach! i wynik porównaj np z klemami akumulatora, kiedyś w fiacie uno tak miałem i na aku miałem 12.5v a na żarówkach 10.5v w takim wypadku montaż przekaźników i za ich pomocą żarówki czerpią prąd z aku i była super poprawa (w naszych lancerkach chyba takowe są montowane seryjnie:P).
W miśku aktualnie używam żarówki osram night breaker +90% takie są 100% legalne, tańsze od philipsa;) mają nieco bielszą barwę niż norma, nie kupuj niebieskich, bo będziesz miał gorszy efekt!
Nie kupuj żadnych hidów xenonów to nielegalne i stwarza zagrożenie dla innych!
Reflektory mam jeszcze oryginał i świecą rewelacyjnie, pozdrawiam Tomek



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group