To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Zachodniopomorskie - Pomoc :(

Postremus - 25-03-2009, 21:01
Temat postu: Pomoc :(
Witam taki sam temat jest w dziale Warsztat lecz tam nie odpisują. Może koledzy z zachodniopomorskiej "dzielnicy" coś będą wiedzieli :) .


Jadąc do pracy o godzinie 6 samochód przez sporą ilość metrów po prostu nie ciągnie (na gazie) rozgrzeje się troszkę. Mam do przejechania 7 km. Po pracy kończę o 15 odpalam samochód chodzi z jakieś 5 minut ruszam.... znów nie ciągnie... po dojechaniu do skrzyżowania....hamuje i samochód mi gaśnie spadają obroty... próbuję odpalić i mi akumulator pada. Ile czasu mam go nagrzewać aby normalnie chodził na wolnych obrotach? Czy można coś zrobić aby zaczął normalnie jeździć?

Zajc3w - 25-03-2009, 21:29

Cześć.
Nie odpisują bo podałeś trochę za mało informacji...

Po 1 na PB na zimno jest ok ? czy też gaśnie i jest słaby?? jeśli tak to unormuj sprawę na Pb potem na gazie.


2 Jak dawno był montowany gaz?
Jak gaz masz dłużej niż 6 miesięcy to może trzeba go znów wyregulować - wizyta u gazowników, koszt 40-60 zł
Albo oczyścić parownik z syfów - na dole parownika jest zwykle zaślepiony otwór, odkręcasz zaślepkę na ciepłym parowniku i powinno sie wylać trochę paskudnej mazi.

Postremus - 25-03-2009, 21:34

na benzynie wszystko jest ok czy zimny czy ciepły. Gaz był regulowany i wszystko było czyszczone przez poprzedniego właściciela. Wybacz ale jestem nowym użytkownikiem samochodu na gaz i nawet nie wiem gdzie jest parownik... ;/
Zajc3w - 25-03-2009, 21:42

Wiesz, co mówi poprzedni właściciel to między bajki można najczęściej włożyć, chyba że masz kwit z regulacji.

wiesz chociaż czy to gaz z sekwencyjnym wtryskiem czy z mikserem/blosem ??

Postremus - 25-03-2009, 22:33

Raczej będzie to 2 ;/ nie wiem.... Nie nie posiadam kwitu z regulacji.
Maciek - 25-03-2009, 22:50

No polecam czyszczenie przepustnicy ze strony Krzyzak'a. I pytanie czy zapala Ci się check engine? jeśli tak to wystukaj jaki błąd.
Zajc3w - 25-03-2009, 22:53

Upewnij się że filtr powietrza, świece, przewody WN i kopułka rozdzielacza są ok, gaz wymaga tych elementów w idealnym stanie. Najpewniejsza będzie wymiana, a skoro to nowy nabytek to i tak wypadałoby je wymienić, bo nie wiadomo jakie są stare(każdy powie że wymienił niedawno byle sprzedać auto).

Jak to nie pomoże, uderz do gazowników na regulację.

O wymianie oleju i rozrządu chyba nie muszę przypominać(też nie wiesz kiedy były wymieniane, a nie chciałbyś żeby rozrząd się posypał)

Powodzenia.

Postremus - 26-03-2009, 06:23

Maciek napisał/a:
No polecam czyszczenie przepustnicy ze strony Krzyzak'a. I pytanie czy zapala Ci się check engine? jeśli tak to wystukaj jaki błąd.



Tak zapala się check engine. Poprzedni właściciel mówił, ze się raz zapali i raz zgaśnie. Zapala mi się gdy nie może wejść na obroty na gazie.

turek61 - 26-03-2009, 15:11

Z tego co piszesz to skoro na PB jest OK to:
Zajc3w napisał/a:
Upewnij się że filtr powietrza, świece, przewody WN i kopułka rozdzielacza są ok, gaz wymaga tych elementów w idealnym stanie. Najpewniejsza będzie wymiana

Po tym koniecznie jechać do dobrego warsztatu LPG.Który dobry ? W Szczecinie na ul. Spiskiej ale w Łobzie .... ?
Co do czyszczenia przepustnicy to skoro na PB nie falują obroty to niekonieczne.

Postremus - 26-03-2009, 15:38

Tak ale w Łobzie... :( . Powiedzcie mi gdy aku jest rozładowane lub rozładowuję się przez to radio może być tak, że właśnie dlatego traci obroty jak jest nierozgrzany (i aku słabe) i gaśnie?
Zajc3w - 26-03-2009, 16:06

Z Łobza do szczecina blisko - 80km jak dobrze pamiętam ;P

Jakby aku się rozładował do zera, czyli do resetu kompa to mógłby mieć problemy z obrotami, ale i na PB i na LPG więc to raczej nie to, zwłaszcza, że po odpaleniu to alternator dostarcza prądu i ładuje aku.

Sprawdź to, o czym pisaliśmy wcześniej.

[ Dodano: 26-03-2009, 16:17 ]
Co do gazerów w łobzie-zapytałem kumpla z łobza. Unikaj ich jak ognia, nic dobrego powiedzieć o nich nie można. Dokładnie to był jakiś zakład w 2003, jak nie splajtowali to nie jedź tam.

Postremus - 26-03-2009, 16:18

Łobez - Szczecin 100 km ^^

dobrze najpierw chciałbym wyczyścić przepustnicę tylko gdzie ona jest ? ;/ sorry ale nie miałem jeszcze samochodu na gaz.\



Słyszałem, że dobry "Gazownik" jest koło Kołobrzegu gdzieś przy rozwidleniu. Nazwiska nie pamiętam jutro dowiem się dokładnie to napisze. Może ktoś z Kołobrzegu będzie słyszał o nim.

Zajc3w - 26-03-2009, 16:47

Owszem, jest jakiś dobry gazer w Kołobrzegu, jutro dokładniej podpytam.

Przepustnica to to cuś gdzie linka gazu jest podłączona i kilka cienkich gumowych wężyków.
szukaj po rurze od filtra powietrza, przepustnica jest na łączeniu plastikowej/gumowej czarnej rury z silnikiem.
Nie mam fotki silnika żeby zaznaczyć, ale powinieneś znaleźć.

Ale jak pisał turek61 skoro na PB jest ok to niekoniecznie przepustnica wymaga czyszczenia.

Jak jeszcze nie czytałeś to warto: srona Krzyżaka w dziale "Dane naprawczo-regulacyjne" jest opis czyszczenia przepustnicy.

I nie ma za co przepraszać , każdy kiedyś był zielony.

Postremus - 26-03-2009, 19:28

Wszystko elegancko opisane :) Chyba muszę odwiedzić tego Gazownika albo Krzyżaka :)
Maciek - 26-03-2009, 20:50

turek61 napisał/a:
Co do czyszczenia przepustnicy to skoro na PB nie falują obroty to niekonieczne

No u mnie też na bence chodził równo a na LPG skakały obroty, a czyszczenie pomagało :-) . Tak czy owak nie zaszkodzi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group