[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Płukanie silnika
vitalogy - 14-03-2009, 20:20 Temat postu: [CJ1A 1.3] Płukanie silnika Witam. Postanowiłem założyć taki temat ze względu na zaistniałą w moim Colcie (1.3 1999r., 115 tys. przebiegu oraz nieznany olej) sytuację. Otóż jestem po wymianie rozrządu. Miałem wymienić olej i zalać go Shell Helix 10W40, ale po odkręceniu pokrywy zaworów okazało się, że jest sporo zaschniętego oleju, nagaru. Silnik pracuje równo, pali 6 litrów, nie słychać żadnych stuków, puków. Czytając fakty na innych forach postanowiłem przepłukać silnik preparatem LIQUI MOLY Engine Flush i zalać go wspomnianym wyzej Shellem. Proszę o sensowne opinie wtajemniczonych. Pozdrawiam
[ Dodano: 15-03-2009, 15:31 ]
Nikt nie jest w temacie?
Anonymous - 15-03-2009, 20:21
Ale co konkretnie chciałbyś wiedzieć? Zalewasz na gorącym silniku, płukanka krąży po silniku razem z olejem, po czym spuszczasz olej i zalewasz nowym. Finito.
vitalogy - 15-03-2009, 21:21
Jasne... Samo płukanie od strony technicznej jest proste, bo pisze na opakowaniu produktu. Myślałem jednak, że forumowicze wtajemniczeni odpowiedzą na temat bardziej szczegółowo...
knut - 24-03-2009, 23:31
p(ł)ukać, p(ł)ukać i jeszcze raz p(ł)ukać - przy syntetyku nie trzeba tak często, jesli silnik jest ok to nic stać się nie może
Maretzky85 - 25-03-2009, 01:20
Ja bym się tylko zastanawiał czy jak jest dużo nagaru osadzonego to po pierwsze - rozpuszczając go mogą kawałki poodpadać i narobić szkód ? A po drugie czy uszczelniacze nie powiedzą "papa" i będzie rzygać z nich olejem po płukanku.
krzysieg - 21-05-2014, 21:36
Witam
Znalazłem ten temat zamiast zakładać nowego .
Powinienem już wymienić olej , do tej pory używany Mobil 10W40 .
Colt CJ1A , 191Kkm , bierze 0,4-0,5L na 1000km .
Silnik suchy , pod korkiem wlewu oleju i pod samą pokrywą
nic złego się nie widać .
Zastanawiam się nad płukanką czy użyć czy nie , już mam kupioną :
VALVOLINE VPS ENGINE FLUSH .
Olej zmieniam na Valvoline maxlife 10W40 .
pozdro
|
|
|