To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 GDI] Tylna półoś - jak wymatowac?

joni207 - 05-03-2009, 18:59
Temat postu: [1.8 GDI] Tylna półoś - jak wymatowac?
Jak w temacie, jak wymatowac?
Anonymous - 05-03-2009, 19:13

Rysunki są tu zawarte :wink: :

http://forum.mitsumaniaki...p=434600#434600

joni207 - 05-03-2009, 20:21
Temat postu: Tylna półoś w Pininie - jak wyciagnac?
Dd Gene, podpowiedz mi jak wyciagnac polos tylna w pininie 1,8 GDI z 2001 roku.
Gene - 06-03-2009, 08:24

Joni207, my Ciebie tez witamy na forum...

Nie jestem mechanikiem i nigdy nawet tej czynnosci nie widzialem. Nie odpowiem Ci jak wyciagnac/zdemontowac polos w Pinine. Jedyne co to umieszcze rysunek na ktorym jest to wyrysowane i opisane sa czynnosci serwisowe. Dla mechanika nie powinien byc trudny do przeczytania choc jest po angielsku.

tomekrvf - 06-03-2009, 23:47

Czynność ta nie jest skomplikowana dopóki łożysko chce wyjść z pochwy mostu.
joni207 - 08-03-2009, 19:58

pewnie jest wklejone to lozysko ale dzieki
Grelu - 08-07-2009, 23:33

Temat już drugiej świeżości ale może się komuś przyda - ja jestem świeżo po...

Całość jest w zasadzie banalna ale jeśli nie mamy odpowiedniego narzedzia może się wydawać że łożysko jest wklejone, wówczas pukanie, stukanie a nawet walenie młotkiem po piaście nic nie da. Używając ściągacza schodzi nawet najbardziej oporna. Ja swój ściągacz zrobiłem z kawałków złomu które plątały mi się po garażu (2 rurki + płaskownik...) Jesli ktoś z okolic krakowa/Jaworzna zamierza się za to zabrać mogę pożyczyć mój profesjonalny sprzet 8) wygląda nieciekawie ale robi ;D

Po kolei: odkręcasz koło, następnie zacisk hamulca - 2 śruby (u mnie ham. tarczowe), zdejmujesz tarczobeben/beben, demontujesz szczeki hamulcowe odkrecasz 4 śruby, które ujawnią się po zdjęciu całej spreżynowni i szczek hamulca. W tym momecie potrzebny jest ściągacz...

Wygląda to mniej więcej tak: do około 50 - 60 cm rurki z jednej strony dospawałem płaskowniki z nawierconymi dziurami pod szpilki koła, tak aby rurę osiowo przykręcić do piasty i możliwie sztywno. Na rurę nałożyłem odcinek ~ 15 cm grubościennej rury o takiej wewnętrznej średnicy, aby luźno przesuwała się po tej pierwszej. Ta grubościenna rura to młotek więc ważne aby była dość ciężka. Na 2 końcu tej pierwszej rury dospawałem kawalek mufki. W tą mufkę ma uderzać nasz młotek. Po przykręceniu do piasty i odkręceniu wspomnianych 4 śrub wystarczy uderzać tą grubą rurą w mufke przesuwając ją energicznie po rurce 1.

Mam nadzieję że dość jasno to opisałem. Pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group