[XX-92]Colt C50 i starsze - Bieg awaryjny - dlaczego??
Anonymous - 01-07-2006, 11:18 Temat postu: Bieg awaryjny - dlaczego?? Od jakiegoś czasu po nagrzaniu się silnika włacza mi się bieg awaryjny.. Misiu jechać jedzie ale az 40 km/h.. Wymieniłam mu już komputer, później jakiś czujnik temperatury i zamontowałam dodatkową chłodnicę oleju i dalej jest to samo.. Zmieniłam już mechanika i ten ostatni twierdzi że oryginalna chłodnica oleju szwankuje, przy wysokiej temperaturze nie odprowadza odpowiednio ciepła przy czym olej robi się rzadki i wysyła impuls do komputera a ten włacza bieg awaryjny - ponoć.. Czy to jest możliwe?? A może to coś innego a nie chłodnica oleju?? Prosze o pomoc.
josie - 01-07-2006, 18:19
O ile wiem to w Colcie jakiego posiadasz nie ma żadnego biegu awaryjnego. Owszem, jak komputer wykryje usterkę to przechodzi w tryb awaryjny ale można normalnie jechać z każdą prędkością.
Mechanik pieprzy głupoty i ciągnie Cię na kasę. To pewne. Normalne bajki Ci opowiada.
Na początek trzeba wymienić filtry (paliwa, powietrza), jeśli zapala się kontrolka Check Engine, zdiagnozować co to za usterka.
tomusn - 01-07-2006, 22:17
josie napisał/a: | O ile wiem to w Colcie jakiego posiadasz nie ma żadnego biegu awaryjnego. Owszem, jak komputer wykryje usterkę to przechodzi w tryb awaryjny ale można normalnie jechać z każdą prędkością. |
i tu jest josie problem bo chyba chodzi o automat...
josie - 01-07-2006, 23:01
tomusn napisał/a: | i tu jest josie problem bo chyba chodzi o automat... |
Heh... w takim razie odszczekuję wszystko bo automata to na zdjęciu widziałem tylko
luk_szc - 01-07-2006, 23:38
Do diagnozowania lepiej jechać w miarę możliwości do servi Mitsu a nie do domorosłych mechanirków z krótkimi łapkami i możliwościami . Niech zdiagnozują co i jak na kompie , majątku się nie zostawi . Jak padnie jednoznaczna odpowiedź to można się pobawić w mechaniorków , którzy to tylko wymienią daną część . Nawet jak ma człowiek pojęcie o skrzyniach automatycznych to nie zna tego co zapisał komputer tj. błędy skrzyni a jak wie jak je odczytać to zazwyczj nie wie jak je interpretować - a jak wie jak je odczytać i interpretować prawidłowo to nie trzeba jechać do servi U mnie zapisał jakieś blędy wybierania wałków ale nie miało to wpływu na dalszą pracę skrzyni .
Co do przechodzenia w stan awaryjny - nadmierne przegrzanie (co może powodować przejście w stan awaryjny) może uszkodzić skrzynię - i tu sprawdzić koniecznie czy wentylator jest i działa prawidłowo . Nie można nawet holować auta na "sznurku" bo może to doprowadzić do uszkodzenia skrzyni w skutek przegrzania !!
Krzyzak - 04-07-2006, 14:43
Ja też podejrzewam, że chodzi o awaryjny tryb pracy skrzyni biegów.
Nie ma innej opcji jak sprawdzenie na jaki błąd wskazuje komputer skrzynki.
A czy był w niej wymieniany olej z fitrem (i czyszczone magnesy)?
Ps. w tym Colcie nie ma specjalnej chłodnicy - skrzynka świetnie sobi radzi podłączona do chłodnicy silnika. Ja zacząłbym od sprawdzenia na gorącej skrzyni poziomu oleju (na biegu P lub N) - powinien być między min. a max. dla wskazań HOT. Potem wymiana oleju i filtra.
|
|
|