To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Nakrętki od śrub stalowych do alufelg

idas - 06-03-2009, 19:16
Temat postu: Nakrętki od śrub stalowych do alufelg
Witam, moje pytanie dotyczy konieczności stosowania nakrętek do alufelg. Czy można użyć nakrętek od śrub stalowych do felg aluminiowych? Nakrętki od stalówek mają malutki stożek u spodu i pasują w otworze alufelgi idealnie, jedyny problem to klucz który ma za grubą nasadkę nie wchodzącą w otwór w alufeldze. Jeśli jednak nie ma przeciwwskazań od użycia tych samych nakrętek (szkoda mi wydawać 60 zł na głupie nakrętki..:/) to po prostu zeszlifuję lekko klucz i wejdzie spokojnie. Dzięki za odpowiedz:)
rosomak1983 - 07-03-2009, 01:26

idas, jesli srubki sie nie będa odkręcac to mozna :P jesli nie to nie... :) Ciezko powiedziec cokolwiek. Ogólnie nie bardzo ale w praktyce moze byc OK. Trzeba tylko zachowac ostrożność przy sprawdzaniu.
krzychu - 07-03-2009, 07:44

Moim zdanie nie można ponieważ do alusów dociska felgę większą powierzchnią, a jeśli przykręcimy od stalówki to będzie rozpychać na boki otwór co alusowi może zaszkodzić i mieć wpływ na bezpieczeństwo. Gdzieś na forum był fajny odręczny rysunek z działaniem sił szpilki na felgę stalową i aluminiową.

Krzychu

idas - 07-03-2009, 11:24

To miałaby być tylko tymczasowa sprawa, w najbliższym czasie kupiłbym odpowiednie nakrętki. Czy w krótkim czasie jeżdżenia (do miesiąca) mogłyby się felgi zniszczyć?
Uwex - 07-03-2009, 11:36

idas napisał/a:
Czy w krótkim czasie jeżdżenia (do miesiąca) mogłyby się felgi zniszczyć?
- trudno powiedzieć , ale istnieje taka możliwość . Jest jeszcze kwestia jakie to alumy - czy oryginalne Mitsu czy nie ? Bo nakrętki pasujące do jednych nie koniecznie będą pasowały do drugich . Więc ja raczej bym nie ryzykował , bo możesz sobie felgi zniszczyć , a do tego jeszcze kwestia pewności zamocowania felg - czyli Twoje bezpieczeństwo .
Berni - 07-03-2009, 12:17

Uwex napisał/a:
do tego jeszcze kwestia pewności zamocowania felg - czyli Twoje bezpieczeństwo .
i o to chodzi głównie jeżeli nakrętki mają mieć płaski spód to nie możesz założyc stożkowych ponieważ nie będą trzymac właściwie koła- żeby było całkiem wesoło mam 2 kpl. alufelg i w każdym są inne nakrętki- pozdrawiam acha 60 zeta to tanio(za swoje płaciłem 360)
pawela - 07-03-2009, 16:43

nakrętki do stalówek mają zazwyczaj półkolistą powierzchnię przylegania, a do alufelg - stożkową. Na dłuższą metę więc założone odwrotnie wyrabiają się. Inna sprawa, że większość nakrętek to stalówek to rozmiar 21, a do alu - 19. Ja do swoich alu kupowałem specjalne nasadki, bo tak mało jest miejsca na klucz
idas - 07-03-2009, 17:34

No właśnie:) mało miejsca na klucz:) wchodzi tylko 17 cienkościenna, z oryginalnego kompletu mitsubishi. Tak więc chyba muszę przy okazji zainwestować w taką specjalną nasadkę do klucza:/ ech koszty ciągle rosną:/ Co do nakrętek to ja mam 19 nie 21, mają stożkową budowę od spodu i wpasowują się ładnie w otwór alufelgi.
Qbatcz - 12-04-2009, 12:05

idas napisał/a:
Co do nakrętek to ja mam 19 nie 21, mają stożkową budowę od spodu i wpasowują się ładnie w otwór alufelgi.


moje też się wpasowywały ładnie, ale jak masz kredę to załóż alusia i posmaruj nakrętkę kredą, przy przykręcaniu pokaże ci w którym miejscu trzyma felgę..
ja za moje nakrętki dałem 160zł...

ja bym nie ryzykował.. bezpieczeństwo jest najważniejsze, nie chciałbym żeby przy 120 odpadło mi koło...

Havoc - 20-04-2010, 17:48

edit: zły wątek
kirbi - 11-05-2010, 21:13

To dokładnie jak z krzywą felgą. Niby się nie powinno a śmiem twierdzić, że ponad połowa kierowców jeździ i tyle. Jeżeli chcesz jeździć na śrubach od stalówek powinieneś przynajmniej raz w tygodniu sprawdzić czy są dokręcone (czy się nie poluzowały).
A z tym odpadnięciem koła to mała szansa, chociaż na pewno jest. Ale wcześniej na pewno usłyszysz niepokojące stuki z wadliwego koła.

robertdg - 11-05-2010, 21:46

kirbi, widziales kiedys aby felga aluminiowa przykrecona na sruby czy tez nakretki do felg stalowych sie odkrecila (zakladajac ze byla przykrecona wlasciwym momentem obrotowym) :?: Bo ja widzialem wrecz przeciwne przypadki, zwykla sruba czy tez nakretka do felg stalowych nie raz byla tak sklejona z alumem, ze nie raz widzialem jak goscie z zakladu wulkanizacyjnego jechali po ostatnia deske ratunku do mechanika badz slusarza aby cos zrobil by odkrecic kola. Takich przypadków znam mnóstwo, wiec jezeli felga alu to do tego nakretki czy tez sruby przeznaczone do alu.
kirbi - 11-05-2010, 21:56

Tak jak pisałem wcześniej. Nie powinno się, co nie oznacza że nie da się. Też jestem przeciwnikiem takich rozwiązań. Z tym zapiekaniem to święta racja. Ale i aluminiowe nakrętki czy śruby do aluminiowych felg potrafią się przypiec (np. jeśli użytkownik jeździ na całorocznych oponach i nie majstruje dłuższy czas przy kołach).
Zajc3w - 12-05-2010, 23:05

kirbi napisał/a:
. Z tym zapiekaniem to święta racja. Ale i aluminiowe nakrętki czy śruby do aluminiowych felg potrafią się przypiec (np. jeśli użytkownik jeździ na całorocznych oponach i nie majstruje dłuższy czas przy kołach).

Wystarczy miesiąc żeby nasadki połamać. klucz 50cm +przedłużka 120cm i nasadka 17 topexa rozpadła sie na pół, śruba ani drgnęła.

kirbi - 12-05-2010, 23:19

Bo to się nie robi pojedynczym kluczem, tylko krzyżakiem! I dwie rury po przeciwnych stronach, dwie osoby, jedna do góry daje, druga do dołu i wtedy nie ma praktycznie śruby która by nie poszła. Oczywiście te rury to przedłużki dosyć mocne muszą być. U mnie w warsztacie się używa ok. 80cm-trowych (tak na oko).Parę razy się zdarzyło, że nie poszły, jak na 16 lat istnienia firmy uważam że wynik całkiem niezły :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group